Wifi doet het niet meer! discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hai allemaal. Mijn wifi op mijn Macbook doet het niet meer, Ik krijg dan een melding die zegt dat de harddrive niet is geinstaleerd. Ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Wi-Fi doet het niet meer!
Hai allemaal.
Mijn Wi-Fi op mijn Macbook doet het niet meer, Ik krijg dan een melding die zegt dat de harddrive niet is geinstaleerd. Ik heb al de schijf hersteld, niew account aangemaakt etc. Ook staat bij mijn netwerk instellingen Wi-Fi er NIET bij, en kan ik die dan ook niet toevoegen. Alsjeblieft help, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Wat moet ik daar aan doen?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Macbook Pro '13 van medio'12.
Hij deed het sowieso niet meer, dus toen heb ik een beetje op internet gezocht, en dat Wi-Fi inactief gemaakt, toen stond hij niet Meer bij de netwerk instellingen. Maar daarvoor kreeg ik dus al die Melding. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Installeer OS X opnieuw met de full installer uit de Mac App Store. Dus, downloaden (5 GB) en laten installeren. Aan de persoonlijke data wordt niet geraakt tijdens de herinstallatie. |
|
|||
|
|||
Ik heb geen Wi-Fi, dus ik kan niet in de Mac App Store komen.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dankjewel, en voor je hulo!
Ik heb alleen niet heel erg veel verstand van computers enzo dus hoe doe je dat dan precies? |
|
|||
|
|||
Verbind de MacBook Pro met de router met een kabel zoals in onderstaande plaatjes:
|
|
|||
|
|||
En dat zit bij je Macbook inbegrepen als je het koopt of zelf kopen?
|
|
|||
|
|||
Zo'n kabel zal je moeten kopen.
|
|
|||
|
|||
Ik heb er een gekocht, maar nu heb ik wéér een probleem.
Er staat dat mijn laptop verbonden is met het ethernet, Maar ik heb echter geen verbinding met google etc..?? Dus ik kan ook biet naar De App Store. |
|
|||
|
|||
Kijk eens in netwerkinstellingen of de Ethernetinterface een IP-adres van de router krijgt:
|
|
|||
|
|||
Volgensmij niet, maar ik heb gedrukt op DHP met IP (zoiets) en ik heb toen mijn eigen IP adres ingevoert, daarna stond er verbinden
|
|
|||
|
|||
Bij DHCP moet je nooit een eigen IP-adres invullen. Bij DHCP moet je een IP-adres toegewezen krijgen van (in dit geval) je router.
Niet met handmatige adressen gaan prutsen als je niet weet wat je aan het doen bent. |
|
|||
|
|||
Ik krijg via DHCP het volgende:
"De Ethernet kabel is aangesloten, maar de computer heeft geen IP-adres." |
|
|||
|
|||
Dan lijkt het er op dat jouw router geen IPadressen meer uitdeelt. Ik zou als eerste daar op concentreren zodat dat weer werkt. Pas als dat weer werkt verder gaan.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Zet de MacBook uit en start dan op van de recovery partitie, met ⌘ + R ingedrukt houden tijdens het opstarten. Met een beetje geluk zijn de kernel extensies op de recovery partitie (nog) niet verknoeid en kan je OS X opnieuw installeren over Wi-Fi of Ethernet. |
|
|||
|
|||
Misschien heeft het er iets mee te maken dat mijn Airport ook niet meer in mijn Netwerk voorkeuren staat, en ik hem ook niet meer kan toevoegen?
Kan ik niet iets met een USB stick doen om OS x te herinstlleren ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juni 2015 om 19:56 ---------- Kleine update! Er staat nu ipv helemaal geen IP adres herkennen, zelf toegekend IP adres en kan geen internet verbinding totstand brengen |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iphone 4 16gb Wi-Fi doet het niet meer? | khalid7 | iPhone algemeen | 2 | 18-08-13 17:29 |
Wi-Fi doet het niet meer | albertinevannederveen | iPhone algemeen | 7 | 17-10-12 13:55 |
Wi-Fi doet het niet meer | JackNL | Wi-Fi | 16 | 06-11-10 15:31 |
Wi-Fi doet het niet meer. | Chiel226 | Archief | 1 | 10-02-10 17:11 |
Wi-Fi en INTERNET doet het niet meer na upgrade | Sandro24 | Wi-Fi | 4 | 21-10-08 00:57 |
|
|