//

WiFi verlengen met Airport Time Capsule

WiFi verlengen met Airport Time Capsule discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik wil mijn bestaande WifI-bereik gaan vergroten maar weet niet zeker of dit mogelijk is daarom dacht ik dit eerst te vragen. In de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-09-15, 18:27
vinceger vinceger is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard Wi-Fi verlengen met Airport Time Capsule

Hoi,

Ik wil mijn bestaande Wi-Fi-bereik gaan vergroten maar weet niet zeker of dit mogelijk is daarom dacht ik dit eerst te vragen.

In de meterkast heb ik een modem van UPC waarop diverse PS's, TV'e en de ATC (Airport Time Capsule) aangesloten, daarnaast gebruik ik de Wi-Fi van het UPC modem.

Omdat ik te weinig aansluitingen heb op het modem wil ik morgen een 8 of 16 poort's switch gaan kopen en deze aansluiten en dan als volgt aansluiten.

UPS modem in de meterkast (met gebruik van Wi-Fi) met daarop aangesloten alleen de switch, vanuit de switch ga ik naar alle TV's en PC's en met een 10mtr lange kabel naar de ATC die ik op de zolder wil plaatsen voor het Wi-Fi bereik te vergoten.

De ATC wil ik dezelfde SSID en WW geven als in het UPC modem beneden.

Gaat dit zo lukken of miet ik een andere volgorde of apparatuur aanschaffen.

Ik neem aan dat ik ook alles aan de switch moet aansluiten en niets op het modem (naast de switch) of kunnen de poorten op het modem ook gewoon gebruikt worden?

En kan ik eventueel in de toekomst vanuit de ATC op de zolder ook een kabel aansluiten voor mijn laptop (ipv draadloos)?

Moet ik ook enkele gebruikers een vast ip geven ?

Veel vragen maar ik ben dan ook maar een beginner op dit gebied.

Alvast dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-15, 18:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinceger Bekijk bericht
Gaat dit zo lukken of miet ik een andere volgorde of apparatuur aanschaffen.
Dat gaat lukken als je de TC in brugmodus zet en liefst met een statisch IP-adres.




  #3  
Oud 14-09-15, 18:51
vinceger vinceger is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

bedankt voor de tip !

maar hie zit het met de switch, moet ik alle stekkers aansluiten op de switch en niets op het modem (buiten de switch) of kunnen de poorten op het modem ook gewoon gebruikt worden?
  #4  
Oud 14-09-15, 18:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Één (1) UTP Ethernetkabel moet van een LAN poort op de UPC router (of de switch) naar de WAN poort van de Time Capsule. Dat is alles.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is Airport Time Capsule een geschikte NAS/router Rks iPad algemeen 7 25-08-14 21:15
Apple AirPort Time Capsule 3 TB backup maken ipad Pedro98 iPad algemeen 3 04-05-14 20:33
Airport Time Capsule in combinatie met iPhone 4 geen Wi-Fi verbinding mogelijk Noelke Wi-Fi 9 17-03-14 13:25
Video: airport-time-capsule > mediacenter? dogphaze Muziek, foto & video 1 10-10-13 09:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.