iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi instabiel (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/16783-wifi-instabiel.html)

blik 20-07-08 14:24

Wi-Fi instabiel
 
Goedemiddag,

Is er iets bekend over Wi-Fi icm fw 2.0? De Wi-Fi verbinding heeft wel gewerkt (getest met email ophalen), maar nu werkt het niet meer.

Verschillende routers getest, maar de verbinding is er wel, alleen geen Wi-Fi verkeer....

Is er ies bekend over Wi-Fi met de update 2.0 (2g iphone)

Meulie76 22-07-08 09:09

Wi-Fi problemen!! 2.0
 
Hallo,

Ik heb ook problemen met edge en Wi-Fi na installatie 2.0.
Wi-Fi heeft één uur gewerkt daarna is mijn verbinding weggevallen.
Iphone verschillende keren herstart, en Wi-Fi aan en uit gezet, hij vindt hem niet meer.
Er staat linksboven op mijn iphone ipv edge of Wi-Fi symbool een wit vierkant meteen zwart gat erin?

Wi-Fi netwerken getest het ligt wel degelijk aan de iphone.

Kan iemand mij helpen, want een iphone zonder Wi-Fi is als een café zonder bier:rolleyes:

Gr
Meulie

jreversma 22-07-08 15:50

Wi-Fi
 
Hoi,

Ik kan na installatie 2.0, bij de settings Wi-Fi niet eens inschakelen. Daarnaast werkt mijn bluetooth ook niet meer. Iemand een idee?

Groet Jacco

w.d 23-07-08 22:35

Wi-Fi werkt bij mij prima, maar ik heb het idee dat het bereik (eigenlijk de ontvangs) minder goed is. Met firmware 1.1.4 kon ik op zolder op mijn draadloze verbinding die op de begane grond staat internetten, nu, met firmware 2.0, lukt dat niet meer...
Hebben meer mensen daar last van?

chrisholman 23-07-08 23:09

algemene Wi-Fi tip, Wi-Fi-bereik iphone 3G matig
 
meestal zijn Wi-Fi problemen op te lossen op de router door andere frequenties te selecteren, het is vaak erg druk in de ether op sommige locaties! Ik heb geen problemen met de iphone, hoewel het bereik in vergelijking met mijn powerbook, mijn windows notebook en ook mijn oude Qtek 9100 een stuk beduidend slechter is, zeker 25%.

Wim_ 23-07-08 23:14

Wi-Fi verbinding 'floept' bij mij ook regelmatig aan en uit, veel meer dan bij mijn Nokia N95 ...

Blackherrie 24-07-08 11:37

totaal geen problemen met Wi-Fi hier. bereik is super, beter dan de 1e generatie heb ik het idee.

Hier op het platteland is het niet zo druk in de lucht volgens mij, scheelt ook :)

Nilles 24-07-08 12:35

mijn Wi-Fi op iPhone 1.1.4 was stukken stabieler dan nu na de update naar 2.0 fw.
Nu valt ie regelmatig uit.
Het vreemde is wel dan hij zou werken op EDGE terwijl ik daar totaal geen settings heb ingevuld.

caatje 27-07-08 12:23

Moet ik misschien toch ook maar eens kijken of ik iets met de router kan doen. Na upgraden naar 2.0 deed Wi-Fi het gewoon. Nu maakt de iphone wel een verbinding, ik zie het Wi-Fi logo bovenin staan, maar bijvoorbeeld safari of weer of beurs updaten gebeurt niet. Wel als ik Wi-Fi uitschakel, maar dan natuurlijk gewoon via de telefoonverbinding. Ik heb echt geen idee waar het aan ligt, misschien maar eens even met de router puzzelen. Ik hou me aanbevolen voor andere tips.

chrisholman 27-07-08 12:37

inmiddels wat meer ervaringen, stabiliteit van Wi-Fi lijkt ok maar de normale gsm verbinding is zeer onstabiel, valt zeer regelmatig weg, zelfs tijdens een tel gesprek, zowel met Wi-Fi als met 3g datavetbinding.

caatje 27-07-08 13:47

grrrrr, iphone al een paar keer gerestart, router paar keer gereset, helpt allemaal niets. Het stomme is, als ik op de airport extreme kijk, zie ik dat hij twee draadloze clients heeft, mijn macbook en mijn iphone waarschijnlijk (verder is er niemand aangesloten), maar ding doet er dus niets mee). Geprobeerd om de Iphone rechtstreeks te verbinden met de KPN Experia box ipv de airport extreme, maar ook dat werkt niet (ligt het dus iig niet aan de airport extreme, dat scheelt weer). Hij pakt overigens wel hetzelfde ip adres bij de experia box als bij de extreme, had gedacht dat dat misschien anders zou zijn. Heb nu nog twee opties:
1. de experia box resetten (maar dat betekent eerst mn halve huis verbouwen ;-) gezien locatie van de box).
2. ik dacht misschien nog een keer firmware 2.0 installeren

RvDoubleU 27-07-08 13:58

hallo,

ik heb een 1e generatie iphone 8gb die het van het begin niet goed functioneerd. me Wi-Fi was altijd grijs en de iphone resette zich soms zomaar.

gister 2.0 geinstalleerd en wonderbaarlijk alles deed het! totdat gisteravond laat ik geen Wi-Fi netwerk meer kon vinden. en nu is het weer grijs geworden> geen Wi-Fi!

hoop dat er iemand met een oplossing kan komen...

chrisholman 27-07-08 14:05

probeer de frequentie van de router vast te zetten op de laagste waarde (ipv automatisch).

matthijst 27-07-08 14:10

Op Hackint0sh ook veel klachten over Wi-Fi.
Heb zelf wel gewoon verbinding, maar ook het idee dat hij wat minder "sterk" is dan voorheen.

Zou Apple, om levensduur batterij te sparen ivm. stroomverbruik van 3G, Wi-Fi/GSM wat "lager" laten draaien sinds firmware 2.0?

caatje 27-07-08 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chrisholman (Bericht 154175)
probeer de frequentie van de router vast te zetten op de laagste waarde (ipv automatisch).

Chris, zit dat in je router of in je iphone?

update: nog een keer 2.0 installeren heeft niet geholpen. Ga nu nog wel de experia box resetten, maar dat kan ff niet, huisgenoot is bezig met een enorme draadloze backup.

Heeft het ook te maken met bootloaders/baseband of zoiets? Moet eerlijk zeggen dat ik dat stukje iphone nog niet snap, maar misschien komt dat nog.

xanadu.dm 27-07-08 21:14

heb hetzelfde fenomeen dat de iphone (1st gen met 1.2) zijn Wi-Fi niet meer werkt wanneer je buiten bereik bent geweest. Wi-Fi even af en terug aanleggen brengt hier voor mij de oplossing. Zelfde heb ik trouwens voor met GPRS, soms doet hij het niet meer, even de APN instellingen wijzigen naar iets niet bestaand en dan terug naar origineel werkt hier.

Natuurlijk vrij vervelend...

caatje 28-07-08 17:41

hmmmm, blijft toch raar. Heb uiteindelijk de experia box aan en uit gezet (met stroom eraf). Daarna helemaal niets aan de hand. Dus niet eens gereset met paperclipje zeg maar.

Geen idee waar het aan lag, maar hij doet het weer. Weet wel dat ik dat de volgende keer eerst ga proberen....

alo-b 28-07-08 20:53

raar, mijn Wi-Fi doet het prima. Eigenlijk nog nooit wat voor probleem mee gehad dan ook. Ik kom thuis, en mijn iphone zit automatisch op ons Wi-Fi netwerk. Makkelijker kan niet. Signaal is heel sterk en totaal niet onstabiel. Heel naar dat dit bij sommige mensen voorkomt. IK hoop dat jullie er een oplossing voor vinden;)

mhoutman 29-07-08 03:05

bij mij duidelijk ook wat minder bereik (ook als ik in de buurt rondloop) en af en toe Wi-Fi uitval. lijkt me typisch een 2.0 bug ;)

dokterralph 13-08-08 01:14

ik heb hetzelfde sinds de upgrade naar 2.0. het Wi-Fi bereik van de iphone is een stukje minder geworden. hopelijk komt daar een oplossing voor

xanadu.dm 13-08-08 08:57

Ik moet zeggen dat de Wi-Fi-problemen zich met 2.0.1 wat minder voordoen. Dus ik raad iedereen, voor wie het nog niet heeft gedaan, een upgrade aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.