iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   KPN morgen, router: KPN V9 of Time Capsule? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/168872-kpn-morgen-router-kpn-v9-time-capsule.html)

haroldv 02-11-15 19:54

KPN morgen, router: KPN V9 of Time Capsule?
 
Hoi,

Ik heb, beetje snel als het kan, (want wordt morgen geinstalleerd), advies nodig:
Wat is wijs: experiabox v9 als Wi-Fi router instellen of de experiabox gebruiken als modem en de time capsule (2TB) instellen als Wi-Fi router?

Wat is wijs?

Heb nu UPC en was niet erg tevreden over het bereik van de horizon Wi-Fi.

Alvast bedankt

Harold

Blazez 02-11-15 21:11

Volgens mij hoor ik redelijke geluiden over de nieuwe(re) esperiaboxen. Misschien je esperiabox met Wi-Fi aan en de time capsule als Wi-Fi repeater?
Maar alles hangt er natuurlijk van af wat het signaal van de esperiabox is in jouw huis. Daar kan niemand iets over zeggen.
Even afwachten dus. Overzetten kan toch altijd nog?
De box van upc was idd te zwak. Dat klopt. Is ook alweer een paar jaar oud ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 november 2015 om 21:13 ----------

ow, en ik zie net dat iemand in het draadje er onder zeer te spreken is over de esperiabox versie 10. Waarom genoegen nemen met een V9 als er al een V10 is?
Misschien kan je proberen de V10 te krijgen?

iPhoneAlot 02-11-15 21:38

Aanvankelijk zou ik de V9 krijgen, maar na melden dat ik 14 toestellen draadloos wilde koppelen in twee frequentiebanden, kreeg ik zonder bezwaar de V10. Ik gebruik de 2,4 GHz band voor alle not-so-smart spullen als airco's, afstandsbedieningen, HomeWizards, thermostaat, brandmelders, enz. De 5 GHz band heeft hetzelfde ID en wachtwoord als twee Airports in huis. Daar zijn de acht smart spullen mee verbonden. Dat is nu een roaming Wi-Fi netwerk, exclusief voor iDevices en laptops. Gaat als de brandweer.
Hiermee is de V10 dus gewoon router en werkt goed. De V9 is dacht ik geen dual band router.

Blazez 02-11-15 21:44

Dat inderdaad. Als het al geen dual band is, dan zou ik hem al niet eens meer willen (vandaar dat ik een eigen router heb staan).
Als dat dus zo is, dan lekker bij de time capsule blijven.

iPhoneAlot 03-11-15 09:15

De monteur heeft vast ook de V10 in z'n bus liggen. Kopje koffie, vriendelijk aankijken, hoppa, V10!

haroldv 03-11-15 09:33

ga ik proberen! thanks.

Probeer het eerst met de Wi-Fi van de experiabox, kijken wat het bereik is.
Kan altijd nog anders instellen, vermoed ik (nog niet in experiabox gekeken)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2015 om 09:33 ----------

nog ff speedtest upc gedaan, dat doen ze nu wel weer goed: 204/19 (speedtest)
straks 100/100 in theorie

Gonus 03-11-15 09:49

Ben benieuwd of een kopje koffie zijn werk doet. Ben ook wel geïnteresseerd in een V10 ;)

haroldv 03-11-15 18:08

Nope geen V10, maar alles werkt.
De V9 router heeft redelijk goed bereik, maar is echt trager dan de time capsule volgens speedtest.net
5Ghz heeft de V9 niet. Heb Wi-Fi van de V9 maar uitgezet en draai nu op Wi-Fi van apple...;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.