//

iPad en draadloze verbinding via extra versterker

iPad en draadloze verbinding via extra versterker discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPad en Mac Book van Apple. Ik wil een extra versterker plaatsen omdat op zolder de verbinding weg valt. Heb een WAVLINK ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-03-20, 18:50
Aljairo Aljairo is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Angry iPad en draadloze verbinding via extra versterker

Ik heb een iPad en Mac Book van Apple. Ik wil een extra versterker plaatsen omdat op zolder de verbinding weg valt.
Heb een WAVLINK aangeschaft. Aangesloten werkt hij bekabeld wel maar niet op Wi-Fi. En juist daar heb ik het voor nodig.
Ben er al een paar dagen mee bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Probleem is dat men zegt dat ik een kabel tussen mijn pc en de WAFlink moet plaatsen. Het probleem is dat mijn Mac.book en iPad niet te bekabelen zijn.

Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-03-20, 11:14
Murcielaygo Murcielaygo is offline
• iOS 13.4.1
• 9.3.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Omgeving Tilburg / Breda
Berichten: 79
Standaard

Ik denk dat de kabel nodig is om rechtstreeks in te loggen in het ding en zo de Wi-Fi-settings te doen.
Kun je niet bij iemand anders even aankoppelen op hun PC of Mac?


In het uiterste geval kun je je MacBook van Ethernet voorzien met een Dongle, maar dat is wel een prijzige oplossing voor deze ene keer.
  #3  
Oud 23-03-20, 11:54
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je geeft in je instellingen Windows aan. Dan ga ik er van uit dat je ook nog een desktop/laptop met windows hebt. Daar zit toch meestal wel een netwerkaansluiting op. Dan kan je dat proberen.



zo te zien heeft zo een apparaat een vast IPadres 192.168.0.1 ingesteld staan bij eerste gebruik. als je echt niets anders beschikbaar heft, zou ik nog proberen hem bekabeld aan je internet router aan te sluiten. kijken of je wellicht een extra apparaat dan op je router ziet. Misschien dat hij de dhcp van je router oppikt. Dan kan je naar dat adres gaan.



En anders moet je inderdaad echt een machine met een netwerkkaart regelen. maar even lenen of iemand langs laten komen met een machine is in deze tijd lastig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
draadloze verbinding / Wi-Fi valt steeds weg iheijnekamp Wi-Fi 34 20-09-13 16:40
iPad geen verbinding met draadloze route Sitecom yekki77 iPad algemeen 4 06-11-11 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.