//

iPhone op een tweede 802.11g netwerk

iPhone op een tweede 802.11g netwerk discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met het volgende: Ik heb thuis een Airport Extreme netwerk aangemaakt op 802.11n 5 Ghz only basis. Aan het netwerk heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-08, 12:44
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard iPhone op een tweede 802.11g netwerk

Hallo,

Ik zit met het volgende:

Ik heb thuis een Airport Extreme netwerk aangemaakt op 802.11n 5 Ghz only basis. Aan het netwerk heb ik een Airport Express gekoppeld voor Airtunes. Zodoende kunnen mijn Airports, iMac en Apple TV lekker met elkaar praten.
Nu heb ik nog een oude 802.11g Express liggen en daarmee wil ik een 2e netwerk aanleggen voor de iPhone. Immers praat de 1e gen. iPhone geen 802.11n..
Hoe ga ik te werk? De moeilijkheid is dat ik die Express aan het internet moet krijgen. Er zit natuurlijk een ethernet port op de express, maar waar zou dan de andere kant ingaan?
Of misschien is er een andere manier........
__________________

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-08, 13:07
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lau Bekijk bericht
Ik heb thuis een Airport Extreme netwerk aangemaakt op 802.11n 5 Ghz only basis. Aan het netwerk heb ik een Airport Express gekoppeld voor Airtunes. Zodoende kunnen mijn Airports, iMac en Apple TV lekker met elkaar praten.
Nu heb ik nog een oude 802.11g Express liggen en daarmee wil ik een 2e netwerk aanleggen voor de iPhone. Immers praat de 1e gen. iPhone geen 802.11n..
Hoe ga ik te werk? De moeilijkheid is dat ik die Express aan het internet moet krijgen. Er zit natuurlijk een ethernet port op de express, maar waar zou dan de andere kant ingaan?
Of misschien is er een andere manier........
Je kunt de AE ook instellen zodat hij tussen "n" en "g" kan switchen. Jouw oude netwerk blijft op "n" en de iPhone zal aut. op "g" verbinden. Overigens snapt de 3G (helaas) ook niks van "n".

Je kunt die oude express gewoon aan een poort van de AE hangen.
  #3  
Oud 15-08-08, 13:26
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

Ik snap het nog niet......

Mijn AEBS en AE is en "n" netwerk.

Mijn oude AE kan geen "n" praten, net zoals mijn iPhone.

Ik wil mijn "n" netwerk dedicated op op "n" laten staan.

Als ik wi-fi met mijn iPhone wil hebben, dan zal ik een tweede "g" netwerk moeten maken met mijn oude "g" AE.

Als ik de AEBS in "g en "n" mode zet, dan zal er voor alle apparaten een terugval zijn van "n" naar "g", zodra er een "g" apparaat connectie heeft. Dat wil ik dus niet.....

Ik hoop dat ik duidelijk ben. Misschien was je antwoord dat ook, maar ik snap het nog niet.

Laatst gewijzigd door Lau; 15-08-08 om 13:34.
  #4  
Oud 16-08-08, 20:46
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

Ok, ik heb al uitgevonden hoe het moet. Je moet een "Dual-Band" netwerk aanleggen. Eerst leg je een netwerk aan als puur 5 GHz 802.11 met het AEBS apparaat. Daarna maak je een nieuw netwerk aan met de AE. Die dit als een 2.4 GHz 802.11g apparaat. Zet dit apparaat in bridge-mode.
Het hele verhaal is terug te vinden op blz. 48 van deze manual http://manuals.info.apple.com/en/Des....5-Windows.pdf.

Nu kan ik lekker met de iphone internetten, zonder mijn 5 GHz netwerk te degraderen naar 2.4 Ghz !

Slotje kan erop.
  #5  
Oud 16-08-08, 20:50
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Gaat nog even geen slotje op. Misschien dat andere hier ook iets aan hebben.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #6  
Oud 16-08-08, 20:58
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Gaat nog even geen slotje op. Misschien dat andere hier ook iets aan hebben.

Ok, dan ntuurlijk nog geen slotje er op.

De gescheiden netwerken werkt overigens helemaal top.
  #7  
Oud 17-08-08, 00:42
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lau Bekijk bericht
Als ik de AEBS in "g en "n" mode zet, dan zal er voor alle apparaten een terugval zijn van "n" naar "g", zodra er een "g" apparaat connectie heeft. Dat wil ik dus niet.....
Dat is bij "n" dus niet zo! Bij "gemixt n/g" blijft elk apparaat zijn eigen protocol op zijn eigen snelheid draaien.

Bij een AE heeft uitsluitend "n" dan ook alleen echt zin als je ook voor "5 Ghz" kiest want dan kun je 99,999% verzekerd zijn dat je de enige in de buurt bent die op die manier een draadloos netwerk heeft. Dus geen storingen haast mogelijk. Niet vergeten om dan ook voor "Brede kanalen" te kiezen dan ben je gewoon verzekerd van de maximale throughput.
  #8  
Oud 17-08-08, 09:34
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Dat is bij "n" dus niet zo! Bij "gemixt n/g" blijft elk apparaat zijn eigen protocol op zijn eigen snelheid draaien.

Bij een AE heeft uitsluitend "n" dan ook alleen echt zin als je ook voor "5 Ghz" kiest want dan kun je 99,999% verzekerd zijn dat je de enige in de buurt bent die op die manier een draadloos netwerk heeft. Dus geen storingen haast mogelijk. Niet vergeten om dan ook voor "Brede kanalen" te kiezen dan ben je gewoon verzekerd van de maximale throughput.
Mmmww, ik heb dus op verschillende fora (geloof ook Apple forum) gelezen dat bij mixed n/g alle protocollen terugvallen naar "g", zodra een "g" protocol zich meldt aan het netwerk. Daarom heb ik dus een 802.11n 5 GHz only netwerk aangelegd, want daar kan geen "g" protocol bijkomen.
Nu heb ik dus een tweede netwerk op "g" basis aangelegd en daar kan ik lekker met mijn iPhone tegenaan praten (en mijn Loewe Connect; die kan ook geen "n" praten).
Die "wide channels" had ik wel gezien, maar niet aangezet. Ga ik nog even naar kijken.
Bedankt voor je reactie.
  #9  
Oud 17-08-08, 14:17
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lau Bekijk bericht
Mmmww, ik heb dus op verschillende fora (geloof ook Apple forum) gelezen dat bij mixed n/g alle protocollen terugvallen naar "g", zodra een "g" protocol zich meldt aan het netwerk.
Dit gaat alleen op voor het apparaat wat G heeft en alles met N blijft op N.

Dat is nou net het mooie aan de dual
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #10  
Oud 17-08-08, 19:05
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lau Bekijk bericht
Mmmww, ik heb dus op verschillende fora (geloof ook Apple forum) gelezen dat bij mixed n/g alle protocollen terugvallen naar "g", zodra een "g" protocol zich meldt aan het netwerk.
Die forums hebben het dan goed mis en zijn blijven steken in de b/g tijd.


Citaat:
Die "wide channels" had ik wel gezien, maar niet aangezet. Ga ik nog even naar kijken.
Bedankt voor je reactie.
Doen want het verzekert je van de max. snelheid. bereik wordt overigens dan wel minder maar zal zelden tot problemen leiden.
  #11  
Oud 18-08-08, 07:42
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

Mensen, bedankt voor de replies. Het is me een stuk duidelijker geworden en mijn netwerk draait gesmeerd van iPhone tot Apple TV. iPhoneclub(forum) met al zijn leden blijkt weer goud waard !

@forum.bericht
Had wide channels toch aangevinkt.......
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nu een iPad kopen of wachten op een tweede versie? randyvdmeer iPad algemeen 20 29-06-10 12:46
een petitie voor 802.1X Compatibilty In iPhone ilya Archief 5 15-02-08 12:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.