iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Kan wachtwoord alleen in hoofdletters invoeren?? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/19301-wachtwoord-alleen-hoofdletters-invoeren.html)

Fireball 17-08-08 21:33

Kan wachtwoord alleen in hoofdletters invoeren??
 
Ik hoop dat ik dit post op de goede locatie!!!

Ik wil voor Wi-Fi mijn wachtwoord invoeren mar dat zijn kleine letters. Als ik het invoer zie ikalleen Hoofdletters. Hoe kan ik dit veranderen? Want hij geeft aldoor: Wachtwoord onjuist

jeffreyk 18-08-08 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 170948)
Ik hoop dat ik dit post op de goede locatie!!!

Ik wil voor Wi-Fi mijn wachtwoord invoeren mar dat zijn kleine letters. Als ik het invoer zie ikalleen Hoofdletters. Hoe kan ik dit veranderen? Want hij geeft aldoor: Wachtwoord onjuist


op je toetsenbord heb je een pijltje omhoogstaan als je die aanraakt gaat de letter die je wilt typen in kleine letters.;)

succes

Fireball 18-08-08 18:21

bedankt voor de reply, maar dat zie je dan niet?

Eos400D 18-08-08 19:47

Jawel hoor, als je een wachtwoord invoert staat het teken heel even zichtbaar en wordt dan een sterretje.

Doblie 18-08-08 19:48

Wi-Fi codes zijn toch altijd hoofdletters? Wij thuis hebben hier WEP, dat zijn cijfers gecombineerd met hoofdletters. Of gebruik je WPA?

Eos400D 18-08-08 19:53

WEP is een zwakke bescherming en bestaat uit hexadecimale code, niet hoofdlettergevoelig. WPA of nog beter WPA2 is dan weer wel hoofdlettergevoelig en beter omdat er gewoon meer combinaties zijn, snappu ?

Doblie 18-08-08 19:55

Wij hebben een 10-digit code, nog nooit problemen mee gehad, moeilijk te raden een 10-digit lange code. Zijn er mensen die dit makkelijk kraken dan? Denk 't niet, dus waarom zwakke beveiliging?

Eos400D 18-08-08 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doblie (Bericht 171717)
Wij hebben een 10-digit code, nog nooit problemen mee gehad, moeilijk te raden een 10-digit lange code. Zijn er mensen die dit makkelijk kraken dan? Denk 't niet, dus waarom zwakke beveiliging?

Informeer je maar best eens.
WEP werkt met 16 mogelijke tekens omdat het nu eenmaal hexadecimaal gebaseerd is
WPA met 26 kleine letters, 26 hoofdletter, 10 cijfers en een pak niet-nummerieke
Er zijn bewijzen bekend van een WEP sleutel die op enkele uren kan 'geraden' worden, voor een WPA hebben ze een factor 6 nodig.
Je krijgt pas problemen als ze je een loer willen draaien natuurlijk. Heel veel Wi-Fi-netwerken zijn nog steeds onbeschermd, besef echter dat het een misdrijf is om je huis niet op slot te doen, de gelegenheid maakt de dief.

Doblie 18-08-08 20:15

Hmm, okay, we hebben toch geen permanente criminelen die onze Wi-Fi kunnen ontvangen. En vooral oude mensen, die snappen dat moderne gedoe toch niet. ;)

Eos400D 18-08-08 20:46

Zoek eens naar wardrive / wardriver etc. en huiver. :rolleyes::D

Fireball 19-08-08 00:18

Terug naar mijn probleem.
Als ik het Ip adres intyp van mijn Belkin router kan ik met mijn wachtwoord alles bekijken. Daar zaten hoofdletters in. Nu heb ik dat verandert in kleine letters.
Maar dat zelfde wachtwoord werkt niet op mijn Iphone
Weet iemand hoe dat komt?

Fireball 19-08-08 00:19

PS.Ik kan op een vrij "Wi-Fi" net probleemloos komen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.