iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Oplossing Wi-Fi problemen iphone 1st gen (non greyed) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/20531-oplossing-wifi-problemen-iphone-1st-gen-non-greyed.html)

djoxid 02-09-08 02:34

Oplossing Wi-Fi problemen iphone 1st gen (non greyed)
 
Beste forumleden

Ik ga hier mijn probleem vermelden en hoe ik het opgelost had.

Probleem:
Mijn iphone vond geen netwerken meer. Ik frustreerde me erop en had talloze keren mijn baseband gereflashed, bootloader gereflashed, reset, etcetera..
En na elke reset werkte mijn Wi-Fi voor ongeveer 10 minuten perfect, en daarna niets meer. Geen verbinding, geen Wi-Finetwerk..
En toen vond ik het probleem: elke keer mijn iphone warm was werkte mijn Wi-Fi wel goed, als hij koud was niet meer. Dus ik opende supermonkeyball en speelde een tijdje met de iphone in mijn handen tot hij warm werd en ik had perfect Wi-Fi bereik.

Theorie:
Door opwarming zet de contacten en metalen uit, zodat ze contact maken met iets zodat de Wi-Fi goed werkt. Door te trage afkoeling en verkeerde positie kan de contacten verkeerd inkrimpen en voor juist geen contact zorgen. Daarom zou ik de contacten heel veel opwarmen zodat het goed uitzet en zich goed zet. Dan het snel en efficient afkoelen zodat het geen tijd heeft om in te krimpen.

Oplossing:
-Zet je iphone uit
-leg hem met het scherm naar beneden op een tafel
-richt een haardroger op volle warmte erop voor enkele minuten
-neem hem op en leg hem in een dunne papieren zakdoek.
-Leg het dan met de achterkant op ijs (ijs in een plastieken zakje, of cooling patches(blauw ijs voor kneuzingen enzv)) of gewoon iets dat op 0 graden staat en blijft en niet vochtig is.
-Wacht tot je aan de bovenkant de koude voelt, ongeveer 5 minuten.
-Haal hem eraf en warm hem snel op met je handen om zo weining mogelijk condensatie te veroorzaken.
-Test je iphone.

Nu heb ik constant bereik en is het zelfs beter dan ooit!

Het is belangerijk dat je geen condensatie of vocht toelaat zich teveel in de iphone te nestelen. iphones zijn geschikt voor een vochtigheidsgraad tot 95% en temperatuur van 0 tot 45 graden. Met de haardroger zal hij waarschijnlijk 50 a 60 graden worden, maar dat kan geen kwaad, soldeerpunten smelten pas aan 400 graden.

Nu, ik neem geen verantwoordlijkheid voor mislukte pogingen :), en doe dit enkel als je Wi-Fi veel beter werkt bij een opgewarmde iphone dan bij een koude iphone.

Groeten
Jeremy

phone 11-02-09 11:10

Hoi,

Ik ben benieuwd of je oplossing nog steeds werkt?

Mijn iphone heeft ongeveer hetzelfde probleem. Als de telefoon koud is (ongeveer 5 graden) of warm (ongeveer 35 graden of meer) doet mijn Wi-Fi het en anders niet. Ik neem aan dat het geen software probleem is maar een hardware probleem. Andere oplossingen zijn altijd welkom.

groeten Jacky

jean 28-04-09 16:54

Ik ben eigenlijk ook benieuwd of je oplossing nog werkt, zijn er eventueel nog mensen die dit geprobeerd hebben? De Wi-Fi van mijn iphone werkt als hij heel warm is. Ik heb al gelezen dat dit komt door haarscheurtjes in het comm board, en dat dit enkel hardwarematig is op te lossen. Moest jouw oplossing nog werken, ga ik dit zeker proberen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.