iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Hulp nodig bij activeren Gprs Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/23608-hulp-nodig-activeren-gprs-wifi.html)

michaeldebest 14-10-08 10:40

Hulp nodig bij activeren Gprs Wi-Fi
 
Allemaal,

Ik heb een

-Iphone 3G 8GB
- KPN Eindeloos 65
- Gejailbreackt naar FW 2.1

Ik zit met een groot probleem en ik kom er maar niet uit. Heb lang gezocht op het forum maar kom er niet doorheen. Ik kan op geen mogelijke manier verbinding krijgen met het internet via mijn Iphone. Ik heb de APN instellingen geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Als ik mijn simkaart in een HTC touch doe kan ik wel internetten.

Ik krijg constant de melding dat er geen internetverbinding is in Safari. Moet ik misschien de Iphone activeren? Hoe kan ik dit doen? Daarnaast is de knop voor Wi-Fi grijs en kan ik de Wi-Fi dus niet inschakelen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Met vriendelijke groet

Michael

iScorpio 14-10-08 10:57

Ga eens naar Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / en kies daar de optie "Herstel netwerkinstellingen" en probeer het dan nogmaals.

michaeldebest 14-10-08 11:29

Wat ik trouwens in het bovenstaande lijstje vergeet is dat ik een Turbo sim heb. Kan het hier aan liggen?

Heb de netwerk instelling hersteld maar nog steeds geen Gprs/Edge. Ik krijg ook geen Edge Logo bovenin. Is er misschien een manier om via een kabel de services app te installeren?

bbrink 14-10-08 11:46

Heb je al eens geprobeerd de sim samen met de turbo sim in een andere telefoon te stoppen?

en ohja, probeer eens met bosspreffs via cydia als je edge en 3g aan en uit zet..

michaeldebest 14-10-08 12:01

Hoe kan ik bossprefs via cydia installeren? Ik kan hem niet binnenhalen via gprs of Wi-Fi?

bbrink 14-10-08 12:05

hmm sorry niet gezien dat Wi-Fi ook niet werkt..
Het klinkt wel erg bizar, anders doe je een restore naar de originele firmware, kijk je of dat werkt en ga je daarna weer naar de gejailbraikte versie

michaeldebest 14-10-08 12:10

Als ik de originele versie erop zet dan herkent itunes de iphone wel maar heb ik geen juiste sim. Zoals ik begrijp vermijd je met de jailbreak de activatie. Maar schakel je dan misschien de Wi-Fi en de gprs niet in door geen activering?

bbrink 14-10-08 12:12

dat is waar, je toestel is dan niet geactiveerd.
Hoe heb je het toestel gejailbreakt? Heb je firmware 2.1 van michael hier op het forum al geprobeerd?

michaeldebest 14-10-08 12:44

Ik heb via quikpwn de 2.1 apple software erop gezet. En daarna de turbosim erin en dan koppelt het toestel aan itunes. Heb de turbosim net getest en die doet het wel in andere toestellen.

Wat is er precies anders aan de custom firmware( is nu bezig met restoren) Wordt de iphone dan wel geactiveerd? Zodat Wi-Fi beschikbaar is?

* EDIT firmware geprobeerd mar nog steeds geen EDGE-GPRS. Heb via Itunes de recover gedaan,maar geen edge of Wi-Fi beschikbar. Heb wel de niet-legale versie genomen.*

michaeldebest 14-10-08 13:19

Kan ik niet gewoon een originele 2.1 erop zetten en dan een t-mobile kaart gebruiken(prepay) om de telefoon te activeren?

Dvrais 14-10-08 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 205610)
Ga eens naar Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / en kies daar de optie "Herstel netwerkinstellingen" en probeer het dan nogmaals.

JAAAAAAAAAAAAAA eindelijk ik heb alles geprobeerd maar dit werkt voor mij!! hartstikke bedankt!!

michaeldebest 14-10-08 15:25

Dat is mooi man! Daarnaast zie ik mijn probleem denk ik al! Ik heb een iphone uit amerika van AT&T wordt dus wachten op een software unlock?? Of iemand een beter idee?

alleenvoorcontact 14-10-08 15:40

vaag.. heb je vliegtuig modus wel uit staan?

michaeldebest 14-10-08 15:53

Jep :( Zijn er al meer mensen die werken met een AT&T toestel?

alleenvoorcontact 14-10-08 15:55

Ik heb er zelf een gehad, maar de problemen komen me niet bekend voor.
Zelfs als je geen sim erin hebt dient je Wi-Fi gewoon te werken..

michaeldebest 14-10-08 16:00

Oke dan, maar jouw gprs werkte niet? Voor de Wi-Fi heb ik denk ik iets. Ziphone 3.0 heeft een Wi-Fi fix...

alleenvoorcontact 14-10-08 16:07

probeer dat eens.. zorg dat je Wi-Fi aan de praat krijgt en probeer dan bosspreffs

michaeldebest 14-10-08 23:32

Ik heb verder gezocht en volgens veel forums is het een hardware probleem. Ik heb dus ook degene opgebeld waar ik hem gekocht heb en krijg een full refund. Ik spaar nu even een maandje en koop dan maar een standaard simlock vrije versie! Geen gezeur met een turbosim.

In ieder geval bedankt voor alle adviezen!

miteho 02-01-09 21:01

Ik heb wat gedaan en ineens werkt het! Eindelijk na 3 dagen rommelen! Ik heb via Cydia een tool geinstalleerd genaamd APN editing na die installatie heb had ik ineens bij netwerk weer de keuze mobiel data netwerk. Daar heb ik de instellingen met het Ben netwerk kunnen doen.

Gebruik overigens de 2.2 en mobiel data abbo


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.