iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   school internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/26557-school-internet.html)

patat 07-12-08 18:38

school internet
 
Op school kan ik ons draadloos netwerk nemen en mijn Iphone geeft volle verbinding aan maar toch zegt hij altijd dat er geen verbinding mogelijk is terwijl een klasgenoot een 3G heeft en wel kan surfen op ons op dezelfde Wi-Fi.

iemand een idee?

sjoeii 09-12-08 06:44

Wellicht is het beveiligd met een username en password?

patat 10-12-08 14:38

nee want met de laptop kan ik er wel zonder probleem op

libia 10-12-08 14:54

misschien surft die gozer wel via 3G, maar denkt hij dat hij via Wi-Fi doet?

InternetRebel 10-12-08 16:36

Gebruik je je Wi-Fi zelf misschien uitsluitend thuis en heb je een fixed IP adres of DSN in je instellingen staan? Dan kan je wel verbinden met een ander Wi-Fi netwerk, maar zolang je je iPhone dan geen geldig IP laat toewijzen door de DHCP van het betreffende netwerk dan gaat het niet werken.

Of misschien is het precies de andere kant op en geeft het netwerk op school geen adressen uit en heeft je klasgenoot toevallig een fixed adres in de juiste range.

libia 10-12-08 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 229430)
Gebruik je je Wi-Fi zelf misschien uitsluitend thuis en heb je een fixed IP adres of DSN in je instellingen staan? Dan kan je wel verbinden met een ander Wi-Fi netwerk, maar zolang je je iPhone dan geen geldig IP laat toewijzen door de DHCP van het betreffende netwerk dan gaat het niet werken.

Of misschien is het precies de andere kant op en geeft het netwerk op school geen adressen uit en heeft je klasgenoot toevallig een fixed adres in de juiste range.

dan zou hij toch geen verbindingsstreepjes laten zien?

maarja je kunt het altijd proberen!
ik heb ook wel is gehoord dat het kan gebeuren dat je niet met een Wi-Fi kan verbinden als je thuisWi-Fi als standaard oid staat ingesteld, dan moet je gewoon ff proberen om bij je thuisnetwerk op vergeten te drukken ;)

InternetRebel 10-12-08 21:48

Als je een fixed IP adres ingeeft kun je nog steeds gewoon met andere Wi-Fi punten verbinden. De "streepjes" geven aan hoe sterk het signaal is, niet of je ook daadwerkelijk een geldig IP binnen dat netwerk hebt.

patat 11-12-08 01:06

heb nochtans nooit last met het verbinden met Wi-Fi. Bij mijn vriendin thuis en in sommige café's lukt het ook zonder problemen. En mijn klasgenoot surft wel degelijk via de school Wi-Fi want hij heeft geen 3G abonnement.

Heb wel al gezien dat hij een ander programma gebruikte voor het zoeken van Wi-Fi netwerken en ik gebruik de standaard via instellingen. Zou het hier mee te maken hebben? Zou nochtans niet mogen....

Kluppergeest 05-01-09 11:00

Ik hebhetzelfde voor, ik heb ook de volle verbinding, en het paswoord geraden (admin )

nu ik heb dus die volle verbinding maar als ik op internet wil gaan geeft hij geen verbinding weer?
Enig idee hoe ik dit kan regelen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.