//

Geen WiFi

Geen WiFi discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen Mijn Ipod herkent geen WiFi, hij blijft in dit scherm hangen terwijl mijn computer meer dan 10 netwerken herkent. Betekent dat dat er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-12-08, 01:49
rcsmit rcsmit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Serris, Frankrijk
Berichten: 23
Standaard Geen Wi-Fi

Hallo iedereen

Mijn Ipod herkent geen Wi-Fi, hij blijft in dit scherm hangen terwijl mijn computer meer dan 10 netwerken herkent. Betekent dat dat er hardwarematig iets niet klopt??? Of moet ik nog iets anders veranderen?

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-12-08, 10:58
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rcsmit Bekijk bericht
Hallo iedereen

Mijn Ipod herkent geen Wi-Fi, hij blijft in dit scherm hangen terwijl mijn computer meer dan 10 netwerken herkent. Betekent dat dat er hardwarematig iets niet klopt??? Of moet ik nog iets anders veranderen?
Mogelijk heb je de SSID (naam van je netwerk) verborgen staan. Je kunt het beste op 'Anders' klikken, daar de netwerknaam ingeven, de soort beveiliging die op je netwerk wordt gebruikt en de sleutel daarvoor. Ik denk dat het dan gaat lukken.
Mocht dat nog niet het geval zijn, dan heb je mogelijk ook nog een extra beveiliging ingesteld op je router, zoals een MAC-filter. Dan zul je dus je router in moeten om het MAC-adres van je iPhone toe te voegen. Dat adres kun je hier vinden: Instellingen/Algemeen/Info/Wi-Fi-adres.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 20-12-08, 13:29
rcsmit rcsmit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Serris, Frankrijk
Berichten: 23
Standaard

Dank voor je antwoord!

Ik heb gewoon SSID-diffusie aanstaan en mijn computer herkent het netwerk (en tiental anderen) ook. Daarnaast heb ik geen MAC filtrage op de router aangezet.
  #4  
Oud 20-12-08, 13:34
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Toevallig geen Linksys router? - https://forum.iculture.nl/f28/i...g-linksys.html
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #5  
Oud 20-12-08, 14:08
rcsmit rcsmit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Serris, Frankrijk
Berichten: 23
Standaard

Toevallig wel, maar hij herkent het netwerk (en de andere tiental netwerken die de computer wel herkent) al niet...
  #6  
Oud 20-12-08, 14:17
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je zou even kunnen testen op minder dan een meter afstand van je router. Als hij dan wel een netwerk vindt is er waarschijnlijk iets met de antenne aan de hand (hardwarematig dus).
  #7  
Oud 20-12-08, 16:08
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

ik heb ook een linksys router maar bij mij gaat het gewoon goed mij Wi-Fi werkt prima
  #8  
Oud 23-12-08, 22:32
J3r03n1337 J3r03n1337 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Exact hetzelfde probleem heb ik sinds 1,5 week ook. Het ligt niet aan de router, verborgen SSID's, beveiligingen etc,etc. Twee andere iPhones 3G (FW2.1) vinden 3 netwerken waar deze iPhone er geen vindt.

Er zijn meerdere sites op internet die het advies geven om de netwerkinstellingen te resetten, of om zelfs te herstellen via iTunes. Bij mij mocht dit ook niet baten.
Mijn iPhone is op dit moment op FW2.1, gejailbreaked en geunlockt via een iFoneguid SIM (X-Sim oid).

Ik moet echter nog checken of er wel netwerken gevonden worden op het moment dat ik herstel naar een blanco 2.1 met de originele sim erin.. en anders moet ie terug voor garantie vrees ik.
  #9  
Oud 24-12-08, 03:22
rcsmit rcsmit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Serris, Frankrijk
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J3r03n1337 Bekijk bericht
Er zijn meerdere sites op internet die het advies geven om de netwerkinstellingen te resetten, of om zelfs te herstellen via iTunes. Bij mij mocht dit ook niet baten.
Hoe doe je dat? IK zie alleen de mogelijkheid dat ik de hele iPhone herstel. Dan raak ik ook alle MP3's etc kwijt vrees ik

Af en toe herkent hij nu een netwerk. Vaak is het het geval als ik van vliegtuigmodus afkom. Zal er dan toch ergens een draadje loszitten ofzo? Ik snap er niets van. Waar zit trouwens die attenne? Ik heb een rubberen hoesje, maar dat lijkt niets uit te maken.
  #10  
Oud 24-12-08, 08:51
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rcsmit Bekijk bericht
Hoe doe je dat? IK zie alleen de mogelijkheid dat ik de hele iPhone herstel. Dan raak ik ook alle MP3's etc kwijt vrees ik

Af en toe herkent hij nu een netwerk. Vaak is het het geval als ik van vliegtuigmodus afkom. Zal er dan toch ergens een draadje loszitten ofzo? Ik snap er niets van. Waar zit trouwens die attenne? Ik heb een rubberen hoesje, maar dat lijkt niets uit te maken.
Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen
  #11  
Oud 24-12-08, 12:46
J3r03n1337 J3r03n1337 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Als je je iPhone synchroniseerd in iTunes, maakt hij altijd een backup van het hele toestel. Dat is dus incl. SMS, contacten, laatste oproepen etc. Aangezien je je muziek ook synct met iTunes is er niets aan de hand als je je iPhone een volledig herstel geeft (dus alles eraf). Als de iPhone hersteld is, kan je altijd weer opnieuw synchroniseren met iTunes, en wordt alles netjes teruggezet. Enige nadeel hieraan is dat het ongeveer een uur tijd in beslag neemt.

Gr.
  #12  
Oud 26-12-08, 17:09
HyperTech HyperTech is offline
• iOS 7.0 beta
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Zoutleeuw - België
Berichten: 17
Standaard

Ik heb hier hetzelfde probleem op mijn 3G met 2.2
Als ik naast mijn router sta dan heb ik Wi-Fi maar verder dan 3 meter lukt hiet niet meer. Ik zie nog wel de SSID maar connecten lukt niet meer.
Zelfde met de router op mijn werk.

Mijn iPhone 1e gen met 2.2 had daar geen last van.
Heb gelezen dat het zou kunnen te maken hebben met de 2.2 maar ik vrees ervoor.
Zelf ga ik nog even afwachten op een volgende release en anders moet hij binnen voor reparatie ...

Iemand een idee wanneer we een nieuwe release mogen verwachten?
  #13  
Oud 30-12-08, 16:38
Solid_Snake Solid_Snake is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 33
Standaard

Ik schakel Air Port op mijn mac in, ik maak een netwerk aan. Mijn iphone herkent deze direct en ik krijg een Wi-Fi signaal op mijn iphone. Echter op korte tijd springt dit terug op bolletje terwijl mijn iphone aangeeft, dat ik nog geconnecteerd ben.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
  #14  
Oud 30-12-08, 20:29
Kuuhn Kuuhn is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: vierlingsbeek
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HyperTech Bekijk bericht
Ik heb hier hetzelfde probleem op mijn 3G met 2.2
Als ik naast mijn router sta dan heb ik Wi-Fi maar verder dan 3 meter lukt hiet niet meer. Ik zie nog wel de SSID maar connecten lukt niet meer.
Zelfde met de router op mijn werk.

Mijn iPhone 1e gen met 2.2 had daar geen last van.
Heb gelezen dat het zou kunnen te maken hebben met de 2.2 maar ik vrees ervoor.
Zelf ga ik nog even afwachten op een volgende release en anders moet hij binnen voor reparatie ...

Iemand een idee wanneer we een nieuwe release mogen verwachten?
ik heb hetzelfde probleem: dicht bij de router connect mijn iphone zonder problemen. Loop ik echter in een andere kamer, valt de verbinding vaak weg en krijg ik geen verbinding. Hij vindt het netwerk nog wel, maar verbind dus niet meer. Heb een Linksys WRT54G router zonder MAC filter met WPA personal beveiliging. iPhone 3G 2.2 jailbreak.
iemand een idee?
  #15  
Oud 31-12-08, 10:58
evvl70 evvl70 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik kan ook geen Wi-Fi verbinding krijgen.

In Wi-FiTrak geeft hij wel aan Strength: 34 Channel (groen bolletje) Is goed lijkt me!
Er is dus verbinding verbinding met de router.

Echter bij het verbinden zegt hij connection failed.
Er is niets gewijzigd aan de instellingen. Wat kan de reden zijn dat mijn Iphone geen Wi-Fi verbinding kan maken.


Het is al opgelost, kan dit berichtje niet verwijderen, na een paar keer resetten van de modem had ik weer verbinding

Laatst gewijzigd door evvl70; 31-12-08 om 11:17. Reden: opgelost
  #16  
Oud 15-01-09, 10:24
Miguell Miguell is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb ook problemen met mijn iPhone 3G 2.2.
Net voor de tweede keer terug gekomen van reparatie bij Ipod Service Nederland.
Nu: Totaal geen Wi-Fi op mijn iPhone, terwijl de iPhone van mijn vriendin hier 15 netwerken vind. :s

Daarnaast licht het scherm, in vergrendelde stand, een aantal keren per minuut op.

Iemand een idee? Ik denk zelf dat de antenne niet meer werkt, van het oplichten heb ik geen idee.

Heb mijn iPhone ook al hersteld, netwerk ook al zo vaak hersteld. Probleem blijft.
  #17  
Oud 05-02-09, 18:57
Jesse-Iphone Jesse-Iphone is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard

Waar kan je in je router of iets van dat want mijn iphone doet het niet meer maar waar kan ik hem dan toelaten op mijn computer of waar zit linksys?
  #18  
Oud 05-02-09, 21:37
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jesse-Iphone Bekijk bericht
Waar kan je in je router of iets van dat want mijn iphone doet het niet meer maar waar kan ik hem dan toelaten op mijn computer of waar zit linksys?
Kijk eens op je router wat voor merk/type het is. Zoek vervolgens óf in de handleiding van het ding, óf op internet hoe je 'in' je router komt.

Overigens: als je iPhone het via Wi-Fi steeds gedaan heeft en nu opeens niet meer, wil restarten (harde of zachte reset) van je iPhone wel eens helpen.
Ook het even uit en aan zetten van je router kan het oplossen; verder kun je via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen ook nog eens proberen de instellingen op de iPhone te resetten.
Succes!
Reageren

Labels
Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Wi-Fi meer / vindt geen netwerken bass Wi-Fi 3 27-05-11 19:44
iPhone 3GS: Na jailbreak geen Wi-Fi, dus geen unlock!? Strifer Unlock 4 25-02-11 22:21
geen Wi-Fi en geen 3g meer op iphone 3g mieliewheely Wi-Fi 2 05-01-11 01:37
geen Wi-Fi ,geen verbindin met provider ,.. wmaxim Wi-Fi 9 18-08-08 12:53
geen imei geen iccid geen Wi-Fi..baseband restoren? help! atQuest Archief 0 22-10-07 01:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.