Open Wifi maar toch 'dicht'? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb voor het eerst mijn Iphone meegenomen naar dit keer Barcelona. Daar was ik op het vliegveld met een free wifi voor de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Open Wi-Fi maar toch 'dicht'?
Hallo,
Ik heb voor het eerst mijn Iphone meegenomen naar dit keer Barcelona. Daar was ik op het vliegveld met een free Wi-Fi voor de bezoekers, althans dat zijn de naam van de gevonden verbinding. Maar de verbinding was niet beveiligd en open. Ik kreeg het icoontje ook wel bovenin, maar geen verbinding. En dat was niet alleen op het vliegveld maar op veel meer plekken. Nu heb ik hier dus nog geen ervaring mee, dus kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Ik had trouwens ook verwacht dat de Kaart/Maps gewoon op de grps zou werken, maar ook daar had ik de G3 voor nodig. Ik neem aan dat dit ook extra kosten met zich meebrengt(?) Wie helpt voor uitleg |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
meestal is dan het netwerk wel open, maar zodra je safari opent ga je direct naar een inlog pagina van de provider.
net zoals hier op de NS stations, hier is wel voor niet t-mobile gebruikers 9292ov.nl en NS.nl bereikbaar maar dat is alles onder in te loggen. . |
|
||||
|
||||
aha, dus mijn Wi-Fi finder heb ik niet zoveel aan, als ie open geeft
|
|
||||
|
||||
Maps werkt ook gewoon op GPRS hoor. Heb een tijdje terug nog meer dan een uur rondgetuft op Goeree-Overflakkee en me door Maps de weg laten wijzen. Denk dat ik zeker driekwart van de tijd geen 3G had op de eilanden. 't Is wat trager, dus je ziet regelmatig geen weg maar alleen de lijn van de route. Vooral als er stukken zijn waar je 120 kunt/mag rijden wil het nog wel eens gebeuren dat GPRS niet snel genoeg is, maar het werkt wel gewoon.
|
||||
|
||||
Weet je toevallig ook als dit extra kosten met zich meebrengt in het buitenland. De Iphone haalt immers data op.
|
|
||||
|
||||
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al: zodra je in het buitenland data ophaalt (anders dan via Wi-Fi) kost dat geld. En dat kan aardig in de papieren lopen, dus kijk uit wat je doet.
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Cydia gaat open en dicht. | iMafia75 | Jailbreak apps en thema's | 10 | 24-04-11 16:01 |
Open Wi-Fi eigenaardigheid | Matthijs Tempels | Wi-Fi | 0 | 03-02-11 01:37 |
Geen connectie met Wi-Fi, wfi staat wel open!! | learjet | Wi-Fi | 1 | 15-11-10 12:55 |
Toch maar een 3gs? | dutchylex | Koopinformatie Nederland | 0 | 22-07-10 11:55 |
Geen Wi-Fi verbinding maar toch internet? | JasperrrB | Archief | 11 | 10-01-08 17:51 |
|
|