iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen verbinding mogelijk met netwerk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/27622-geen-verbinding-mogelijk-netwerk.html)

toni_i 29-12-08 13:57

Geen verbinding mogelijk met netwerk
 
Ik heb 3 maanden de 3G 16. Sinds kort krijg ik nergens meer een Wi-Fi verbinding. Dat heeft ie de eerste 3 maanden prima gedaan. Maar nu krijg ik op alle Wi-Fi netwerken de melding: "Geen verbinding mogelijk met netwerk ...".

Ik heb alles geprobeerd:
- router ge-restart, met en zonder alle beveiligingsvormen
- op andere routers getest (waar andere iPhones het moeiteloos doen, en waar mijn iPhone het eerst ook prima deed)
- iPhone opnieuw geïnstalleerd via iTunes
- ge-reboot 80 keer, netwerkinstellingen op de iPhone hersteld, etc etc etc
- alle tips op forums gelezen en uitgeprobeerd, maar ik blijf de melding krijgen: Geen verbinding mogelijk met netwerk ...

Bij de provider hebben ze geen idee. Net zo min als bij een Apple winkel.

Kortom, ik krijg nu het vermoeden dat het toch een hardwareprobleem is. Heeft iemand een soortgelijk probleem? En liever nog: wat kan ik er aan doen? Ik kan hem naar mijn provider brengen, maar dan ben ik hem minstens 2 weken kwijt :mad:.

Bruikbare tips welkom!

King1987 29-12-08 13:58

Topic verplaatst

Y-Less 29-12-08 14:17

Hallo Toni, Welkom op de iPhoneClub Forums!

Leuk dat je je aangemeld hebt op een van de leukste iPhone resources in Nederland. We hopen vaak van je te horen, misschien dat je eventueel ook jezelf wilt voorstellen in deze topic?

Over je probleem; Je hebt zo te zien al aardig wat stappen gevolgt om dit probleem op te lossen. Er zijn echter nog wel andere mogelijkheden om te proberen en te constateren of de Wi-Fi-chip inderdaad kapot is.
  • Heb je de iPhone d.m.v. de DFU mode geprobeert te herstellen?
Als dit niet werkt is naar alle waarschijnlijkheid de Wi-Fi-chip toch stuk.

toni_i 29-12-08 14:37

DFU.... dat is toch de herstel modus? Die heb ik ook geprobeerd. Heeft geen effect. Ik vrees inderdaad dat het een hardware probleem is. Als ik zoek naar netwerken, dan ziet ie ook geen enkel Wi-Fi netwerk op volle sterkte. Allemaal 1 of 2 streepjes. Ook al sta ik pal voor een router....

Ik ga nog één keer proberen de iPhone volledig opnieuw te installeren, en anders gaat ie linea recta terug naar de provider...

klaverentwee 02-01-09 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toni_i (Bericht 235776)
DFU.... dat is toch de herstel modus? Die heb ik ook geprobeerd. Heeft geen effect. Ik vrees inderdaad dat het een hardware probleem is. Als ik zoek naar netwerken, dan ziet ie ook geen enkel Wi-Fi netwerk op volle sterkte. Allemaal 1 of 2 streepjes. Ook al sta ik pal voor een router....

Ik ga nog één keer proberen de iPhone volledig opnieuw te installeren, en anders gaat ie linea recta terug naar de provider...

DFU is iets anders dan de herstelmodus! Zie forum. Verder zeg je dat je alles al hebt geprobeert op de fora, maar heb je dit Wi-Fi Fixer [iPhone Dev Team] ook al geprobeert?

toni_i 05-01-09 08:48

Die Wi-Fi fixer is voor het probleem dat Wi-Fi "greyed out" is, oftewel, dat Wi-Fi helemaal "dood" is. Die van mij was niet grijs, hij zag wel netwerken, maar kon er geen verbinding mee maken. Maar ik heb inmiddels mijn pogingen gestaakt en de iPhone opgestuurd. Als ik hem terug heb, en ik weet wat het probleem was (als ik dat ooit te weten kom) dan zal ik het hier posten.
Bedankt iedereen voor het meedenken!

Ralfhb 06-01-09 17:10

Ik heb precies hetzelfde!! :( ik weet ook niet hoe ik het moet oplossen. werkt tie van jouw al wel?

toni_i 07-01-09 09:47

Mijn iPhone is nog steeds bij de reparateur van T-Mobile. Als ik 'm terug heb, en als ze me dan vertellen wat het probleem was, dan zal ik het hier posten.

PearLRoX 09-01-09 21:13

ik heb hier ook het probleem .. hij vind wel mn Wi-Fi maar kan neit op het internet enz .. bleutooth gaat ook niet.

remivanwijngaarden 09-01-09 21:41

Zelfde probleem.......
Zelfs als ik hem herstel :s

Gilliam 09-01-09 21:51

Als je alle bovenstaande oplossingen al hebt geprobeerd zou ik hem toch net als toni_i terug brengen naar T-mobile...

PearLRoX 09-01-09 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 241993)
Als je alle bovenstaande oplossingen al hebt geprobeerd zou ik hem toch net als toni_i terug brengen naar T-mobile...

ik heb nog geen software gebruikt om het te herstellen maar wil ik wel is proberen .. aleen .. ik heb nog maar net mn iphone 3g .. hij is jailbreaked maar hoe zet ik er in hemels naams games op en programmatjes ? langs itunes lukt dat neit want dat is enkel voor muziek,fotoos enz

Thundie 10-01-09 22:09

Dat is dankzij de upgrade naar firmware 2.2. Heb dat probleem hier ook..

toni_i 12-01-09 17:23

Probleem opgelost
 
Het probleem met "Geen verbinding mogelijk met netwerk" is bij mij opgelost. Met dank aan de service van T-Mobile en Pro Assist (het bedrijf waarbij je je iPhone kunt verzekeren via T-Mobile).

Ik heb mijn klacht gemeld, deze werd direct serieus genomen door Pro Assist. Ze kwamen de telefoon thuis ophalen en een vervangende telefoon afleveren. Zoals ze beloofd hadden, hebben ze het probleem binnen 14 dagen opgelost. Weliswaar door mij een splinternieuwe iPhone te geven!

Dus het lijkt op een hardware probleem. Helaas heeft Pro Assist / T-Mobile er geen rapport bij geleverd wat de exacte storing is geweest.

Ralfhb 12-01-09 17:27

hmm dat is niet zo best dan.
Mijn telefoon is niet verzekerd:(
Of zou het kunnen dat hij als hij in de garantie valt ook nog gewoon gemaakt of eventueel een nieuwe telefoon krijgt?
want heb hem net 3 weken.

toni_i 13-01-09 08:39

Als hij niet verzekerd is, dan kun je hem gewoon naar T-Mobile brengen. Je bent hem dan ook een week of twee kwijt (zeiden ze mij). Je krijgt alleen een basis telefoontoestel in bruikleen. Maar volgens mij valt dit probleem gewoon onder de garantie! Verzekerd of niet!

lysander 13-01-09 15:15

Wi-Fi: "geen verbinding mogelijk"
 
zie titel. ik kan niet op "gewoon" internet, ik denk zelf dat dit komt doordat hij simlock-vrij is, en dat mijn SIM kaart internet gewoon niet ondersteund.
maargoed, het probleem is dus Wi-Fi. hij vind het netwerk, ik tik het aan, en voer de netwerksleutel in. maar na even proberen krijg ik dan de in de titel genoemde foutmelding. ik heb ook het Wi-Fi adres van de iPhone opgezocht en ingevoerd in het menu van het netwerk, bij "toegestane MAC-adressen"

iemand enig idee?

bako 13-01-09 16:56

Wi-Fi heef niets met je sim te maken
paar vragen voor je
heb je je iphone al proberen te resetten,
heb je hem laten vallen,
is hij net gerepareert vanwegen iets anders,
heeft hij het wel gedaan.

lysander 13-01-09 22:31

ik heb hem al eens gereset, wegens een eerder probleem, en nee, hij heeft het nooit gedaan. hij is ook niet gerepareert of gevallen.

ik ga naar Wi-Fi , hij vind een netwerk, ik voer de juiste netwerksleutel in, en na een paar seconden foutmelding.

glennseegers 13-01-09 22:40

gewoon keer herstellen (is die van mij nu ook aan het doen haha) en dan nog een keer proberen (wel ff reservekopie maken!!!!)

volgende keer trouwens eerst de zoekfunctie gebruiken want ik zag ook al je vraag van de bleutooth functionaliteit op het forum


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.