iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Downgrade naar 2.1 (door Wi-Fi probleem) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/28279-downgrade-naar-2-1-door-wifi-probleem.html)

Thundie 10-01-09 11:40

Downgrade naar 2.1 (door Wi-Fi probleem)
 
Hallo,

Ik heb een 16GB iphone van België; waarbij de simlock gewoon wordt opgelost door mijn proximus simkaart.

Na geupdate te hebben naar firmware 2.2, zit ik namelijk met het beruchte Wi-Fi probleem. Ik geraak namelijk op geen enkel Wi-Fi station niet meer. Niet hier thuis of openbare plaats (hotspot).

Ik heb zitten googlen, en er blijkt een manier te zijn om terug te downgraden naar 2.1. Echter, wordt de baseband niet mee overgeschreven.

Nu is mijn vraag, als ik mijn firmware downgrade naar 2.1 (zoals hier beschreven: Downgrade iPhone Firmware 2.2 to 2.1 (de manier via DFU & Itunes) , zit ik dan gewoon terug op versie 2.1 & werkt mijn iphone dan nog om te telefoneren enzo? Want ik heb ook vaak gelezen dat mensen geen service meer hadden na de downgrade. Maar aangezien ik mijn simlock verhelp door mijn simkaart, heb ik daar dan ook last van? En is dit allemaal veilig?

Of zou het gewoon eenvoudiger zijn om mijn iphone terug naar de shop te doen? Want ik heb nog garantie aangezien hij nog maar een kleine maand oud is.

Ik zou het dus willen oplossen zonder mijn iphone te jailbreaken enzo, aangezien ik daar weinig tot niets van af ken. En ik zou hem graag clean houden :)

Alvast bedankt!

bako 10-01-09 13:31

ik denk dat je je garantie beter kan bewaren voor iets anders
als je downgrade met een originelen firmware en geen custom is er niets aan de hand
als je Wi-Fi het dan nog niet doet dan moet je hem gewoon updaten en dan zullen ze er niets merken geloof ik en dan kan je gewoon terug gaan

Thundie 11-01-09 16:24

Als ik mijn profiel er dan terug inzet van Itunes, zou hij dan terug op 2.2 gaan updaten? Want anders ben ik al mijn gegevens kwijt :)

Destiny 11-01-09 16:26

Als je een reservekopie terug zet blijft de iPhone gewoon op firmware 2.1

Thundie 11-01-09 16:32

Dat is wel handig dan, eens kijken dat ik vanavond die firmware 2.1 erop krijg. Al heb ik er precies geen goed oog in. Bedankt iedereen trouwens.

Thundie 11-01-09 21:38

Downgrade failed .. De enige manier om te downgraden is door een jailbreak. Zonde, dat wordt wachten op FW 2.3 dan. Of weet er soms nog iemand een oplossing?

bako 11-01-09 23:11

herstellen via itunes want het is vaak zo dat het Wi-Fi niet goed werkt op 2.2 maar bij mij werkt het prima dus herstellen kan je altijd proberen

Thundie 12-01-09 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 242802)
herstellen via itunes want het is vaak zo dat het Wi-Fi niet goed werkt op 2.2 maar bij mij werkt het prima dus herstellen kan je altijd proberen

Ja inderdaad, maar het herstel proces heeft geen enkel effect :)

HyperTech 28-01-09 22:00

En 2.2.1 brengt ook al geen verbetering .... zucht ... misschien 2.3?
Wanneer?

bako 28-01-09 22:06

volgens mij installeert itunes geen cydia en installer
dus je moet een custom fw gebruiken
(het spijt me ik weet dit niet zeker)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.