iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Hostnaam gevraagd voor inloggen bedrijfsnetwerk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/29949-hostnaam-gevraagd-voor-inloggen-bedrijfsnetwerk.html)

fokkerfa 09-02-09 12:41

Hostnaam gevraagd voor inloggen bedrijfsnetwerk
 
Bij de TU/e wordt door de ICT dienst gevraagd of ik mijn host naam van de Iphone wil opgeven om toegang te krijgen tot het Wi-Fi net. Wie weet waar ik die kan vinden?

swiggypop 14-11-09 11:32

Heb je inmiddels een oplossing?

Ik zit met een veel vervelender probleem.
Mijn thuisnetwerk (wep-encrypted) wordt door Iphone aan zien als een bedrijfsnetwerk. Ik zou dus een gebruikersnaam moeten opgeven; een onmogelijke taak, aangezien mijn Wi-Fi router dit niet ondersteund.

Heb de SSID al veranderd (nu wordt op Iphone mijn nieuwe naam het bedrijsnetwerk.
Heb WEP-psswrd al gewijzigd: geen hulp
WEP afzetten, hoera iphone kan het netwerk, maar niet echt veilig voor de buren.

Bedrijfsnetwerk op Iphone ook niet te verwijderen/vergeten.
Evenmin werkt statische adressen opgeven of zoiets...
Op iphone ook al eens de netwerkverbindingen gereset.

Wat nu? Wie kan hier een antwoord op geven? en Ik die dacht dat Iphone een laagdrempelig toestel was; duh!

fokkerfa 14-11-09 11:54

Mijn oplossing is dat ik mijn werkgever vervangen heb

XIII 14-11-09 12:03

@swiggypop: heb je het al eens zonder WEP geprobeerd?

(WEP is trouwens hartstikke onveilig; je hebt minimaal WPA nodig)

ℜuben 14-11-09 14:17

4 Bijlage(n)
De standaard client NAAM van je iPhone is de naam die je in iTunes opgeeft. Deze kan je gewoon in iTunes veranderen door een keer op de naam te klikken (balkje wordt blauw) en dan nog een keer op de naam te klikken (dan kun je 'm wijzigen). Mijn iPhone heet bijvoorbeeld gewoon "iPhone" en staat ook als zodanig in de DHCP client lijst van mijn router... [plaatje 1]

Op de iPhone zelf kun je deze naam terugvinden in "Instellingen" > "Algemeen" > "Info". De naam staat dan helemaal bovenaan, buiten het rijtje met info in witte regels (de naam zelf staat direct op de grijze achtergrond)... [plaatje 2]

Soms vereist een netwerk echter een client ID, deze is standaard op de iPhone leeg. Om deze aan te passen ga je naar "Instellingen" > "Wi-Fi" en kies je het gewenste netwerk door op het blauwe pijltje te tikken, niet op de regel zelf. In de rij met info zie je ook "Client-ID" staan. Door simpelweg op deze regel te klikken kun je het aanpassen... [plaatje 3]

Vergeet niet om je DHCP lease te vernieuwen wanneer je de client naam aanpast... [plaatje 4]

swiggypop 15-11-09 11:23

Ik vrees dat de antwoorden niet afdoende zijn.

Het veranderen van de naam van mijn iphone biedt geen soelaas.

Mijn netwerk verwacht geen opgave van een gebruikersnaam; wat meer is, mijn router ondersteunt dit elfs niet (oude router , zelfs geen wpa beschikbaar)

Mijn vraag is dus heel eenvoudig: hoe kan mijn iphone verwachten dat ik een gebruikersnaam moet ingeven? Ik denk dat dit te wijten is aan een eerste vraag die is verschenen toen mijn iphone dit eerste netwerk detecteerde; jammer genoeg heb ik de vraag niet kunnen lezen en verkeerdelijk op iets gedrukt (mijn iphone had ik gewoon in mijn hand en poef...) . Ik dacht dat het ging om een vraag waarbij ik mijn netwerk moest valideren als een bedrijfsnetwerk.
Ik zou dit heden willen "afzetten"...Herstel netwerken biedt geen oplossing.

Als ik de beveiliging afzet, werkt mijn netwerk perfect. Maar geen oplossing gezien de beveiligingissues.

ℜuben 15-11-09 13:50

Tja... het is misschien een beetje lullig antwoord, maar als je je zorgen maakt over de veiligheid zou ik maar eerder eens aan een nieuwere router gaan denken die minstens WPA ondersteund en als je echt veilig wilt zijn misschien ook Mac Addres filtering.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.