//

[iPhone 3g] Geen/slechte wifi

[iPhone 3g] Geen/slechte wifi discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vrees dat het wegvallen van wifi toch te maken heeft met de update 2.2.1 Kijk maar naar onderstaande: For all the people whose iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-03-09, 18:11
robbrabant robbrabant is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 20
Standaard Geen Wi-Fi meer door scheurtjes in Wi-Fi antenne op comm board

Ik vrees dat het wegvallen van Wi-Fi toch te maken heeft met de update 2.2.1

Kijk maar naar onderstaande:

For all the people whose iphone can't find any Wi-Fi networks anymore and you haven't already tried to put it in the freezer 10-20 minutes, please do so.
When the Wi-Fi networks start appearing again after that, I've got a not so nice sounding 'solution' for you guys. This is -*NOT*- fixable through any software/firmware update.
It relates to the communication board (comm board) in the hardware of your iPhone, those got little cracks in it that shrink together again when you'd put it in the freezer. That's why the functionality also disappears again when the iphone 'heats' up and the cracks on the commboard expand again.
It seems that a whole batch of iphones just got a bad commboard in it and the only way to fix it is to bring it back to an apple store / retailer / telecom company where you bought it and send it in for repair.
For people out there that are out of warranty / bought their iphone in another country, you can ebay or google for an iphone comm board, they're around 100 euros and you could let them be fixed by some certified iphone repairshop.
It's a ****** problem and definitely a construction failure of the hardware but also hard to get repaired for free outside your warranty period (if you had it at all).
It could be that 2.2.1 killed the Wi-Fi in a way that it sent too many requests to the chip that caused it to heat up (some kind of overflow) and crack but that is just speculating and that should be a pretty serious fault of the engineers at apple(!).

Ik heb proassist een mail gestuurd met daarin deze informatie en deze link:

Apple - Support - Discussions - 2.2.1 Killed my Wi-Fi ...

Met het verzoek om contact op te nemen met dynafix en te vragen of dit probleem bekend is bij hun.

Zodra ik een reactie heb vermeld ik het op dit forum.

Heb een belherstel verzekering lopen bij proassist en ben benieuwd hoe ze mijn garantie gaan claimen omdat het om een sim lock vrije iphone 3g gaat wat ook aangegeven is bij het wijziggen van mijn polis.

Het leek me wel nuttige informatie voor anderen en kon het niet echt direct vinden op dit forum dat het te maken kon hebben met scheurtjes in de comm board...


UPDATE (13-3-09) toestel is opgehaald door proassist... ben benieuwd wat ze ermee gaan doen...

Laatst gewijzigd door robbrabant; 15-03-09 om 14:00.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-09, 14:37
thijsrietveld thijsrietveld is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: tiel
Berichten: 4
Standaard

Ik heb exact dit probleem, de vriezer hiel voor 10 min. Mijn 3G is 5 maand oud simlock vrij uit italie 2.2.1 nu begrijp ik volgens dit bericht dat ik hier via nederland geen garatie op aan kan vragen. Wijst Apple een niet nederlads product af, ook europees? VS model begrijp ik nog. Hoe is de normale afhandeling voor garantie en hoe verkrijg je die? Ik zit al een tijdje te googlen maar kan het niet vinden. Wel balen was vorige week in de VS koste de iPhone 260,- Euro ik had er al een dus...
  #3  
Oud 12-04-09, 21:50
robbrabant robbrabant is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 20
Standaard

Nee Apple nl repareerd Geen buitelandse iphones...
Proassist heeft toegegeven een fout gemaakt te hebben mijn iphone in de verzekering te nemen en is bereid om eventueel te kijken voor een oplossing als mijn iphone niet gemaakt kan worden dmv schade.

Ik heb nu mijn iphone opgestuurd naar duidseland omdat daar de leverancier zit en die zal hem weer door moeten sturen naar tjechie.....
  #4  
Oud 16-04-09, 21:46
demonski demonski is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 51
Standaard

ahh zelfde probleem hier , heb hem nu in de vrieser liggen.....als hij nu wel einge net werken ziet ga ik morgen terug naar de t-mobile shop.........nog 5 min wachten


nope niks geholpen......ik heb hem terug naar t-mobile shop gebracht.....wel 2 weken kwijt :-(

Laatst gewijzigd door demonski; 17-04-09 om 20:35.
  #5  
Oud 20-04-09, 11:16
leplatdujour leplatdujour is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard [iPhone 3g] Geen/slechte Wi-Fi

Sinds vorige week kan ik met m'n ifoontje maar met heel veel moeite op ons lokale Wi-Fi netwerkje komen. Als ik mail aanzet duurt 't tot wel een minuut voordat-ie of de mailverbinding heeft opgezet, of een timeout geeft. In die tijd gaat 't icoontje van volledig bereik terug tot een streepje. Ditto met safari, en met omnifocus.

Ik begon er vorige week last van te krijgen; het eerst merkbaar in omnifocus. Ik maak verbinding met een linksys WRT54GC v2 die ik alleen als access point in gebruik heb: de linksys hangt aan een zyxel adsl modem. De zyxel deelt ip adressen uit, niet de linksys. Ik heb de volgende troubleshooting stappen uitgeprobeerd:
  • telefoon uit en weer aan (hee....)
  • linksys Wi-Fi access point uit en aan
  • zyxel resetten
  • Wi-Fi access point voorzien van nieuwste firmware
  • telefoon schoonpoetsen via Reset All Settings en terugzetten via iTunes
  • iPhone van mijn wederhelft uitgeprobeerd: die doet 't prima
  • Ad hoc netwerkje via m'n macbook: 'Test' wordt wel gezien, maar ik heb een ip adres 169.254.40.204 met een masker 255.255.0.0 en geen router/dns. Vernieuw lease verbreekt de verbinding! Geen verbinding met de buitenwereld, in ieder geval
Mogelijk is er iets met de interne antenne aan de hand, maar voor zover ik gelezen heb zit daar ook de 3G functionaliteit aan vast en die doet het nog prima (wel minder dan die van m'n partner, maar die heeft KPN en ik Vodafone...).

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?
  #6  
Oud 20-04-09, 19:54
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Heb je dit alleen bij jouw Wi-Fi of bij meerdere?
  #7  
Oud 21-04-09, 11:06
desmodaddy desmodaddy is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik kreeg voor 't eerst last met m'n Wi-Fi in Japan (cfr oudere post). Plots viel die ginds uit na even gmail te lezen. Sindsdien nog een paar keer even Wi-Fi netwerken gevonden in België en nu niets meer?!?! Ik ben gisteren naar een Mobistar shop geweest (garantie), maar die man zei me dat ik niet de eerste was en blijkbaar zou dit kunnen omdat ik OS 2.2 heb. Hij raadde me aan om terug te downgraden?! Klopt dit en hoe doe ik dit? Ik wil nl. niks forceren en m'n garantie verliezen. Alternatief is da'k m'n iPhone een paar weken moet missen en zij dit doen... Tips? Hulp?
  #8  
Oud 21-04-09, 11:10
nicotet nicotet is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 25
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem denk, mijn iphone ziet geen netwerken meer. Iemand een idee?
  #9  
Oud 21-04-09, 12:07
desmodaddy desmodaddy is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 5
Standaard

Dat downgraden naar het vorige OS is geen optie? Waar zijn de experts?
  #10  
Oud 21-04-09, 12:13
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als je via DHCP 169.*.*.* krijgt houdt dit in dat de DHCP server simpelweg niet gevonden kan worden. Je overige problemen lijken ook met DHCP te maken te hebben, je zou daarom eigenlijk eens even moeten kijken of je met een vast ip op je iPhone ook problemen hebt.

Mocht je dan ook problemen hebben en een restore van de firmware (niet van een backup) lost het probleem ook niet op dan zal het waarschijnlijk een antenne probleempje zijn (of iig een hardware probleem).

edit
Waarom is downgraden geen optie overigens, loop je ergens tegenaan of wil je het simpelweg liever niet doen?

Laatst gewijzigd door evmw; 21-04-09 om 12:15.
  #11  
Oud 21-04-09, 12:29
Snizzol Snizzol is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Als je via DHCP 169.*.*.* krijgt houdt dit in dat de DHCP server simpelweg niet gevonden kan worden. Je overige problemen lijken ook met DHCP te maken te hebben, je zou daarom eigenlijk eens even moeten kijken of je met een vast ip op je iPhone ook problemen hebt.

Mocht je dan ook problemen hebben en een restore van de firmware (niet van een backup) lost het probleem ook niet op dan zal het waarschijnlijk een antenne probleempje zijn (of iig een hardware probleem).

edit
Waarom is downgraden geen optie overigens, loop je ergens tegenaan of wil je het simpelweg liever niet doen?

Downgraden van de software lukt mij ook niet, hij zet vervolgens versie 2.2.1 er weer op via itunes, ook via (shift) ingedrukt houden en dan oudere de restore versie kiezen.

Echter lijkt dit probleem behoorlijk veel op het verhaal wat eerder op iphoneclub.nl stond.

onderstaande is ook exact wat ik ervaar

Zie http://www.iphoneclub.nl/26845/vreemd-wi-fi-probleem-bij-iphones-met-firmware-221/
  #12  
Oud 21-04-09, 12:39
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Het ook inderdaad een veelgehoord probleem de laatste tijd. Probleem is dat downgraden van 2.2.1 niet geheel makkelijk is, zeker het downgraden van de baseband is iets wat niet geheel makkelijk te doen is en enig risico met zich meebrengt.
  #13  
Oud 21-04-09, 13:54
desmodaddy desmodaddy is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 5
Standaard

Op mijn iPhone 3G staat nu versie 2.2.1 (5H11). Die zou blijkbaar Wi-Fi probs kunnen veroorzaken. Misschien toch maar beter door winkel laten doen. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuw toestel in garantie WTF! Dit heeft me al veel geld gekost in 't buitenland, want nu moet ik steeds email ophalen zonder Wi-Fi...
  #14  
Oud 21-04-09, 16:46
QQleQ QQleQ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 33
Standaard

Mja het leek er op dat ik geen last had van deze bug .. Tot vandaag. Ineens valt spontaan de verbinding weg, na een reboot, weer. Net ook weer, word er gek van! Gebruik de iPhone op dit netwerk altijd en nooit problemen. Er is ook helemaal niets verandert.
  #15  
Oud 21-04-09, 16:58
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Welke melding krijg je bij het downgraden?

@evwm
Downgraden bij 2.2.1 is meestal niet moeilijk hoor
Vaak krijg je een melding 1013, Dan hoef je alleen maar een reboot te doen.
Ik had laatst een nieuwe iphone 3g gedowngrade zonder problemen.
  #16  
Oud 21-04-09, 17:16
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht

...

@evwm
Downgraden bij 2.2.1 is meestal niet moeilijk hoor
Vaak krijg je een melding 1013, Dan hoef je alleen maar een reboot te doen.
Ik had laatst een nieuwe iphone 3g gedowngrade zonder problemen.
Het downgraden op zich is niet moeilijk, alleen het downgraden van die 2.2.1 baseband is niet altijd even gemakkelijk.
  #17  
Oud 21-04-09, 18:19
leplatdujour leplatdujour is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

Apple - Support - Discussions - 2.2.1 Killed my Wi-Fi ... geeft veel informatie, maar weinig hoop. Ik heb zelf het volgende uitgehaald:

Citaat:
I seem to have the same issue. However, I can at least get back into my own Linksys WRT54GC v2 router in a fairly reliable and stable fashion. Here's what I did:

On the router's wireless settings tab, I went to Advanced settings. Then, I set the Authentication type from Auto (Default) to Shared Key. I still don't see as many APs as my Macbook does, but at least I've got full signal on the one that matters most.
  #18  
Oud 21-04-09, 18:35
Snizzol Snizzol is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
Welke melding krijg je bij het downgraden?

@evwm
Downgraden bij 2.2.1 is meestal niet moeilijk hoor
Vaak krijg je een melding 1013, Dan hoef je alleen maar een reboot te doen.
Ik had laatst een nieuwe iphone 3g gedowngrade zonder problemen.
Dit krijg ik dus ook, en daarna de melding in mijn scherm dat ik hem aan itunes moet koppelen, en vervolgens staat de nieuwe firmware er weer op :S
  #19  
Oud 21-04-09, 18:38
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snizzol Bekijk bericht
Dit krijg ik dus ook, en daarna de melding in mijn scherm dat ik hem aan itunes moet koppelen, en vervolgens staat de nieuwe firmware er weer op :S
Aangezien dit topic er niet over gaat kunnen we er beter over ophouden,
Kijk voor meer info even in de wiki

Downgraden firmware (klik)
  #20  
Oud 21-04-09, 21:23
leplatdujour leplatdujour is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leplatdujour Bekijk bericht
Apple - Support - Discussions - 2.2.1 Killed my Wi-Fi ... geeft veel informatie, maar weinig hoop. Ik heb zelf het volgende uitgehaald:
Dat heeft dus niet geholpen, helaas.

Uit de hierboven genoemde thread begrijp ik dat de mensen die er echt vanaf zijn gekomen een nieuw apparaat kregen. Iemand enig idee hoe dat hier in NL zit als je 'm niet via T-Mobile hebt aangeschaft?
Reageren

Labels
2.2.1, probleem, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slechte Wi-Fi ontvangst Bluprint Wi-Fi 9 17-07-11 17:56
Slechte Wi-Fi ontvangst Jo... Wi-Fi 19 20-05-10 21:47
Slechte Wi-Fi bereik Barzi Wi-Fi 4 05-02-10 21:01
iPhone: 2G met 3.0 nu heel slechte Wi-Fi en Batterij binnen 3 uur leeg Data Jailbreak 7 25-06-09 23:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.