iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Macbook als access point (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/3496-macbook-access-point.html)

Blackherrie 10-12-07 12:39

Macbook als access point
 
Middag amaal.

Ik wil mijn macbook als access point gebruiken om mijn iphone te connecten via Wi-Fi op de werkvloer (daar heb ik alleen bedraad netwerk).

Nu kan ik wel een netwerk creeeren via de mac, maar dat word never nooit gezien door de iphone (alles gedeelt en noem maar op).

Iemand tips en trucks ?

Mijn dank is groot.

Stiruam 10-12-07 18:40

Nee dit is zover ik weet niet mogelijk... Je Wi-Fi kan niet dienen als router echter zijn er wel sticks zoals de "Wi-Fi Max" die dit wel kunnen. Wat jij aanmaakt is een P2P a.k.a. adhock. Deze werkt alleen van pc naar pc en heeft geen internet mogelijkheden

Greetz, Stiruam

P.s. had je denk ik beter kunne posten in https://forum.iculture.nl/f18/i...en-laptop.html waar jij ook hebt gepost dat houd de forums schoon. Echter zal een modje ze mischien wel samevoegen... Of niet :p

metck 10-12-07 23:00

Om verwarring te voorkomen: ad hoc verbindingen via Wi-Fi kunnen prima dienen om mee te internetten. Ik heb het zelf anderhalf jaar lang gedaan. Op een WindowsXP-bak een brug gemaakt tussen ethernet en wireless adapter, en dat werkte redelijk goed. Ik had niet overal in huis, maar goed dat ligt enkel aan de pc.

Stiruam 11-12-07 18:16

Hmm wist ik nieteens :p je bedoeld een PAN verbinding neem ik aan?

Echter werkt dit niet met de iPhone lijkt mij want die support geen PAN en Adhock :p

Greetz, Stiruam

metck 11-12-07 22:32

PAN in de zin van Personal Area Network? Heeft dat ook niet meer met bluetooth-services te maken. De benaming die ik in elk geval ken is adhoc.

En de iPhone zal ongetwijfeld ook adhoc-verbinding ondersteunen. M'n iPod Touch in elk geval wel.

Stiruam 11-12-07 22:41

Hahah nee dit kan via Wi-Fi bluetooth irda etce maar dat houd in het sharen van je internet via een van die netwerk technologien :p En bedoelen ze niet met die achock iPhone>iPhone of iPhone>touch

Greetz, Stiruam

metck 11-12-07 22:53

Stiruam, misschien moet je dit even lezen: Personal area network - Wikipedia, the free encyclopedia
PAN gaat over enkele meters, en behelst dus in principe geen Wi-Fi: bluetooth is dan ook de natte droom van elke wireless PAN-ner. Bovendien gaat het bij PAN niet uitsluitend om internet.

Adhoc betekent dat je geen basisstation nodig hebt, maar natuurlijk wel een pc/mac met in dit geval een draad-internetverbinding die dat signaal vervolgens draadloos doorstuurt. Aangezien een iPhone/Touch niet via een draad internetten bedoelen ze dus niet wat jij suggereert.

Stiruam 12-12-07 17:12

Hmm ik weet praktisch zeker dat er Wi-Fi bij stond ik heb die namelijk al bekenen :p... Echter kan ik het niet in de edit's terug vinden in wikipedia dus ik zal wel aan het droomen zijn geweest...
:p

Greetz, Stiruam

metck 12-12-07 17:51

Dat denk ik ook ;)

dirkuijt 17-03-08 09:48

Hey, goed dat ik je post vindt!
Ik zit nu met mijn iPhone online via mijn acbook Pro, die alleen op een bedraad netwerk zit!

Het is heel makkelijk via Internet Connection Sharing, en op deze site wordt uitgelegd hoe het moet!

Succes, ik ben iig super blij!

Kermi 21-03-08 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 83040)
Hey, goed dat ik je post vindt!
Ik zit nu met mijn iPhone online via mijn acbook Pro, die alleen op een bedraad netwerk zit!

Het is heel makkelijk via Internet Connection Sharing, en op deze site wordt uitgelegd hoe het moet!

Succes, ik ben iig super blij!

Heb ik geprobeert, iPhone vindt het netwerk dat ik maak wel maar hij krijgt geen ip en ik kan dus ook niet internetten..
Iemand nog ideeën?

forum.bericht 21-03-08 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kermi (Bericht 85591)
Heb ik geprobeert, iPhone vindt het netwerk dat ik maak wel maar hij krijgt geen ip en ik kan dus ook niet internetten..
Iemand nog ideeën?

Enige probleem kan dan zijn dat je het wachtwoord niet goed hebt ingegeven. Begin eens met het 'aanmaken netwerk' zonder wachtwoord en probeer het opnieuw. Zet veiligheidshalve de iPhone ook eerst helemaal uit en dan weer aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.