//

MMS via wifi werkt niet

MMS via wifi werkt niet discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) mms werk prima via 3g, maar niet via wifi. dan krijg ik de beruchte uitroeptekens. probleem wordt erken door apple: INTERN 3.0: iPhone 3G: problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-06-09, 19:03
johnkock johnkock is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 7
Standaard MMS via Wi-Fi werkt niet

mms werk prima via 3g, maar niet via Wi-Fi. dan krijg ik de beruchte uitroeptekens. probleem wordt erken door apple:
INTERN 3.0: iPhone 3G: problemen met MMS oplossen, maar hoe stel ik die mms email gateway in godsnaam in? kom er via die help.BenM.at - Mobileconfigs für dein iPhone | BenM.at ook niet uit...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-09, 19:35
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

MMS gaat alleen via het telefonie netwerk en absoluut niet via Wi-Fi. Oplossing is simpel: zorgen dat je op 3g of het gewone gsm netwerk zit ipv alleen op Wi-Fi
  #3  
Oud 20-06-09, 19:43
johnkock johnkock is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 7
Standaard

Ja slimmerd, da's ook een manier! Maar er schijnt ook een mogelijkheid van een email gateway te zijn, dus dat de mms ahw via email (die doet het wel via Wi-Fi) verzonden wordt, en bij de ander toch weer als mms bezorgd wordt. Alleen...hoe stel je dat in?

Heb wat dat betreft ool weinig vertrouwen in de t-mobile helpdesk, vandaar dit forum geprobeerd...

Maar toch bedankt voor de tip!
  #4  
Oud 20-06-09, 22:32
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnkock Bekijk bericht
Ja slimmerd, da's ook een manier! Maar er schijnt ook een mogelijkheid van een email gateway te zijn, dus dat de mms ahw via email (die doet het wel via Wi-Fi) verzonden wordt, en bij de ander toch weer als mms bezorgd wordt. Alleen...hoe stel je dat in?

Heb wat dat betreft ool weinig vertrouwen in de t-mobile helpdesk, vandaar dit forum geprobeerd...

Maar toch bedankt voor de tip!
Een mms zenden over Wi-Fi noemt men hier op aarde een email .

Even serieus, je zou toch ook moeten weten dat zoiets niet gaat. Een mms of sms kan enkel en alleen via een cellular netwerk verzonden worden, tenzij je het via de site doet van je provider dat is ook een mogelijkheid.
  #5  
Oud 20-06-09, 22:47
johnkock johnkock is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 7
Standaard

email, wa's da? nee, snap ik wel. maar als je met je iphone rondloopt begeef je je vaak in een Wi-Fi netwerk, zonder dat je daar meteen erg in hebt. Daarnaast stuur je mms'en met name ook naar mensen die mobiel niet zo makkelijk toegang tot email hebben (met van die "gewone" telefoons...). Daarom was ik op zoek naar een oplossing voor het versturen van een mms via internet naar een mobiel nummer.

Apple zegt het volgende:

"Als u een Wi-Fi-verbinding hebt, gebruikt u Mail op iPhone. Veel aanbieders bieden gateway-e-mailadressen voor tekst en MMS aan. Vraag uw aanbieder of dit beschikbaar is."

Ik begreep eerst dat dit een instelling was waardoor je toch via Wi-Fi kon sms'en, maar nu ik het nog een keer lees, lijkt het erop dat je een mail stuurt die op een mobiel nr. wordt afgeleverd. Niet waar ik naar op zoek was....

Maar als er iemand nog een briljante tip heeft.....
  #6  
Oud 21-06-09, 00:59
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

De MMS is onderdeel van het mobiele telefonie netwerk (het is een uitbreiding van SMS). Zo'n gateway wordt dan op het mobiele netwerk aangesloten kan dan de mails omzetten naar MMS voor het betreffende nummer. Dat is dus wel precies wat je wil Je stuurt dan een mailtje naar dat adres en vervolgens wordt je bericht als MMS afgeleverd bij degene aan wie je het wil versturen. Dat moet je dan met diegene verder regelen.

Het mooie aan MMS is dat heel veel telco's de boel om kunnen zetten naar iets wat je op een webpagina kunt lezen. Mensen die geen MMS kunnen ontvangen krijgen dan de link naar die webpagina met het bericht per SMS toegestuurd. Zo kun je het dus alsnog lezen. Niet iedereen kan namelijk MMS ontvangen, meestal moet het ook handmatig worden aangezet (wat zo ongeveer inhoudt dat je een smsje naar een bepaald nummer stuurt). MMS is derhalve dan ook niet bepaald een handige manier van communiceren, e-mail is veel handiger maar als je iemand op z'n telefoon wil bereiken is sms toch echt de aangewezen manier van communiceren.

Mocht je wat verder willen zoeken dan zou ik eens beginnen bij Ericsson, die willen vast nog wel van dit soort gateways hebben. Ze kosten wel geld en het zijn geen kleine goedkope machines... Die 50 ct per MMS is deadcheap vergeleken met die oplossing.
  #7  
Oud 21-06-09, 01:18
johnkock johnkock is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 7
Standaard

ppl, duidelijk verhaal. Het enige wat overeind blijft is dat ik er eigenlijk helemaal niet over na wil denken of ik op Wi-Fi zit of op 3g. Van sommige mensen heb ik bovendien alleen een mobiel nr. en geen emailadres. Het hele idee van de iPhone/OSX is natuurlijk dat je niet over de achterliggende techniek hoeft na te denken, maar dat het gewoon werkt. Met MMS zal ik dus wat bewuster om moeten gaan....

En een speciaal apparaat er voor kopen lijkt me al helemaal geen optie. Jammer dat er geen slimme setting/truc is....

Thanks, John
  #8  
Oud 21-06-09, 01:50
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

De hele gedachte achter iPhone/OS X is niet bepaald dat je nergens over na hoeft te denken. Het gaat erom dat dingen intuïtiever gaan zodat je niet over alles na hoeft te denken en je door allerlei hoepels hoeft te werken (helaas moet je dat op bepaalde punten nog wel doen, tethering zet je niet zomaar aan). In dit geval hoef je ook niet over de achterliggende techniek na te denken, je moet je gewoon aan een paar regeltjes houden: alleen MMS versturen wanneer je een telefoonverbinding hebt. Het zal zonder ook wel kunnen maar dan krijg je dat rode uitroeptekentje, kun je het later weer opnieuw versturen.

Dat met het mailadres is het mailadres wat ze van de telco krijgen en wat ze kunnen gebruiken om anderen die geen MMS mogelijkheid hebben toch via dat adres een MMS naar hun te kunnen laten sturen. Dat zou je dan van hun moeten vragen. Net weer even iets anders dan hun e-mailadres waar ze zelf mee e-mailen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: proximus - mms werkt niet na update IOS 4.0 G_Babyke Overige providers België 8 27-04-11 00:50
MMS werkt ineens niet meer mgm iPhone algemeen 4 18-08-10 11:03
MMS werkt plotseling niet meer denman80 Odido (T-Mobile) 0 20-06-10 23:58
iPhone: MMS ontvangen werkt niet Dvanoeveren Jailbreak 2 25-12-09 09:20
mms en tethering werkt niet 3gs jailbr. jurben33 Archief 2 02-09-09 14:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:25.