iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   3GS Wi-Fi crasht... (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/37718-3gs-wifi-crasht.html)

hphoeksma 27-06-09 21:05

3GS Wi-Fi crasht...
 
Hi,

sinds gisteren mijn iPhone 3GS binnen.
In eerste instantie natuurlijk alles vlekkeloos verlopen.

Nu merk ik echter dat als ik mijn iPhone een tijdje op standby heb staan, hij niet automatisch mijn Wi-Fi verbinding op pakt. Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat mijn settings panel crasht. (Hij start op, blijft een leeg scherm tonen en na een paar seconden schiet hij weer terug naar het home screen).

Na een herstart werkt het allemaal weer.

Ik heb ontdekt dat als ik Wi-Fi uitzet het probleem zich niet voordoet...

Iemand enig idee? Ik heb al de software opnieuw geïnstalleerd - helaas zonder succes...

Mijn andere iPhone (3G) werkt wel zonder problemen en crasht niet...

Alvast bedankt voor jullie tips / ervaringen.

Henjo

Shorty007 27-06-09 21:07

hmmmm heb ik nog geen last van gehad, zal er eens op letten.
voorlopig maakt die iedere keer gelijk weer verbinding met Wi-Fi.

hphoeksma 27-06-09 21:12

@Shorty007: volgens mij heb ik het probleem sinds vandaag en had ik gisteren nergens last van. Geen aanpassingen in gedaan. In je profile staat dat je je 3GS ge-jailbroked hebt... Foutje? Of hoe heb je dat gedaan dan? Wellicht dat dat het probleem oplost...

Shorty007 27-06-09 21:20

nee is nu uiteraard niet jailbroken want de jailbrake voor de 3GS is er nog niet :)
maar zodra die er is ga k m weer jailbreaken vandaar dat ik t zo heb laten staan ;)

hphoeksma 27-06-09 22:27

Ik heb net bij toeval ontdekt dat het probleem zich niet voordoet als ik mijn iPhone heb aangesloten op mijn MacBook. De Wi-Fi verbinding wordt niet verloren en de settings prog blijft gewoon werken...

Ik snap het niet. Zoek me rot op het internet maar kom eigenlijk niet tot een werkende oplossing.

Iemand nog een idee?

dbtk 27-06-09 23:03

Heb je met iTunes de backup van de 3G op de 3GS gezet?

Probeer eens met een volledige restore zonder de backup terug te zetten.

Hier zitten veel problemen in. Ook met de iPhone 1ste gen.

Mijn broer had problemen met openen van sms (traag) na update van 2.2.1 naar 3.0 en het terugzetten van een backup. Gewoon vanaf nul gestart en sync uitgevoerd en nu is het probleem opgelost.

hphoeksma 28-06-09 08:44

dank voor je reactie.

In eerste instantie had ik inderdaad de backup van de 3G op de 3GS gezet.
Later heb ik hem echt als nieuwe iPhone aangemeld, volledig van scratch af aan dus.

Helaas zonder succes.

Ik vrees dat het een hardware issue is met mijn Wi-Fi chip... Maandag maar naar de T-Mobile shop...

ButcherJF 28-06-09 09:05

Voordat je dat doet: misschien eens je router een harde reset geven? Stekker er een minuutje uit en kijken of het probleem zich blijft voordoen?

Wolfs9 28-06-09 09:29

ik heb mijn 3G uit gezet (gebruik dit toch niet) en nu heb ik het probleem niet meer.. elke keer ik unlock (opzet) heeft hij direct de Wi-Fi..

raar...

grtz

hphoeksma 28-06-09 11:19

@butchjf: dat heb ik uiteraard geprobeerd - zonder succes helaas

@wolf9: ik begrijp dat jij hetzelfde probleem hebt?

hphoeksma 28-06-09 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfs9 (Bericht 312833)
ik heb mijn 3G uit gezet (gebruik dit toch niet) en nu heb ik het probleem niet meer.. elke keer ik unlock (opzet) heeft hij direct de Wi-Fi..

raar...

grtz

Dit werkt bij mij niet. Zal toch een ander probleem zijn dan.

Shorty007 29-06-09 14:44

hmmm wat ik nu wel een paar keer heb gehad, is dat als ik Wi-Fi gebruik en op Inet zit met safari, en dat is meetal iphoneclub.nl :D dat hij (wat in Vista beschermd bureaublad wordt genoemd) gaat. Dus scherm komt een schaduw overheen zodat je niks meer kunt klikken ofso, en dan blijft er maar stan "verbinden". Ook niet als je safari afsluit en weer opstart, dan krijg ik hetzelfde scherm terug.
Moet dan dus me iPhone rebooten.

hphoeksma 01-07-09 10:52

well... Uiteindelijk is de 3GS terug naar T-Mob... Hele procedure: abonnement wordt weer gecancelled en kan ik opnieuw een verlenging aan gaan vragen - over een week of 2... zucht...

wizzofoz 23-07-09 21:58

Ik ondervindt hetzelfde probleem, na het kompleet uitschakelen van de iPhone 3GS en weer inschakelen maakt hij weer verbinding met Wi-Fi...

Software of hardware probleem? Iemand een idee?

luukdoedens 13-11-09 23:40

Ik heb ook een soort gelijk probleem, iki heb een ge-unlockte3GS 16GB (3.1) en van de ene op de andere dag geen Wi-Fi meer... Reset van Router / iphone heeft geen effect... de 3G doet het nog perfect... iemand nog tips ??? ik kom er niet uit...
Hij is via Blackra1n ge-unlocked... ik hoor graag je tips... ik gebruik hem vaak in huis... en 3G werkt hier niet/slecht

XIII 13-11-09 23:58

Heb je hier al gekeken?

https://forum.iculture.nl/f14/i...Wi-Fi+blackra1n


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.