iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Iphone over LAN via USB op PC (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/38435-iphone-over-lan-via-usb-op-pc.html)

gertsolo 01-07-09 12:08

Iphone over LAN via USB op PC
 
Hey,

ik ben volledig nieuw in het iphone gebeuren en heb een vraagje.
Kan ik met mijn iphone (3G 8GB OS 3.0) op het internet als ik via USB aan mijn computer hang?
Thuis kan ik wireless op mijn access point, maar op het werk niet.

Is dit uberhaupt mogelijk?

thx

Gertsolo

SjofaaSj 04-08-09 09:30

Dit vraagje is intussen een maand oud en nog geen reactie, vandaar dat ik deze graag even opnieuw activeer, want ik heb identiek dezelfde vraag. :(

Net zoals 'gertsolo' vraag ik me af of het mogelijk is om online te gaan door de iPhone middels een USB-verbinding te koppelen met de PC.
Maw, kan ik op een of andere manier het internetsignaal delen of doorsturen naar de iPhone?
Misschien kan ik op één of andere manier dan simuleren dat iPhone wireless verbonden is terwijl hij eigenlijk gebruik maakt van het vaste netwerk?

Bedankt voor elke tip...

§jofaa§j

PS: ik werk op PC, niet op Mac en m'n iPhone is (momenteel) nog niet gejailbreaked.

Chrisl 04-08-09 09:56

Volgens mij kan je via USB niet zomaar je lan verbinding delen. Misschien dat je van je pc of laptop een access point kan maken, maar dan wel wireless lijkt me.

beakerflo 04-08-09 10:05

Nee dat kan niet.
Waarom wil je ook terugvallen op zulk moeilijk gedoe ?!?
Ik zou een Airport Express kopen. Mocht je ergens een dag of langer verblijven prik je de LAN kabel er in en in het stopcontact en je hebt je eigen Wi-Fi mee.

Natuurlijk wel goed beveiligen!

SjofaaSj 04-08-09 10:18

Bedankt voor jullie snelle reactie allebei.

Helaas, 't was 't proberen waard om te vragen, maar de alternatieve oplossing van 'beakerflo' lijkt me anders ook een zeer goeie oplossing! :cool:

Want als ik dat goed begrijp, moet je dan enkel je Airport express in een stopcontact pluggen, de LAN-kabel erop aansluiten en het signaal wordt wireless doorgegeven? En ik vermoed dat die Airport express z'n eigen macadres zal hebben dus ook éénmalig te configureren in de iPhone?

Zou perfect zijn mocht dat zo makkelijk zijn...
:D:D:D

§jofaa§j

Chrisl 04-08-09 10:24

Die airport express is dus gewoon een een access point, alleen dan kleiner en van apple...

Kun je op je werk wel een access point aan maken dan?

beakerflo 04-08-09 10:27

Klopt die airport express is inderdaad een access point. Dat is 1x instellen en daarna kan je hem overal inprikken als je maar een IP adres krijgt (is vaak standaard) van de router/server. Op je werk zou je het ook kunnen doen als je niet bij een al te groot bedrijf werkt, is het wat officieeler kan je behoorlijk in de problemen geraken omdat je de netwerk beveiliging aantast.

Chrisl 04-08-09 10:33

Tenzij je het bij een stand alone pc kan doen, maar dat is werkgever afhankelijk hè.... Ik zou het dus niet kunnen, werk met WBT'tjes en een gesloten netwerk.....

beakerflo 04-08-09 10:35

Vanaf een Windows XP station kan... maar is een hoop gedoe.
Vanaf mijn Macbook Pro ging het altijd vlekkeloos, Wi-Fi delen met mijn iPod Touch. Maar ik was zo op zoek naar Wi-Fi's steeds dat ik besloten heb een iPhone te nemen. Nog geen moment spijt van gehad :tong

SjofaaSj 04-08-09 14:11

Owkeej...
't was te mooi om waar te zijn en dus blijkbaar niet zo simpel als ik wel had voorgesteld

Nu ja, lijkt me ergens logisch ook, anders zou dat snel de spuigaten uitlopen.

Neen, ik zal helaas geen accesspoint kunnen aanmaken op 't werk (XP Pro 2002).
Het vrijuit toegang tot het i'net via m'n standalone PC, maar als ik van daaruit de internetverbinding niet kan delen/doorsturen, heeft ook de airport express geen zin vrees ik.

Desalniettemin bedankt voor jullie replys
en ik ben er sowieso toch iets wijzer van geworden...
(al heb ik nog een làààààààààànge weg te gaan ;)) !


GreetZ

Chrisl 04-08-09 14:15

Kan je niet gewoon een router er tussen zetten met nog een vaste lijn naar je XP machine?

SjofaaSj 04-08-09 16:44

Thuis zou dat wel lukken, maar op 't werk een eigen router gaan zetten lijkt me d'er een beetje 'over' te zijn, niet? :)

't Is trouwens niet om te profiteren van m'n werkgever tijd noch bandbreedte, maar enkel omdat ik geen data-abonnement heb en de kosten anders behoorlijk toenemen als ik met de iPhone zelf 't net opga, begrijp je?

[en eigenlijk heb ik de oorspronkelijke request van 'gertsolo' een beetje ingepikt, maar 't draait uiteindelijk om identiek 't zelfde onderwerp, dus leek me beetje zot om daar een tweede thread voor te lanceren]

gertsolo 10-08-09 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SjofaaSj (Bericht 333738)
[en eigenlijk heb ik de oorspronkelijke request van 'gertsolo' een beetje ingepikt, maar 't draait uiteindelijk om identiek 't zelfde onderwerp, dus leek me beetje zot om daar een tweede thread voor te lanceren]

Geen probleem hoor. Nu weet ik dat het niet kan dus moet ik iets anders proberen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:57.