iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Iphone over LAN via USB op PC (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/38435-iphone-over-lan-via-usb-op-pc.html)

gertsolo 01-07-09 12:08

Iphone over LAN via USB op PC
 
Hey,

ik ben volledig nieuw in het iphone gebeuren en heb een vraagje.
Kan ik met mijn iphone (3G 8GB OS 3.0) op het internet als ik via USB aan mijn computer hang?
Thuis kan ik wireless op mijn access point, maar op het werk niet.

Is dit uberhaupt mogelijk?

thx

Gertsolo

SjofaaSj 04-08-09 09:30

Dit vraagje is intussen een maand oud en nog geen reactie, vandaar dat ik deze graag even opnieuw activeer, want ik heb identiek dezelfde vraag. :(

Net zoals 'gertsolo' vraag ik me af of het mogelijk is om online te gaan door de iPhone middels een USB-verbinding te koppelen met de PC.
Maw, kan ik op een of andere manier het internetsignaal delen of doorsturen naar de iPhone?
Misschien kan ik op één of andere manier dan simuleren dat iPhone wireless verbonden is terwijl hij eigenlijk gebruik maakt van het vaste netwerk?

Bedankt voor elke tip...

§jofaa§j

PS: ik werk op PC, niet op Mac en m'n iPhone is (momenteel) nog niet gejailbreaked.

Chrisl 04-08-09 09:56

Volgens mij kan je via USB niet zomaar je lan verbinding delen. Misschien dat je van je pc of laptop een access point kan maken, maar dan wel wireless lijkt me.

beakerflo 04-08-09 10:05

Nee dat kan niet.
Waarom wil je ook terugvallen op zulk moeilijk gedoe ?!?
Ik zou een Airport Express kopen. Mocht je ergens een dag of langer verblijven prik je de LAN kabel er in en in het stopcontact en je hebt je eigen Wi-Fi mee.

Natuurlijk wel goed beveiligen!

SjofaaSj 04-08-09 10:18

Bedankt voor jullie snelle reactie allebei.