iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Opgeslagen Wi-Fi netwerken (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/41031-opgeslagen-wifi-netwerken.html)

Mr.nightsea 05-08-09 02:22

Opgeslagen Wi-Fi netwerken
 
Hallo,

Ik heb met erg veel netwerken verbinding gemaakt maar nooit gemeld dat het netwerk weer vergeten moet worden wanneer ik wegging. Nu wilde ik kijken welke netwerken nog opgeslagen zijn maar in welk bestand staan deze opgeslagen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag..


Alvast bedankt

Patrice

cruez 15-06-10 16:47

even terug omhoog hiermee,

dit wil ik ook weten.
Als je een reservekopie terug zet naar een nieuw toestel, neemt hij dan je Wi-Finetwerken met paswoorden mee?

ButcherJF 15-06-10 19:50

Ja, de netwerken en wachtwoorden worden onthouden.

cruez 15-06-10 20:14

super! zal ook wel zo zijn bij de 4 dan

Ruben.cc 17-06-10 02:04

Op een standaard iPhone zonder jailbreak heb ik nog geen manier kunnen vinden om dit op te zoeken. Op een iPhone met jailbreak kun je alle netwerken terugvinden in het bestand "keychain-2.db" wat te vinden is in /private/var/Keychains/. Dit is een standaard SQLite bestand wat je met een willekeurige SQLite editor kunt bekijken. De Wi-Fi netwerken die zijn opgeslagen vind je dan in de "genp" tabel met in het "svce" veld de waarde "AirPort".

cruez 17-06-10 09:07

bedankt voor je uitleg ruben.

Maar het is mij niet zozeer te doen om de wachtwoorden terug te halen. Ik zou gewoon graag hebben dat mijn iphone 4 ze herinnert als ik mijn reservekopie terugzet.

Ruben.cc 17-06-10 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cruez (Bericht 466115)
Maar het is mij niet zozeer te doen om de wachtwoorden terug te halen.

Je kan op deze manier ook niet je wachtwoorden terughalen, die zijn versleuteld en derhalve onleesbaar. :) Maar de topic-starter gaf aan alleen te willen zien welke netwerken er zijn opgeslagen en -waar- deze zijn opgeslagen, daar was mijn antwoord eigenlijk meer voor bedoeld.

Jouw vraag was al beantwoord door ButcherJF. ;)

cruez 17-06-10 10:05

Prima, iedereen gelukkig ;)

gburggraaf 09-06-11 16:10

Ik wel graag de wachtwoorden weten van opgeslagen Wi-Fi netwerken. Ik heb geen jailbraik, maar een standaard 3GS.

Rds 20-01-12 12:29

Even een oud topic omhoog.

Ik wil ook graag weten hoe ik oude opgeslagen netwerken weer kan verwijderen.

Ik heb een Iphone4s, jailbreaked.

Het antwoord van Ruben.cc kan misschien helpen maar hoe daar te komen zou ik echt niet weten. Wellicht een kleine aanvulling ?

kuotje 20-01-12 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rds (Bericht 761882)
Even een oud topic omhoog.

Ik wil ook graag weten hoe ik oude opgeslagen netwerken weer kan verwijderen.

Ik heb een Iphone4s, jailbreaked.

Het antwoord van Ruben.cc kan misschien helpen maar hoe daar te komen zou ik echt niet weten. Wellicht een kleine aanvulling ?

Door middel van iFile / WinSCP / iPhoneexplorer. Zo kom je namelijk in de telefoon. Ik zou niet teveel gaan proberen ( altijd back uppen)
Aangezien het probleem wat je wilt weten niet al te groot is toch??

Rds 20-01-12 12:40

Nee, het is zeker niet groot.

Het is bedoeld meer als opschoon actie.

Maar krijg je dan niet zoiets te zien als een lijst met opgeslagen netwerken ?
Netwerk a
Netwerk b
Netwerk c
etc
etc

kuotje 20-01-12 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rds (Bericht 761890)
Nee, het is zeker niet groot.

Het is bedoeld meer als opschoon actie.

Maar krijg je dan niet zoiets te zien als een lijst met opgeslagen netwerken ?
Netwerk a
Netwerk b
Netwerk c
etc
etc

ik heb even gekeken maa het is niet zo makkelijk !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.