//

wifi soms wel soms niet

wifi soms wel soms niet discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) hoi, ik heb thuis een linksys N router staan die in abgn mixed mode draait... mijn pc draait hier perfect op, maar mijn iphone ( ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-08-09, 00:00
mrklippel mrklippel is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard Wi-Fi soms wel soms niet

hoi,

ik heb thuis een linksys N router staan
die in abgn mixed mode draait...

mijn pc draait hier perfect op,

maar mijn iphone ( 3GS ) heeft soms 100% bereik

en soms kan ie terwijl hij de Wi-Fi wel ziet niet eens verbinding maken..
heeeeeel frustrerend
kan dit te maken hebben met de frequentie ( dat ik een storing heb op die frequentie ? )

welke band kan ik het best gebruiken om optimaal met mijn iphone wireless verbinding te kunnen hebben ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-09, 00:30
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Ik heb dit ook erg vaak! Erg irritant ja!!
  #3  
Oud 24-08-09, 17:19
JaapL JaapL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik krijg vrijdag m'n 4e toestel. In de laatste 2 gevallen is de Wi-Fi totaal uitgevallen. Er was wel een nummer toegekend, maar het toestel kon geen Wi-Fi netwerken meer vinden, zodat ik van de applicaties die Wi-Fi gebruiken geen gebruik meer kon maken.
Ik probeer te ontdekken of het pure pech is dat er al 2 toestellen om die reden kapot zijn gegaan of dat het een veel voorkomend pijnpunt is.

Bovendien ga ik vrijdag mijn apps op m'n 4e toestel installeren. Kan ik dat onbeperkt blijven doen of zit daar een grens aan?
  #4  
Oud 24-08-09, 17:26
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Het is een veelvoorkomend probleem bij de iPhone 3G dat de chipset problemen geeft of er zelfs helemaal mee ophoudt.
  #5  
Oud 24-08-09, 17:39
JaapL JaapL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard Wi-Fi soms wel som niet

Een bekend probleem bij de 3G. Is dat bij de 3GS verbeterd? Weet je dat?
  #6  
Oud 24-08-09, 17:54
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Hoe het bij de 3GS zit weet ik niet, volgensmij wel een andere chipset gebruikt in ieder geval maar dat zou ik even moeten verifieren.

Wat betreft het probleem van mrklippel, er zijn altijd al problemen geweest met Wi-Fi op iPhones die connecten met linksys routers. Of dat ondertussen verbeterd/opgelost is weet ik niet, maar wellicht dat het daarmee te maken heeft.
  #7  
Oud 24-08-09, 18:00
JaapL JaapL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

hoe het bij de 3GS zit, dat hoor ik dan nog graag. Want ik wil kijken of ik na 3 nieuwe toestellen in 8 maanden bij Apple kan aankloppen voor een toestel met verbeterde functionaliteit.
  #8  
Oud 24-08-09, 18:47
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

heb hier ook soms last van. Op de modem van kanaal veranderen helpt wel eens. dan valt ie minder vaak weg
  #9  
Oud 25-08-09, 00:55
mrklippel mrklippel is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard

ik vermoed dat het te maken heeft met de soort encryptie

als ik een open verbinding opzet doet ie het altijd...lijk het probleem echter bijna altijd te hebben met linksys routers ( WPA2 ) ???
  #10  
Oud 27-08-09, 11:53
stealth0001 stealth0001 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaapL Bekijk bericht
hoe het bij de 3GS zit, dat hoor ik dan nog graag. Want ik wil kijken of ik na 3 nieuwe toestellen in 8 maanden bij Apple kan aankloppen voor een toestel met verbeterde functionaliteit.
Heb de iPhone 3g en heb na de update naar 3.0 problemen met Wi-Fi. Hij ziet nu netwerken niet meer die hij voor de update wel zag. Denk dus niet dat het aan de hardware ligt. Hopelijk lost Apple dit probleem op met de volgende update.
  #11  
Oud 05-09-09, 12:30
wouterstorre wouterstorre is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 68
Stuur een bericht via MSN naar wouterstorre
Standaard

mijn iphone pakt alle Wi-Fi's maar die van mijn zusje helemaal niet...
is daar al een oplossing voor?
  #12  
Oud 06-09-09, 15:44
Denaike Denaike is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

Dit is mijn derde iPhone 2g sinds de introductiedatum. Ik heb deze zo'n 4 weken geleden mogen ontvangen nadat ik had besloten mijn toestel te laten opsturen vanwege 'zwak' Wi-Fi-ontvangst.
Mijn iPhone 1g ontvangt namelijk op dezelfde locaties allerlei Wi-Fi-signalen, terwijl de 2g dat niet lukt.

De nieuw ontvangen iPhone (refurbished zonder twijfel) had super ontvangst! Maar ik had was problemen met het syncen van videobestande met iTunes, dus besloot ik tot een 'clean install' van de laatste firmware.

Na de install zag de iPhone nog wel Wi-Fi-signalen, maar iets minder. Twee dagen later gaf de telefoon ineens de tekst 'geen Wi-Fi' in licht-grijze letters aan (geen mogelijkheid tot het selecteren van het menu Wi-Fi). Na wat research blijkt dat mijn iPhone ineens geen MAC-adres meer heeft, waardoor Wi-Fi niet mogelijk is.
Oplossing van apple-support is 4-ledig:
1) aan- en uitzetten totdat het werkt
2) herstel netwerkinstellingen
3) complete restore
4) laten repareren als bovenstaande niet werkt.

Ik heb alle opties doorlopen en na de 5e keer een complete restore, had mijn telefoon weer wel een MAC-adres... Maar géén Wi-Fi-ontvangst!

Gezien bovenstaande verhaal, heb ik het sterke vermoeden dat dit een softwarematige achtergrond heeft, ondanks de verhalen van problemen met de chips.
Ik baal uiteraard ook als een stekker en ben nog een beetje aan het proberen met restores, totdat ik het misschien succes heeft.
Het ergste is nog dat als ik uiteindelijk besluit het toestel toch maar weer opstuur, ik het a) weer een tijdje kwijt ben... en b) dat ik vrijwel zeker wéér een refurbished exemplaar ervoor terugkrijg (waar een deel van het probleem misschien vandaan komt??).

Ik heb ergens hoop dat Apple (helden dat ze zijn), besluiten tot een erkenning van dit probleem en het met een FW-update oplossen en/of een echt nieuwe iPhone leveren na opsturen. Maar dan zal ik met updaten van firmware altijd de angst hebben dat het probleem wederkeert.
  #13  
Oud 15-09-09, 11:58
Denaike Denaike is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

Even een update (mede omdat dit onderwerp vaker voorkomt en zodoende er meer threads zijn hierover; beter centraal houden denk ik):

De dag vàn en ná de update naar FW 3.1 zag mijn iPhone alle Wi-Fispots. Nadien en tot op heden helemaal niets meer.

Deze iPhone gaat dus wéér retour Apple...
  #14  
Oud 15-09-09, 15:44
kleindeefke kleindeefke is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

ik heb ook de indruk dat er sinds 3.1 problemen zijn met de Wi-Fi.
Thuis is het signaal nu veel zwakker, en krijg ik regelmatig de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Af en toe krijg ik ook het scherm te zien om het wachtwoord (WPA2) in te vullen. Vóór de update naar 3.1 had ik hiervan geen last.
Ik denk (en het is eerder ook al aangegeven) dat het met de security te maken heeft. Bij unsecured networks doet het probleem zich helemaal niet voor...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G - instabiel. Speaker werkt soms wel/soms niet _Stephan iPhone algemeen 4 03-04-11 09:53
Iphone 3g touschreen werkt soms wel soms niet??:S timarea51 iPhone algemeen 14 27-09-10 08:17
iPhone 4: Vreemd probleem unlock, soms wel soms niet joost_ Unlock 4 19-08-10 12:37
Volumeknop >>> volume kan soms wel helemaal uit.....soms niet..? MNG iPhone algemeen 4 21-08-08 23:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:35.