iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Amerika: internet via Wi-Fi illegaal? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/41304-amerika-internet-via-wifi-illegaal.html)

Jodokus8 09-08-09 15:26

Amerika: internet via Wi-Fi illegaal?
 
Over een aantal weken ga ik gewapend met m'n Iphone naar Amerika. Ik heb inmiddels begrepen dat ik "roaming" uit moet zetten om de kosten te beperken. Goedkoop bellen met Skype naar NL moet ook lukken. Ook via Cloncom.com kan ik goedkoop bellen via een "vast" toestel..

Ik zou aldaar wel graag gebruik willen kunnen maken van Internet, maar dan wel graag legaal. Ik heb ergens gelezen dat het oppikken van Wi-Fi via andermans (onveilige) verbinding illegaal is, dus dat wil ik niet (geboren schijtlijster). Via Boingo ben ik voor 8$ per maand online, maar een jaarabonnement afsluiten voor 3 weken legaal internet, vind ik wat ver gaan. Ik heb immers een t-mobile abo met onbeperkt internet in nederland.

Weet iemand een goedkope oplossing waarmee ik 3 weken goedkoop legaal kan internetten in Amerika?

Alvast dank!
Jodokus

Devine 09-08-09 20:26

Niet direct antwoord op jou vraag.
Maar in Nederland is het ook verboden om iemand anders zijn Wi-Fi netwerk te zitten.
Ook al is hij onbeveiligd!

forum.bericht 09-08-09 20:58

Meeste hotels in de VS hebben gratis Internet. Vaak ook draadloos.

ButcherJF 09-08-09 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jodokus8 (Bericht 335873)
Over een aantal weken ga ik gewapend met m'n Iphone naar Amerika. Ik heb inmiddels begrepen dat ik "roaming" uit moet zetten om de kosten te beperken. Goedkoop bellen met Skype naar NL moet ook lukken. Ook via Cloncom.com kan ik goedkoop bellen via een "vast" toestel..

(...)Jodokus

Skypen in het buitenland i.c.m. dataroaming uitgeschakeld zal, anders dan via Wi-Fi, toch wel een probleem worden denk ik. En met dataroaming aan wordt het zo duur dat je goedkoper een retourvlucht kunt nemen om even wat door te geven.
Oftewel: voor Skype heb je toch echt een internetverbinding nodig.

wouter3 09-08-09 21:02

Bij Starbucks kun je volgens mij gratis internetten. Kun je gelijk een normale koffie drinken :-)

Sjeltur 09-08-09 23:13

Starbucks is niet gratis; je moet een soort van "member" zijn van Starbucks - met een soort van klantenkaart EN dan krijg je een logincode....(en die membership kost dus wel geld)

Maar zoals Forum-Bericht het zegt; meeste hotels hebben wel gratis internet...
Verder hebben echt heel veel cafees/kroegen/restaurants free Wi-Fi...
(alhoewel het al minder wordt; aangezien de restaurants zich ergeren aan die kladlopers, met hun laptop, die 1 kop koffie bestellen en dan 2 uur blijven zitten).

Ik heb 3 weken een rondtocht in de USA gemaakt en had geen problemen om met mijn netbook te internetten.

XIII 10-08-09 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 336032)
Starbucks is niet gratis; je moet een soort van "member" zijn van Starbucks - met een soort van klantenkaart EN dan krijg je een logincode....(en die membership kost dus wel geld)

Ah, daarom lukte dat op mijn U2 trip naar Dublin niet bij de Starbucks in Temple Bar...

(terwijl er in het Croke Park stadion zelf op sommige plekken wel gratis Wi-Fi was!)

rudeboy 10-08-09 00:53

Starbucks Wi-Fi is gratis, zo ook McDonalds..

Continuum 10-08-09 11:33

niet meer valt ook onder biongo

2 uur internetten bij starbucks kun je volgens mij los kopen voor 4 dollar (dat kon ik vinden op de site)

mijn hostel heeft ook internet, maar er staat niet bij of het Wi-Fi is... ik hoop van wel =)

rudeboy 10-08-09 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Continuum (Bericht 336149)
niet meer valt ook onder biongo

2 uur internetten bij starbucks kun je volgens mij los kopen voor 4 dollar (dat kon ik vinden op de site)

mijn hostel heeft ook internet, maar er staat niet bij of het Wi-Fi is... ik hoop van wel =)

ik was gisteren nog bij Starbucks, en Wi-Fi was free (kan verschillen per staat).. en zoals ik zei, d'r is een McDonalds is op elke hoek dus ver hoef je niet te zoeken :}

Jodokus8 10-08-09 14:40

Dank voor jullie antwoorden! Als vegetarier heb ik het wat moeilijk bij de McD. maar wellicht dat ik vanaf de parkeerplaats het signaal al kan oppikken :-)

Qua Starbucks ga ik op internet wel ff kijken in welke staten het gratis is en waar je member moet zijn. Ik hoef ook niet de ganse dag online te zijn, maar af en toe een mailcheck om te kijken of woef het nog naar z'n zin heeft, is wel zo prettig.

Dank voor de antwoorden!

wouter3 10-08-09 18:44

Je kunt natuurlijk ook een veggie burger proberen bij McD


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.