iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi verbinding laten onthouden (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/42661-wifi-verbinding-laten-onthouden.html)

Shorty007 29-08-09 13:37

Wi-Fi verbinding laten onthouden
 
Hoi,
Ik heb thuis een Wi-Fi verbinding met me iPhone, me iPhone onthoud de verbinding alleen niet :s Iedere keer als ik m uit stand-by haalt, moet ik opnieuw naar instellingen.....
Dit waarschijnlijk omdat ik me router niet laat broadcasten...
Maar kan je dit niet ergens instellen op de iphone zodat die wel die verbinding onthoud???

ℜuben 29-08-09 14:54

Geen ervaring met verborgen netwerken op de iPhone, maar wellicht als je "Vraag om verbinding" uit zet? Ik neem aan dat de iPhone anders zelf naar andere netwerken gaat zoeken. Als je dat al uit hebt staan zou ik het ook niet weten.

Murcielaygo 30-08-09 15:31

Ik heb mijn netwerk thuis ook niet op broadcast staan, maar mijn iPhone
(en daarvoor mijn iPod touch) vindt iedere keer feilloos het netwerk.
Bij mij staat "Vraag om Verbinding" overigens AAN.

Heb je ook al een keer geprobeerd om het netwerk te "vergeten"
met de knop in je settings en dan opnieuw te koppelen???

Shorty007 30-08-09 16:21

hmmm nja bij mij pak die m niet zelf op, alleen als ik m weer laat broadcasten...
Ik hem een Tele2 Modem.]
Met WPA2 key, en een macfilter erop.

Vraag om verbinding staat aan bij mij.
maar das alleen maar om te voorkomen dat die niet ongevraagd met een open netwerk verbind...

Murcielaygo 30-08-09 16:28

Mag ik vragen waarom je broadcast uit wilt hebben als je toch met MAC-
filtering werkt? Zelfs als iemand jouw inlogcode weet, maar niet in de
Accesslist staat komt 'ie nog steeds niet op je netwerk...

Ik heb een Speedtouch-modemrouter en heb daarin geen ACL-
opties weten te ontdekken, vandaar dan broadcast uit staat...

ButcherJF 30-08-09 17:04

Ik denk niet dat de combinatie van verborgen netwerk, WPA2 en MAC-filter het probleem is. Ik heb dat ook en dat werkt perfect. Hoef nooit iets opnieuw in te vullen.

Ik heb wel een andere router, wellicht zit hem daar het probleem.
Wat je zou kunnen doen is de router eens uitzetten (van de stroom halen) voor een halve minuut en daarna weer aan doen.

Werkt ook dat niet, dan kun je de netwerkinstellingen opnieuw instellen van de iPhone: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

Shorty007 30-08-09 18:05

Ik heb broadcasten uitstaan, gewoon voor extra veiligheid :)

Ow ik heb ook me channel op automatisch staan, zo heb ik betere Wi-Fi op me iphone..Zal het daaraan kunnen liggen?

ButcherJF 31-08-09 07:34

Staat hier ook op automatisch, en ook dat werkt hier probleemloos. Mijn tips al geprobeerd?

Shorty007 31-08-09 09:36

herstel netwerkinstellingen heb ik nog niet gprobeerd moet ik zeggen, dat zou ik nog eens kunnen doen :)
Ga ik vanavond proberen nog dan :)
Laat m nu broadcasten mja ik vind dat toch niet zo'n veilig idee, ookal heb ik een macfilter en een goede key :) Weet niet wat die kckers tegenwoordig allemaal kunnen.
Alhoewel...Je met bepaalde apps op de iphone, OOK gewoon de verborgen netwerken te zien krijgt :s ERG gaar :p
Zag ineens me eigen netwerk ertussen staan....

ronflonflon 19-12-09 22:37

Quote:"Werkt ook dat niet, dan kun je de netwerkinstellingen opnieuw instellen van de iPhone: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen."
De netwerk reset lost dit probleem op. thnx.

XIII 20-12-09 00:16

Net omdat er volop software is die je SSID/netwerk ook ziet als je die niet uitzendt, is niet uitzenden nauwelijks nog als een zinvolle beveiling te zien. Ik zou hem gewoon aanzetten, maar wel zorgen dat die SSID nietszeggend is (niet de locatie of het merk router verklapt).

ronflonflon 20-12-09 11:40

Waar, maar je valt minder op.Het routermerk wordt gezien in Wi-Fizoekers en wep,wpa zijn kraakbaar als je geduld hebt. Een vpn tutorial in iphoneclub?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:55.