iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen GPS bij alleen Wi-Fi? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/44218-geen-gps-alleen-wifi.html)

Charadrius 21-09-09 10:44

Geen GPS bij alleen Wi-Fi?
 
Het is mij opgevallen dat de GPS niet werkt als ik de telefoonfunktie (dmv het niet ontgrendelen met pincode) uit laat. Ik heb dan alleen Wi-Fi aanstaan. Wil ik de lokatiefunktie kunnen gebruiken dan MOET ik de telefoonfunctie weer activeren. Is dit bekend of zie ik iets over het hoofd?

Nikooos 21-09-09 10:48

hmm.. onderdeel van de locatiebepaling is wel de driekhoeksmeting tussen de gsm-masten en die kan niet gedaan worden zonder telefoonfunctie.

Is het niet gewoon dat je langer moet wachten op een fix? In principe zou gps moeten kunnen werken zonder een telefoonverbinding.

Charadrius 21-09-09 11:20

Ik vind het ook vreemd dat het het zonder gsm niet werkt. Normaal heb ik de gsm modus ook aan, maar zit nu in 't buitenland met Wi-Fi in het hotel (en omstreken) zodat ik mijn batterijduur wil verlengen zonder gsm en alleen Wi-Fi. Zo kwam ik er eigenlijk achter...

stijnvw 21-09-09 11:51

heb het even getest. werkt bij mij ook niet met enkel gps, buiten werkt het wel. Komt volgens mij omdat gps zeer moeilijk kunnen doordringen in gebouwen. En omdat je geen telefoon fucntie hebt aanstaan, kan de iphone niet de locatie van die masten niet bepalen

WDS001 21-09-09 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnvw (Bericht 354607)
heb het even getest. werkt bij mij ook niet met enkel gps, buiten werkt het wel. Komt volgens mij omdat gps zeer moeilijk kunnen doordringen in gebouwen. En omdat je geen telefoon fucntie hebt aanstaan, kan de iphone niet de locatie van die masten niet bepalen

Vind je dat nu niet logisch? Nog nooit een TomTom in handen gehad? Die vinden ook nooit een GPS signaal in gebouwen hoor :rolleyes: Voor GPS moet je ALTIJD buiten zijn ;)

stijnvw 21-09-09 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 354766)
Vind je dat nu niet logisch? Nog nooit een TomTom in handen gehad? Die vinden ook nooit een GPS signaal in gebouwen hoor :rolleyes: Voor GPS moet je ALTIJD buiten zijn ;)


nee gebruik enkel ingebouwde gps, veel sneller dan een tomtom :p

S¡mon 21-09-09 18:42

WDS001 hier met de iPhone heb ik binnen een goed signaal. Zelfde met TomTom.

Verder is het logisch dat je geen GPS kan als het in vliegtuigmodes staat: in een vliegtuig heb je tegenwoordig soms wel Wi-Fi internet, maar de rest willen ze gewoon nog uit.

WDS001 21-09-09 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 354812)
WDS001 hier met de iPhone heb ik binnen een goed signaal. Zelfde met TomTom.

Verder is het logisch dat je geen GPS kan als het in vliegtuigmodes staat: in een vliegtuig heb je tegenwoordig soms wel Wi-Fi internet, maar de rest willen ze gewoon nog uit.

Binnen een goed GPS-signaal :confused: Dat is uniek, heb ik nog nergens gehad!

S¡mon 21-09-09 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 354817)
Binnen een goed GPS-signaal :confused: Dat is uniek, heb ik nog nergens gehad!

Ik zie het bijna nooit dat mensen binnen geen (of een slecht) GPS signaal hebben. De iPhone is best wel nauwkeurig vind ik: vaak op precies de goede plek, maar bij slecht weer meestal toch nog binnen een omgeving van 10 meter.

TomTom doet het altijd perfect.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.