//

Kosten

Kosten discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een iPhone en ik zit thuis wel eens op youtube of bezoek een internet pagina.. Nu kwam ik er laatst achter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-01-08, 19:29
ipheun ipheun is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Red face Kosten

Ik heb sinds kort een iPhone en ik zit thuis wel eens op youtube of bezoek een internet pagina..
Nu kwam ik er laatst achter dat ik aan GPRS voor 30 mb, 150 euro moest betalen
dat is dus niet de bedoeling, ik dacht, dat ik gewoon kan internetten via mijn eigen Wi-Fi zonder ervoor te betalen?.. waar ligt dit aan? kan ik ergens gprs uitzetten, zodat ik zeker weet, dat ik er niet voor betaal?

op deze manier is t niet meer echt leuk om eens te youtuben :/
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-08, 19:37
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Ga naar:

Settings/General/Network en haal alles bij EDGE weg

je edge zou nu niet meer moeten werken.
  #3  
Oud 02-01-08, 19:39
ipheun ipheun is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

als t goed is, moet ik dan wel kunnen internetten via Wi-Fi toch?
  #4  
Oud 02-01-08, 19:54
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Ja via Wi-Fi kun je gewoon blijven internetten. Ik heb zelf ook de GPRS uitgeschakeld.
  #5  
Oud 02-01-08, 19:56
ipheun ipheun is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

Ja dat heb ik nu ook gedaan, want toen ik gezellig op vakantie zat, en erachter kwam dat ik mijn saldo kon opvragen met een smsje, en zag dat de teller al op 150 euro zat, ging me de lol toch wel een stuk voorbij :/
  #6  
Oud 02-01-08, 19:58
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipheun Bekijk bericht
Ja dat heb ik nu ook gedaan, want toen ik gezellig op vakantie zat, en erachter kwam dat ik mijn saldo kon opvragen met een smsje, en zag dat de teller al op 150 euro zat, ging me de lol toch wel een stuk voorbij :/
Ja inderdaad, vandaar dat ik die van mij ook uitgezet heb.
  #7  
Oud 10-03-08, 20:28
didiersergei's schermafbeelding
didiersergei didiersergei is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

hi, heb al eens eerder gevraagd, maar toch nog niet helemaal het andwoord kunnen vinden. Bij edge heb ik niets ingevuld, hij zegt ook dat ie het niet doet als je op internet klikt.. Hoe kan ik GPRS nou precies uitzetten? Is dat Data roaming? die staat trouwens ook off, maar betaal nog steeds als ik via Wi-Fi internet.. Please help me
__________________
Apple rules
  #8  
Oud 10-03-08, 20:57
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Als je niks hebt ingevuld bij EDGE, dan kan je sowieso niet op Internet via EDGE/GPRS. Weet je zeker dat je betaald als je via Wi-Fi internet? Staat het op je rekening of iets dergelijks?
  #9  
Oud 10-03-08, 20:59
Ezra's schermafbeelding
Ezra Ezra is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 129
Standaard

Voor Wi-Fi internetten hoef je niks te betalen. Behalve je internet aansluiting thuis..

En edge is hier niet in NL. Daarvoor in de plaats wordt dus gprs gebruikt.
Dus eigenlijk als de iphone zegt dat hij geen verbinding via edge kan maken dan wordt er gprs bedoelt.
  #10  
Oud 10-03-08, 21:04
didiersergei's schermafbeelding
didiersergei didiersergei is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

ja heb saldo opgevraagd en staat ineens dat ik 3 mb data heb gebruikt terwaarde van 5 €.. dus ja ik betaal, maar idd edge/gprs staat wel uit..?
  #11  
Oud 10-03-08, 21:07
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Dat is raar, er klopt iets niet met je saldo dan. Kan je kijken wanneer je de data hebt gebruikt?
  #12  
Oud 10-03-08, 21:10
didiersergei's schermafbeelding
didiersergei didiersergei is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

ja hij is van gister, en dat klopt want toen heb ik via Wi-Fi geinternet... maar wel een tijdje, en neem aan dat dat iest meer dan 5€ kost, ook al met Hi (KPN) gebeld en die zeggen ook dat Wi-Fi gratis... lijkt me ook logisch, betaal ook niet extra als ik via m'n laptop internet toch?!
Thanks anyway, ga nog wel ff verder zoeken, of via bossprefs proberen alles uittezetten
  #13  
Oud 10-03-08, 21:13
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Is het niet zo dat als je gebruik maakt van de KPN HotSpots, daar extra voor moet betalen? Tenzij je er een abonnement voor hebt natuurlijk. Heb je gewoon thuis geinternet via Wi-Fi?
  #14  
Oud 10-03-08, 21:26
didiersergei's schermafbeelding
didiersergei didiersergei is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

ja hoor gewoon thuis, voor zover ik weet zijn daar geen hotspots in de beurt... ook gewoon Wi-Fi via eigen netwerk.. en heb geen abonnement voor internet via hi, staat ook bij op mijn rekening 'hi soms' (internet)
  #15  
Oud 10-03-08, 21:36
Ezra's schermafbeelding
Ezra Ezra is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 129
Standaard

Volgens mij wordt Wi-Fi uitgeschakeld als je de iphone op standby zet. De mail wordt dan geloof ik via gprs binnengehaald. Tenminste, als je je mail zo hebt ingesteld.

Oh en ik denk dat 1 topic voor je vraag wel genoeg is..

Edit: bij kpn is het zo, en bij hi dus vast ook, dat je automatisch kan grps-en zonder iets hoeven in te stellen.
Je kan wel bij settings - general - network- edge - APN neerzetten: DISABLED

Dit zou het ook moeten voorkomen dat dit gebruikt wordt.

Laatst gewijzigd door Ezra; 10-03-08 om 21:38.
  #16  
Oud 10-03-08, 21:47
didiersergei's schermafbeelding
didiersergei didiersergei is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

ja wat dus zo raar is.. als ik gewoon zonder Wi-Fi op internet ga zegt ie dat Edge niet werkt... heb nu ook disabled ingetyped ff afwachten of dit werkt.

Oh en ja je hebt gelijk, moet nog een beetje wennen aan het forum en waar te posten mijn excuses
  #17  
Oud 11-03-08, 12:27
wb1987 wb1987 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ezra Bekijk bericht
Volgens mij wordt Wi-Fi uitgeschakeld als je de iphone op standby zet. De mail wordt dan geloof ik via gprs binnengehaald. Tenminste, als je je mail zo hebt ingesteld.
.
Wi-Fi wordt sowieso uitgeschakeld als je iphone in standby zet. Je kan je mail instellen om mail te checken om de 15 min bv en dan checkt hij ook via Wi-Fi indien beschikbaar.
  #18  
Oud 16-03-08, 00:35
marlboro marlboro is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 34
Standaard

Ik lees hier steeds over wi-fi maar hoe zit dat nu en tis als volgt;je gaat surfen en tikt bv in google wat in ect....
Hoe surf je niet meer verder want ik zie nergens een knop staan met bv afsluiten ofzo?
Bij mijne maat zijn gsm moet'em gewoon op de rooie knop duwen van afsluiten zoals bij een telefoongesprek en klaar is kees,die is 100% zeker dat er niets meer verbruikt word.

Dusja;ik heb zitten internetten via mijn iphone en tja,ik weet dus niet of de meter nu aant verder lopen is of niet,gr.
Subiet zitk ook aan een rekening om u tegen te zeggen daardoor want tegen ik morgen opsta zou dat al minstens 13 uren zijn.Ik ben failliet tegen dienen tijd als dat nog zou verbruiken.

Als ik uit mijn internet ga duw ik altijd op die knop onderaan waardoor je terug op je begin menu terecht komt waar je al die opties kan nemen.
  #19  
Oud 16-03-08, 00:39
marlboro marlboro is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 34
Standaard

Wat wi-fi nog betreft;als ik dan iets kan nemen zonder slot op en ik wil dat gebruiken dan komt er soms nog op;paswoord?Is dit dan gewoon van iemand van/met een andere gsm?

Dan;ik zat vandaag in cafe waar ze belgacom tv hebben en ik kon erop maar surfen gratis ging niet;ik kon alleen op de bg site via Wi-Fi alsk paswoord en dergelijke had(hetgeen ik niet heb).
  #20  
Oud 03-04-08, 19:38
yzicgirl yzicgirl is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marlboro Bekijk bericht
Ik lees hier steeds over wi-fi maar hoe zit dat nu en tis als volgt;je gaat surfen en tikt bv in google wat in ect....
Hoe surf je niet meer verder want ik zie nergens een knop staan met bv afsluiten ofzo?
Bij mijne maat zijn gsm moet'em gewoon op de rooie knop duwen van afsluiten zoals bij een telefoongesprek en klaar is kees,die is 100% zeker dat er niets meer verbruikt word.

Dusja;ik heb zitten internetten via mijn iphone en tja,ik weet dus niet of de meter nu aant verder lopen is of niet,gr.
Subiet zitk ook aan een rekening om u tegen te zeggen daardoor want tegen ik morgen opsta zou dat al minstens 13 uren zijn.Ik ben failliet tegen dienen tijd als dat nog zou verbruiken.

Als ik uit mijn internet ga duw ik altijd op die knop onderaan waardoor je terug op je begin menu terecht komt waar je al die opties kan nemen.

dit vraag ik me dus ook af..
ik heb vandaag de rekening binnen gekregen en er staat gebruik 71 mb..ik moet daar € 400 voor betalen.
ik wist niet eens dat mijn iphone contact maakte met gprs (want ik had niets ingesteld bij apn ed.) ik las nu ook dat er bij kpn en hi dus niets hoeft te staan en die zo verbinding maakt..ja lekker is dat dacht al die tijd gewoon Wi-Fi te gebruiken.(omdat er bij mijn edge dus niets stond.)
maar ondertussen heb ik nu wel een mooie rekening aan mijn broek..
wens dat dit andere mensen niet overkomt en als je dus hi of kpn hebt onthoud dan dat die zonder dat je iets ingevuld hoeft te hebben automatisch op gprs zit..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G - kosten miicker iPhone algemeen 3 07-01-11 20:51
Internet Kosten Thabomb Archief 2 22-09-09 22:45
Kosten iphone Dreamliner Archief 1 11-06-08 13:31
extra kosten wanted Archief 5 30-05-08 21:47
Kosten? steve Overige providers Nederland 11 28-12-07 13:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.