iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wel Wi-Fi geen internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/4684-wifi-geen-internet.html)

jpbouw 07-01-08 23:20

Wel Wi-Fi geen internet
 
Heb net mijn Iphone en ik krijg wel een Wi-Fi verbinding met mijn netwerk, maar kan vervolgens niet op het web. Ik heb al iets gelezen over openstellen van mijn router voor mac maar begrijp dit niet. Wie kan mij aub helpen

b.v.d.
j.p.

DertKesh 08-01-08 11:02

vraagt je iphone niet om een w8woord?
toen mijn iphone mijn Wi-Fi had gevonden vroeg deze mij om de w8woord van mijn router. Nadat ik mijn w8woord had ingevuld kon ik gebruik maken van internet e.d

ik heb het wel op een Windows computer gedaan, of het bij een Mac ook zo is weet ik niet.

misschien dat je via Anders je eigen verbinding moet toevoegen..

jpbouw 08-01-08 23:40

Dank voor je reactie, dit had ik gedaan, maar werkte toen nog niet. Na een heleboel gepruts, geprobeer en alles manuel ingevoerd is het toch gelukt. Dank voor de reactie.

j.p.

O.G. 09-01-08 18:11

Ja, ik heb ook problemen gehad met DHCP, enz.

Handmatig invoeren is toch het stabielst.

vriesfde 17-01-08 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpbouw (Bericht 37102)
Heb net mijn Iphone en ik krijg wel een Wi-Fi verbinding met mijn netwerk, maar kan vervolgens niet op het web. Ik heb al iets gelezen over openstellen van mijn router voor mac maar begrijp dit niet. Wie kan mij aub helpen

b.v.d.
j.p.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 37198)
vraagt je iphone niet om een w8woord?
toen mijn iphone mijn Wi-Fi had gevonden vroeg deze mij om de w8woord van mijn router. Nadat ik mijn w8woord had ingevuld kon ik gebruik maken van internet e.d

ik heb het wel op een Windows computer gedaan, of het bij een Mac ook zo is weet ik niet.

misschien dat je via Anders je eigen verbinding moet toevoegen..

'openstellen voor mac' = je kan het mac adres van een netwerk adapter in je router zetten om er voor te zorgen dat alleen deze adapter toegang krijgt to internet (als de router op beveiliging op mac adressen is ingesteld)

w8woord van mijn router >lijkt me sterk dat het wachtwoord van de router je opeens toestaat om te kunnen internetten. Een router kan beveiligd zijn met een wachtwoord om te voorkomen dat mensen op het (interne) netwerk de instellingen van de router kunnen aanpassen. Ik vermoed dat je bedoelt dat je het WEP wachtoord hebt gebruikt in de iPhone

yzicgirl 11-04-08 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 42817)
'openstellen voor mac' = je kan het mac adres van een netwerk adapter in je router zetten om er voor te zorgen dat alleen deze adapter toegang krijgt to internet (als de router op beveiliging op mac adressen is ingesteld)

w8woord van mijn router >lijkt me sterk dat het wachtwoord van de router je opeens toestaat om te kunnen internetten. Een router kan beveiligd zijn met een wachtwoord om te voorkomen dat mensen op het (interne) netwerk de instellingen van de router kunnen aanpassen. Ik vermoed dat je bedoelt dat je het WEP wachtoord hebt gebruikt in de iPhone


jaa en dan werkt het dus niet..heb je er een oplossing voor waardoor het wel werkt

doublejb 12-04-08 00:25

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als ik bij mijn ouders op internet probeer te gaan via Wi-Fi..
Zij hebben een redelijk oude router waar ik het de schuld aan heb gegeven.. maar het zou best een instelling op de router kunnen zijn!
Zelf thuis heb ik een Linksys WRT54GL met tomato firmware, en dat werkt perfect! Mijn ouders hebben volgens mij een Sitecom WL-025

westland 12-04-08 11:57

als je thuis zite en je heb je Wi-Fi aan. gaat het dan fia Wi-Fi internete of via waar je zit heb telfort..

dat ken je niet zien alleen bij youtube weet ik dat het ober wife gaat. maar als ik thuis gaat internete met me gsm weet ik dat niet 100x zeker

ButcherJF 12-04-08 13:16

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westland (Bericht 97091)
als je thuis zite en je heb je Wi-Fi aan. gaat het dan fia Wi-Fi internete of via waar je zit heb telfort..

dat ken je niet zien alleen bij youtube weet ik dat het ober wife gaat. maar als ik thuis gaat internete met me gsm weet ik dat niet 100x zeker

Je kunt wel degelijk zien of je internet via GPRS (Telfort in jouw geval) of via Wi-Fi. Is het icoontje in je statusbar hetzelfde als in de bijgevoegde afbeelding, dan gaat het via Wi-Fi (tenzij je door bijv. een afwijkend theme een ander icoon hebt, maar ik vermoed gezien je vraag dat je nog niet aan het 'modden' bent geweest).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.