iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/50648-wifi.html)

joranvdl 23-12-09 20:48

Wi-Fi ?
 
Ik ben een trotse bezitter van de Phone 3gs en heb ik veel games gedownload. Nu heb ik net een spelletje gedownload genaamd NOVA , deze leek me zo vet omdat je die online kan spelen. Ik dus in het hoofdmenu op multiplayer > online gedrukt word er het volgende gezegd :

Please make sure that your device is connected to a network before playing over wi-fi.

Het moet toch geen probleem zijn om online te gamen met mijn abbo van i150 van tmobile ? want hier zit onbeperkt internet in.

ik hoor het wel.

kuotje 23-12-09 20:51

Wi-Fi zit niet in je abbo,
Wi-Fi is je thuis internet ( draadloos lan )

met je internet die bij je abbo zit, kun je niet online gamen.

evmw 23-12-09 20:53

Waarschijnlijk is dat bij die game zo gemaakt omdat:
- de game niet kan checken of je abbo de verbindingssnelheid en bandbreedte heeft die de game vereist (de meeste standaard abbo's zullen het niet trekken)
- bij 3G/UMTS kun je last hebben van wisselende signaalsterktes met storingen in de game tot gevolg

Staat ook duidelijk bij de game dat het niet via 3G werkt.

joranvdl 23-12-09 20:59

Maar zijn er ook online games die werken met 3g ?

kuotje 23-12-09 21:06

zijn er, maar niet veel want 3G is niet altijd snel en altijd goed.
Wi-Fi is meer betrouwbaar.

joranvdl 23-12-09 21:35

En welke games werken dan onder 3g ?
staat dat bij de omschrijving van de game ?

kuotje 23-12-09 21:40

is er een probleem met de Wi-Fi dan? heeft u geen Wi-Fi of iets dergelijks?
ik ken geen spellen die over 3G gaan. Maar zullen er wss wel zijn.

joranvdl 23-12-09 21:43

Nou ik heb wel Wi-Fi alleen vind het raar dat de technologie nog niet zo ver is dat ik online spelletjes via 3g kan spelen. Ik heb NOVA gedownload en als ik eenmaal in een match zit word ik er zo uitgekikt terwijl mijn Wi-Fi een perfect signaal geeft.

kuotje 23-12-09 22:32

hmm nee de technologie is mss al zo ver. Maar de snelheid en betrouwbaarheid van 3G is niet goed gegnoeg om multiplayer te spelen.

Bijvoorbeeld iedereen's 3G is anders. Krijg je spelers die lag hebben of lag ondervinden.
Zelf is het gewoon het makkelijkst om via Wi-Fi te spelen.
Nadeel het is niet overal te spelen dan.

joranvdl 23-12-09 23:17

maar weetje misschien een website waar de spelletjes staan die je online via 3g kan spelen ?

heb er al 1 gevonden op itunes maar dat is niet veel bijzonders

Lady lefty 10-01-10 16:40

Wi-Fi en 3G en 3Gs. Ik heb een aantal spelletjes die je als multiplayer kunt spelen o.a. Triviant , Taptap revence en Let's golf. Vanmiddag toen ik dat probeerde lukte dat niet. Ik heb zelf een 3Gs en een vriendin van mij een 3G. We zitten in dezelfde kamer en dus op dezelfde Wi-Fi verbinding. Als ik mij aanmeld als Host of speler dan ziet zij mij wel maar ik zie haar niet verschijnen als speler/host in mijn display. Is er misschien iets mis met mijn of haar instellingen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:44.