iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Gebruikersnaam en wachtwoord voor Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/51294-gebruikersnaam-wachtwoord-voor-wifi.html)

YvonneKr 03-01-10 17:33

Gebruikersnaam en wachtwoord voor Wi-Fi
 
Ik wilde gister onze draadlose router laten vinden door mijn Iphone. Hij vindt hem prima, maar hij is beveiligd, dus hebben we de key ervan. Maar als ik op de verbinding druk vraagt hij om een gebruikersnaam én een wachtwoord, terwijl het toch hoort dat hij alleen om de key vraagt?
Want je hoort toch niet in de router te komen, alleen gewoon op de internetverbinding?

Met andere apparaten hoefde ik wel gewoon alleen de key in te vullen.

Iemand een idee?

Bedankt.

mohunlol 03-01-10 18:09

hooftletter gevoelig
daar ligt het aan

YvonneKr 03-01-10 18:10

Nou ik heb het echt al 20 keer in gevuld, en 100% zeker goed ingevuld met de hoofdletters en alles, toch zegt ie dat het niet mogelijk is om verbinding te maken.

mohunlol 03-01-10 18:16

dit gevonden op appel site
[h1]iPhone en iPod touch: problemen met Wi-Fi-netwerken en -verbindingen oplossen[/h1]
  • Laatst gewijzigd op: 31 december, 2009
  • Artikel: TS1398
  • Oud artikel: 305715


http://images.apple.com/support/ikno..._email_adv.png

http://images.apple.com/support/ikno..._print_adv.png



[h2]Symptomen[/h2]
Wanneer u een Wi-Fi-netwerk gebruikt met uw iPhone of iPod touch, ondervindt u mogelijk de volgende problemen:
  • Het nabije Wi-Fi-netwerk kan niet worden gevonden
  • Zwakke of lage Wi-Fi-signaalsterkte
  • Toegang tot het internet lukt niet
In dit artikel vindt u basistips en technieken om problemen met Wi-Fi op de iPhone en iPod touch op te lossen. Informatie over het inschakelen of configureren van een Wi-Fi-verbinding vindt u in de iPhone Gebruikershandleiding of in de iPod touch Gebruikershandleiding.
Opmerking: onderstaande functies en stappen voor probleemoplossing zijn mogelijk niet van toepassing op apparaten die in bepaalde landen worden verkocht, waaronder China. Raadpleeg de technische specificaties van de iPhone of van de iPod touch en dit artikel voor meer informatie.

[h2]Producten waarbij dit probleem kan optreden[/h2]
iPhone, iPod touch

[h2]Oplossing[/h2]
Als u weet dat er een Wi-Fi-netwerk in de buurt is maar u kunt het niet vinden op het scherm Instellingen > Wi-Fi:
  • Ga dichter bij de Wi-Fi-router of de hotspot staan.
  • Als u een persoonlijk Wi-Fi-netwerk gebruikt, controleert u of de Wi-Fi-router is aangesloten op een stroomvoorziening en is ingeschakeld.
  • Wi-Fi-netwerken die als "gesloten" of "privaat" zijn geconfigureerd, zenden de netwerknaam niet uit naar Wi-Fi-apparaten.
    • Om verbinding te maken met een "gesloten" of "privaat" netwerk, tikt u op Instellingen > Wi-Fi > Anders en voert u de naam, het beveiligingstype en het wachtwoord van het netwerk in.
U hebt verbinding gemaakt met een Wi-Fi-netwerk maar merkt op dat de signaalsterkte laag of wisselend is
  • Ga dichter bij de Wi-Fi-router of de hotspot staan.
  • Zoek naar potentiële storingsbronnen.
  • Verwijder de draagtassen of andere zaken van uw apparaat die mogelijk storing kunnen veroorzaken met het Wi-Fi-signaal.
U kunt geen toegang tot het internet terwijl u bent verbonden
  • U kunt instellingen specifiek voor het netwerk configureren zoals het IP-adres, DNS en de instellingen voor het Zoekdomein.
  • Gebruik "Vergeet dit netwerk" om de instellingen van dit Wi-Fi-netwerk te resetten, inclusief het wachtwoord. Dit is ook nuttig wanneer u een probleem met het netwerk ondervindt en niet meer wilt dat het apparaat automatisch verbinding maakt met dit netwerk in de toekomst.
  • Gebruik "Vernieuw lease" om informatie over een nieuw IP-adres, DNS en Zoekdomein van het Wi-Fi-netwerk te verkrijgen.
  • Opmerking: als het Wi-Fi-netwerk MAC-adresfiltering gebruikt, dient u het MAC-adres toe te voegen aan de toegangslijst van de Wi-Fi-router. Het MAC-adres van uw apparaat wordt als het Wi-Fi-adres weergegeven in Instellingen > Algemeen > Info.
U kunt nog steeds geen verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk of u hebt geen toegang tot het internet terwijl u verbonden bent. Probeer het volgende:
  • Herstart het apparaat
    • Hou de aan/uit-knop ingedrukt totdat "Zet uit" verschijnt. Zet uw apparaat uit. Wanneer het apparaat is uitgeschakeld, drukt u op de aan/uit-knop om het opnieuw in te schakelen.
  • Stel de netwerkinstellingen opnieuw in. Kies hiervoor Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Opmerking: hiermee worden alle netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, inclusief wachtwoorden, VPN- en APN-instellingen.
  • Alleen voor de iPhone: als u nog steeds problemen ondervindt, schakelt u Wi-Fi uit en gebruikt u de mobiele gegevensverbinding in plaats van Wi-Fi.

[h2]Aanvullende informatie[/h2]
Raadpleeg de documentatie van de Wi-Fi-router die u thuis gebruikt om u te helpen bij de volgende suggesties.
  • Zoek uw Wi-Fi-router op de website van de fabrikant om te zien of er firmware- of software-updates zijn.
  • Controleer of de Wi-Fi-router een 802.11b/g-signaal kan uitzenden. Als u een 802.11n Wi-Fi-router gebruikt, raadpleegt u de gebruikershandleiding/documentatie om de Wi-Fi-router in te stellen zodat die compatibel is met 802.11b/g.
  • Als u meerdere WEP-sleutels gebruikt op uw Wi-Fi-router, probeert u uw Wi-Fi-router zo in te stellen dat die slechts één WEP-sleutel gebruikt.
  • Probeer uw Wi-Fi-router te resetten (of uit te zetten en opnieuw aan te zetten). Opmerking: als uw internetaanbieder ook kabel of telefoon aanbiedt, moet u hem eerst raadplegen voordat u dit doet om een onderbreking van de service te vermijden.
  • Schakel de draadloze codering of beveiliging van de Wi-Fi-router uit om problemen met de codering uit te sluiten. Als dit het probleem oplost, probeert u een andere codering of beveiliging te gebruiken.


Important: Informatie over producten die niet door Apple zijn vervaardigd, is alleen bedoeld voor informatieve doeleinden en impliceert niet dat Apple deze producten goedkeurt of aanbeveelt. Neem contact op met de leverancier voor meer informatie.


Beoordeel dit artikel:

onny0808 03-01-10 18:34

Bij mij werkte het in 1e instantie ook niet, maar resetten van de router was voor mij de oplossing.

YvonneKr 03-01-10 19:45

Er staat niets in over mijn probleem. Soiweso staat er bij mij niet dat Nieuwe release. Maar klopt het wel dat als je op de verbinding drukt, dat je daarna een gebruikersnaam én wachtwoord meot invullen? En zo ja, wat zou die gebruikersnaam dan moeten zijn. Toch niet die om in de instellingen van de router te komen?

ButcherJF 04-01-10 08:54

Als je een keer verbonden bent met je eigen Wi-Fi dan zou het daarna automatisch moeten gaan. Gebruikersnaam zou sowieso niet moeten, hooguit de naam van je netwerk. Maar ook dat dus alleen de eerste keer.

YvonneKr 04-01-10 13:55

Ja maar ik ben dus nog niet verbonden, dat is dus het probleem. Hij vind het wel, maar als ik hem dan aanklik vraagt hij dus om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Is er niemand die dit ook heeft? Een beveiligde router die om gebruikersnaam en wachtwoord vraagt?

Jazzamataz 04-01-10 16:10

Vreemd dit. Normaal gesproken zou je toch echt alleen de key maar moeten ingeven.

Heb je de tip hierboven al eens geprobeerd van onny0808?

YvonneKr 04-01-10 16:12

Ja ik vind het ook heel vreemd. Gebruikersnaam, alles al voor geprobeerd, niks klopt.

Nee dat kan ik gaan doen, maar denk dat onny niet op internet kon. Ik ben nog niet eens verbonden. Maar zal het vanavond proberen en het laten weten

onny0808 05-01-10 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YvonneKr (Bericht 401016)
Ja ik vind het ook heel vreemd. Gebruikersnaam, alles al voor geprobeerd, niks klopt.

Nee dat kan ik gaan doen, maar denk dat onny niet op internet kon. Ik ben nog niet eens verbonden. Maar zal het vanavond proberen en het laten weten

Ik kon toen wel met mijn pc op internet, enige was dat ik met mijn iPhone geen Wi-Fi verbinding had, maar na het resetten van de router wel.

YvonneKr 05-01-10 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 (Bericht 401424)
Ik kon toen wel met mijn pc op internet, enige was dat ik met mijn iPhone geen Wi-Fi verbinding had, maar na het resetten van de router wel.

Nou resetten van de router geeft geen resultaat. Werkt nog steeds niet. En ik weet niet wat je bedoelt met: Ik kon toen wel op met de pc op internet, want dat kan ik hier uiteraard ook.
Alleen probleem is dat ie om een gebruikersnaam vraagt :S

Jazzamataz 05-01-10 16:39

Misschien zit er toch iets niet goed in de configuratie van je router. Welke beveiliging heb je erop staan?

MCNO 05-01-10 19:11

YvonneKR zet je Iphone eens helemaal uit!

Ik heb soortgelijk probleem gehad bij router van een kennis; hij werkte en dus was naam en ww goed.
Kom er een paar weken later en het zelfde als jij beschreef.
Van alles geprobeerd, iphone uitgezet/restart en toen werkte die wel.

Vraag me niet waarom :)

YvonneKr 05-01-10 20:38

elefoon helemaal uitgezet en weer aangezet. Toen ik toen op het netwerk klikte kwam erop eens: Geen certifiaact en kon ik Accepteren. Toen was hij verbonden maar 1 seconde later ging hij er weer uit. Logisch want het is een beveiligd netwerk en hoefde niks in te voeren. En nu krijg ik weer het standaard Gebruikersnaam en Wachtwoord in vullen.

Wat krijgen andere mensen als ze op hun netwerk klikken? Alleen een wachtwoord in te vullen?

ButcherJF 05-01-10 20:40

Als ik je goed begrijp heeft de iPhone nog nooit contact gehad met je route? Kan het zijn dat op de router een MAC-filter is ingesteld waar het MAC-adres van je iPhone niet in voorkomt? Kijk eens bij de draadloze instellingen van je router of dit het geval is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.