//

Gebruikersnaam en wachtwoord voor Wifi

Gebruikersnaam en wachtwoord voor Wifi discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wilde gister onze draadlose router laten vinden door mijn Iphone. Hij vindt hem prima, maar hij is beveiligd, dus hebben we de key ervan. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-01-10, 18:33
YvonneKr YvonneKr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard Gebruikersnaam en wachtwoord voor Wi-Fi

Ik wilde gister onze draadlose router laten vinden door mijn Iphone. Hij vindt hem prima, maar hij is beveiligd, dus hebben we de key ervan. Maar als ik op de verbinding druk vraagt hij om een gebruikersnaam én een wachtwoord, terwijl het toch hoort dat hij alleen om de key vraagt?
Want je hoort toch niet in de router te komen, alleen gewoon op de internetverbinding?

Met andere apparaten hoefde ik wel gewoon alleen de key in te vullen.

Iemand een idee?

Bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-01-10, 19:09
mohunlol mohunlol is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

hooftletter gevoelig
daar ligt het aan
  #3  
Oud 03-01-10, 19:10
YvonneKr YvonneKr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard

Nou ik heb het echt al 20 keer in gevuld, en 100% zeker goed ingevuld met de hoofdletters en alles, toch zegt ie dat het niet mogelijk is om verbinding te maken.
  #4  
Oud 03-01-10, 19:16
mohunlol mohunlol is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

dit gevonden op appel site
[h1]iPhone en iPod touch: problemen met Wi-Fi-netwerken en -verbindingen oplossen[/h1]
  • Laatst gewijzigd op: 31 december, 2009
  • Artikel: TS1398
  • Oud artikel: 305715








[h2]Symptomen[/h2]
Wanneer u een Wi-Fi-netwerk gebruikt met uw iPhone of iPod touch, ondervindt u mogelijk de volgende problemen:
  • Het nabije Wi-Fi-netwerk kan niet worden gevonden
  • Zwakke of lage Wi-Fi-signaalsterkte
  • Toegang tot het internet lukt niet
In dit artikel vindt u basistips en technieken om problemen met Wi-Fi op de iPhone en iPod touch op te lossen. Informatie over het inschakelen of configureren van een Wi-Fi-verbinding vindt u in de iPhone Gebruikershandleiding of in de iPod touch Gebruikershandleiding.
Opmerking: onderstaande functies en stappen voor probleemoplossing zijn mogelijk niet van toepassing op apparaten die in bepaalde landen worden verkocht, waaronder China. Raadpleeg de technische specificaties van de iPhone of van de iPod touch en dit artikel voor meer informatie.

[h2]Producten waarbij dit probleem kan optreden[/h2]
iPhone, iPod touch

[h2]Oplossing[/h2]
Als u weet dat er een Wi-Fi-netwerk in de buurt is maar u kunt het niet vinden op het scherm Instellingen > Wi-Fi:
  • Ga dichter bij de Wi-Fi-router of de hotspot staan.
  • Als u een persoonlijk Wi-Fi-netwerk gebruikt, controleert u of de Wi-Fi-router is aangesloten op een stroomvoorziening en is ingeschakeld.
  • Wi-Fi-netwerken die als "gesloten" of "privaat" zijn geconfigureerd, zenden de netwerknaam niet uit naar Wi-Fi-apparaten.
    • Om verbinding te maken met een "gesloten" of "privaat" netwerk, tikt u op Instellingen > Wi-Fi > Anders en voert u de naam, het beveiligingstype en het wachtwoord van het netwerk in.
U hebt verbinding gemaakt met een Wi-Fi-netwerk maar merkt op dat de signaalsterkte laag of wisselend is
  • Ga dichter bij de Wi-Fi-router of de hotspot staan.
  • Zoek naar potentiële storingsbronnen.
  • Verwijder de draagtassen of andere zaken van uw apparaat die mogelijk storing kunnen veroorzaken met het Wi-Fi-signaal.
U kunt geen toegang tot het internet terwijl u bent verbonden
  • Als u een Wi-Fi-netwerk gebruikt waarvoor speciale inloggegevens of betaling vereist zijn, raadpleegt u dit artikel voor meer informatie.
  • Als u zich op een locatie met meerdere Wi-fi-netwerken bevindt, controleert u of u het correcte netwerk selecteert.
  • Controleer of de instellingen van het Wi-Fi-netwerk correct zijn:
    • Tik op Instellingen > Wi-Fi.
    • Zoek het Wi-Fi-netwerk dat u momenteel gebruikt en tik op
  • U kunt instellingen specifiek voor het netwerk configureren zoals het IP-adres, DNS en de instellingen voor het Zoekdomein.
  • Gebruik "Vergeet dit netwerk" om de instellingen van dit Wi-Fi-netwerk te resetten, inclusief het wachtwoord. Dit is ook nuttig wanneer u een probleem met het netwerk ondervindt en niet meer wilt dat het apparaat automatisch verbinding maakt met dit netwerk in de toekomst.
  • Gebruik "Vernieuw lease" om informatie over een nieuw IP-adres, DNS en Zoekdomein van het Wi-Fi-netwerk te verkrijgen.
  • Opmerking: als het Wi-Fi-netwerk MAC-adresfiltering gebruikt, dient u het MAC-adres toe te voegen aan de toegangslijst van de Wi-Fi-router. Het MAC-adres van uw apparaat wordt als het Wi-Fi-adres weergegeven in Instellingen > Algemeen > Info.
U kunt nog steeds geen verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk of u hebt geen toegang tot het internet terwijl u verbonden bent. Probeer het volgende:
  • Herstart het apparaat
    • Hou de aan/uit-knop ingedrukt totdat "Zet uit" verschijnt. Zet uw apparaat uit. Wanneer het apparaat is uitgeschakeld, drukt u op de aan/uit-knop om het opnieuw in te schakelen.
  • Stel de netwerkinstellingen opnieuw in. Kies hiervoor Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Opmerking: hiermee worden alle netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, inclusief wachtwoorden, VPN- en APN-instellingen.
  • Alleen voor de iPhone: als u nog steeds problemen ondervindt, schakelt u Wi-Fi uit en gebruikt u de mobiele gegevensverbinding in plaats van Wi-Fi.

[h2]Aanvullende informatie[/h2]
Raadpleeg de documentatie van de Wi-Fi-router die u thuis gebruikt om u te helpen bij de volgende suggesties.
  • Zoek uw Wi-Fi-router op de website van de fabrikant om te zien of er firmware- of software-updates zijn.
  • Controleer of de Wi-Fi-router een 802.11b/g-signaal kan uitzenden. Als u een 802.11n Wi-Fi-router gebruikt, raadpleegt u de gebruikershandleiding/documentatie om de Wi-Fi-router in te stellen zodat die compatibel is met 802.11b/g.
  • Als u meerdere WEP-sleutels gebruikt op uw Wi-Fi-router, probeert u uw Wi-Fi-router zo in te stellen dat die slechts één WEP-sleutel gebruikt.
  • Probeer uw Wi-Fi-router te resetten (of uit te zetten en opnieuw aan te zetten). Opmerking: als uw internetaanbieder ook kabel of telefoon aanbiedt, moet u hem eerst raadplegen voordat u dit doet om een onderbreking van de service te vermijden.
  • Schakel de draadloze codering of beveiliging van de Wi-Fi-router uit om problemen met de codering uit te sluiten. Als dit het probleem oplost, probeert u een andere codering of beveiliging te gebruiken.


Important: Informatie over producten die niet door Apple zijn vervaardigd, is alleen bedoeld voor informatieve doeleinden en impliceert niet dat Apple deze producten goedkeurt of aanbeveelt. Neem contact op met de leverancier voor meer informatie.


Beoordeel dit artikel:
  #5  
Oud 03-01-10, 19:34
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Bij mij werkte het in 1e instantie ook niet, maar resetten van de router was voor mij de oplossing.
  #6  
Oud 03-01-10, 20:45
YvonneKr YvonneKr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard

Er staat niets in over mijn probleem. Soiweso staat er bij mij niet dat Nieuwe release. Maar klopt het wel dat als je op de verbinding drukt, dat je daarna een gebruikersnaam én wachtwoord meot invullen? En zo ja, wat zou die gebruikersnaam dan moeten zijn. Toch niet die om in de instellingen van de router te komen?
  #7  
Oud 04-01-10, 09:54
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Als je een keer verbonden bent met je eigen Wi-Fi dan zou het daarna automatisch moeten gaan. Gebruikersnaam zou sowieso niet moeten, hooguit de naam van je netwerk. Maar ook dat dus alleen de eerste keer.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #8  
Oud 04-01-10, 14:55
YvonneKr YvonneKr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard

Ja maar ik ben dus nog niet verbonden, dat is dus het probleem. Hij vind het wel, maar als ik hem dan aanklik vraagt hij dus om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Is er niemand die dit ook heeft? Een beveiligde router die om gebruikersnaam en wachtwoord vraagt?
  #9  
Oud 04-01-10, 17:10
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Vreemd dit. Normaal gesproken zou je toch echt alleen de key maar moeten ingeven.

Heb je de tip hierboven al eens geprobeerd van onny0808?
  #10  
Oud 04-01-10, 17:12
YvonneKr YvonneKr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard

Ja ik vind het ook heel vreemd. Gebruikersnaam, alles al voor geprobeerd, niks klopt.

Nee dat kan ik gaan doen, maar denk dat onny niet op internet kon. Ik ben nog niet eens verbonden. Maar zal het vanavond proberen en het laten weten
  #11  
Oud 05-01-10, 10:46
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YvonneKr Bekijk bericht
Ja ik vind het ook heel vreemd. Gebruikersnaam, alles al voor geprobeerd, niks klopt.

Nee dat kan ik gaan doen, maar denk dat onny niet op internet kon. Ik ben nog niet eens verbonden. Maar zal het vanavond proberen en het laten weten
Ik kon toen wel met mijn pc op internet, enige was dat ik met mijn iPhone geen Wi-Fi verbinding had, maar na het resetten van de router wel.
  #12  
Oud 05-01-10, 16:19
YvonneKr YvonneKr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 Bekijk bericht
Ik kon toen wel met mijn pc op internet, enige was dat ik met mijn iPhone geen Wi-Fi verbinding had, maar na het resetten van de router wel.
Nou resetten van de router geeft geen resultaat. Werkt nog steeds niet. En ik weet niet wat je bedoelt met: Ik kon toen wel op met de pc op internet, want dat kan ik hier uiteraard ook.
Alleen probleem is dat ie om een gebruikersnaam vraagt :S
  #13  
Oud 05-01-10, 17:39
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Misschien zit er toch iets niet goed in de configuratie van je router. Welke beveiliging heb je erop staan?
  #14  
Oud 05-01-10, 20:11
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

YvonneKR zet je Iphone eens helemaal uit!

Ik heb soortgelijk probleem gehad bij router van een kennis; hij werkte en dus was naam en ww goed.
Kom er een paar weken later en het zelfde als jij beschreef.
Van alles geprobeerd, iphone uitgezet/restart en toen werkte die wel.

Vraag me niet waarom
  #15  
Oud 05-01-10, 21:38
YvonneKr YvonneKr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard

elefoon helemaal uitgezet en weer aangezet. Toen ik toen op het netwerk klikte kwam erop eens: Geen certifiaact en kon ik Accepteren. Toen was hij verbonden maar 1 seconde later ging hij er weer uit. Logisch want het is een beveiligd netwerk en hoefde niks in te voeren. En nu krijg ik weer het standaard Gebruikersnaam en Wachtwoord in vullen.

Wat krijgen andere mensen als ze op hun netwerk klikken? Alleen een wachtwoord in te vullen?
  #16  
Oud 05-01-10, 21:40
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Als ik je goed begrijp heeft de iPhone nog nooit contact gehad met je route? Kan het zijn dat op de router een MAC-filter is ingesteld waar het MAC-adres van je iPhone niet in voorkomt? Kijk eens bij de draadloze instellingen van je router of dit het geval is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gebruikersnaam naar Unknown ipv eigen gebruikersnaam mwarmenh iPhone algemeen 0 24-11-10 23:19
Onthoud Wi-Fi wachtwoord niet zodra ik ergens anders Wi-Fi hebt gebruikt chrissiegers Wi-Fi 0 21-03-10 22:05
herkend gebruikersnaam een wachtwoord niet meer marcel landman iPhone algemeen 1 15-06-09 23:50
Gebruikersnaam/wachtwoord kwijt! iPhone3G-er iPhone algemeen 1 07-06-09 19:22
Wi-Fi wachtwoord! hairdresser Wi-Fi 3 19-05-09 17:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:44.