iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Beltegoed verdwijnt binnen Wi-Fi-netwerk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/52059-beltegoed-verdwijnt-binnen-wifi-netwerk.html)

superman 14-01-10 23:22

Beltegoed verdwijnt binnen Wi-Fi-netwerk
 
Ik heb een gejailbreakte iPhone 2g, er zit een simkaart in van RaboMobiel van mijn oude mobiel Sony Erricson t280i.
Als ik nu op internet net ga of op ebuddy/Hyves enz zit iknop het draadloos netwerk.
Als ik hiernaa kijk op sterretje 101 hekje is er weer 10/20 cent af.
Dit komt neer op euro's per dag.
Ik heb sb settings en bissprefs erop staan,en edge staat uit.
Toch wordt er constant beltegoed afgehaald,soms even niks,daarna eer meer.
Ik zit in het draadloos netwerk dus snap ik het niet.


Weten jullie wat hier de oorzaak van is?

Ik dacht zelf aan herstellen ib iTunes met nieuwste software die niet is gejailbreakt.
Maar hier gaan wel al mijn bestanden weg.

Rabomobiel bellen,maar denk dat dat weinig zin heeft aangezien het andere telefoon is.

Een abbo nemen,doe ik liever niet en misschien blijft het probleem zich voordoen.
Alvast erg bedankt voor reacties.
Superman

@moderators ik heb de zoekfunctie al gebruikt en Google en heb sb settings gebruikt maar het lost het niet op,

kuotje 15-01-10 00:07

werken met bosspreffs en sbsettings is niet waterdicht! er zijn veel verhalen dat toch mensen door het uitzetten van EDGE in sbsettings toch torenhoge rekeningen binnen kregen.

Het beste is APN verwijderen van je internet verbinding zeggen ze ( Hoe, weet ik niet nooit geprobeerd )

Wat anders? Vliegtuigmodus + Wi-Fi ! alleen geen kans op bellen.

Ancotje 15-01-10 09:35

ik weet de oplossing voor dit probleem
ik heb dit gezeik ook gehad en dan bij hi.
Als je inderdaad EDGE uitzet en vervolgend naar algemeen gaat, naar netwerk en dan mobiel data netwerkverkeer gaat.
kan je een aantal dingen invullen als het goed is.

Vul daar gewoon wat nutteloos in en ga terug, bij mij is zo het probleem opgelost.

Dit betekent (wat ik echt belachelijk vind) dat jij zoaan torenhoge rekeningen kan zonder dat je hiervoor getekent of wat dan ook hebt, jij moet hun blokkeren terwijl alles uit staat.
Zo'n onzin, ik ben zelf hierdoor ook meer dan 120 euro lichter, ben ook terug naar hi winkel gegaan en een potje gaan zeiken op die mensen.
Heb wel wat terug gekregen van hi!

Bedenk wel:
na het herstellen van je instellingen weer een onzin wachtwoord invullen enzo;)
succes

hoop dat ik je zo geholpen heb.

De Generaal 15-01-10 09:55

// Verplaatst naar de mobiele internet sectie

superman 15-01-10 16:40

Ja,
harstikke bedankt voor de reacties.
Ik ga het toch even proberen.
Alleen als ik op het draadloos netwerk zit,wordt er ook beltegoed afgeschreven, dit moet toch niet kunnen.
Een abbo nemen zo eigenlijk belachelijk zijn,omdat ik dat alleen dan doe om van die kalchten af te zijn.
Hoop niet dat ze zo hun klanten winnen.
Ga kijken of ik nog wat terug krijg van rabomobiel :S

superman 15-01-10 16:42

Ik dacht ook aan vliegtuigmodus,alleen kan je dan weer niet bellen.
Hiervoor had ik het ook,draadloos netwerk aangelegd edge uitgezet en toen was het afgelopen,\
alleen krijg ik nu dus weer rekeningen TERWIJL IK OP Wi-Fi ZIT.

superman 17-01-10 12:03

Is gelukt!
nogmaals bedankt voor de hulp :d

Ancotje 17-01-10 12:41

ik ga zelf ook nog naar hi terug. ze hebben mij verteld dat ik 45 euro terug krijg...
alleen dit vind ik belachelijk want ze geven mij dus wel gelijk maar willen niet alles betalen..
Anders ga ik wel naar de ombudsman ik vind dit echt naaierij.

Wij moeten hun dus blokkeren terwijl wij geen abbo daarvoor hebben.
Misschien dat als we een gezamelijk brief schrijven of wat dan ook dat zij hier wat tegen kunnen doen?

superman 29-01-10 09:07

Misschien....

Ancotje 29-01-10 10:11

ik heb nu 170 euro terug gekregen van de 270.
heb zeker 7 mails gestuurd en kreeg eerst 45 terug, daarna 100 en daarna weer 25.
Nu is het volgens mij wel over met het terug krijgen...
Je moet gewoon aandringen dat je anders opstapt etc etc.

Toch balen dat ik nog 100 euro niet terug he.

superman 29-01-10 16:02

gelukkig heb ik prepaid en was ik maar 8 euro kwijt,en had ik het gelukkig snel door om dat ik regelmatig *101# intik. :p

macthijn 02-02-10 22:48

ik heb bij mijn iphone ook alle onzin dingen ingevuld. Maar toch blijft die edge dataverkeer verbruiken... Nog meer tips?

Ancotje 02-02-10 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door superman (Bericht 410456)
gelukkig heb ik prepaid en was ik maar 8 euro kwijt,en had ik het gelukkig snel door om dat ik regelmatig *101# intik. :p

en het probleem is door die onzin dingen invullen opgelost?

Ancotje 02-02-10 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macthijn (Bericht 411985)
ik heb bij mijn iphone ook alle onzin dingen ingevuld. Maar toch blijft die edge dataverkeer verbruiken... Nog meer tips?

als je sbsettings hebt, dan 3G en EDGE uit doen.
en verder bij settings dataroaming uitzetten
vpn --> niet geconfigureerd.

Hoop dat je hier verder mee komt;)

gr. Anco

macthijn 02-02-10 22:58

@ Anco,

Helaas zit ik dan nog steeds met het probleem... :s

Ancotje 02-02-10 23:15

mmmh balen
geen idee..
jij hebt 3gs als het goed is kan jij hem ook anders nog aanpassen je netwerkstelling
volgens mij...
ik heb 2g, dit probleem is zo bij mij verholpen.

Succes nog verder.

anders moet je even langs de t-mobile winkel als je ook via het forum er niet uit komt

macthijn 03-02-10 08:10

de iPhone waar het om gaat is een 1G - 16 GB.

xXbijvanckXx 03-02-10 19:35

Ik heb hier ergends onder een topic gestart hoe je het kan uitzetten via internet, staat filmpje bij hoe te doen,

gosat 16-02-10 19:58

Het komt doordat in standby overgeschakeld wordt naar gprs/edge/3g.

Oplossing:met je iPhone naar Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free

en dan certificaat downloaden. (dit is al de 4de x dat ik dit post)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.