iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   hoge internet rekening? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/54195-hoge-internet-rekening.html)

Mickeymii 14-02-10 20:08

hoge internet rekening?
 
ik heb nu sinds een maand mn iphone simlockvrij en zonder internet abbonement. ik heb in die maand lekker veel zitten internetten op ons Wi-Fi internet. nu kreeg ik een rekening van een bedrag zo hoog dat ik het liever niet noem. hoe komt dit nu? ik ben alrijd op het Wi-Fi gebleven, en dat kost toch geen extra geld? of schakelt de iphone over op 3g als Wi-Fi te zwak is ofzo. ik heb wel altijd goed op die golfjes van Wi-Fi gelet. op de rekening stonden ook heel veel kleine bedragen van een paar cent. hoe kan dat? maar ook bedragen van heel veel geld.

mvveelen 14-02-10 23:25

Je bent dan blijkbaar niet altijd op Wi-Fi gebleven zoals je zegt. Anders waren er geen kosten berekend door je mob.tel. provider. Het is niet anders. Je kunt dan maar beter een internet abonnement erbij afsluiten of 3G uitzetten om zeker te zijn dat ie niet via 3G gaat connecten.

Praten we over honderden euro's ?

Vind trouwens dat er dan best wel een belletje mag gaan rinkelen bij de provider en dat ze dan een seintje mogen geven, maar ja....zaken zijn zaken zeiden ze bij de Berenboot al :P

truckdiver 15-02-10 11:23

wil je niet via edge of 3G op het internet geraken kan je best je instellingen aanpassen.
instellingen>algemeen>netwerk>mobiel datawerk , zorg dat hier al je velden leeg zijn en je iphone kan niet meer onverwacht op een netwerk inloggen (behalve nog wel op Wi-Fi)

Iphone3Gs 15-02-10 13:39

Wat truckdiver zegt is natuurlijk een oplossing, misschien kun je via SBSettings je 3g en edge uitzetten (of lukt dit niet?) misschien dat dit ook een oplossing is.

Nu maar hopen dat je snel van die hoge rekeningen afkomt.

Mickeymii 15-02-10 22:12

bedankt voor de reacties. ik heb 3g uitgezet. maar hoe zet je dan edge uit?
als alles uit staat behalve Wi-Fi, en de iphone verliest het signaal, wat gebeurt er dan? stoppen alle internet apps dan?
en als 3g aan staat, schakelt ie dan automatisch over op 3g als Wi-Fi signaal weg is? (moet ik daar dan nu op gaan letten)?

alvast bedankt
mvveelen: het gaat idd over honderden euros. echt achterlijk duur voor wat uurtjes. en ze mogen idd wel een seintje geven.

Jasperklaren 19-04-10 11:49

Ik heb sinds een paar maanden een 3GS, gejailbreaked met KPN abbonement (tmobile gaat volgende maand in) zonder internet.

Ik kreeg gisteren ook me rekening van KPN en zag dat ze 164 euro hadden afgeschreven. Nu heb ik de rekening bekeken en zag dat het hier om het internet gebruik ging.

Ik heb 3G/ EDGE al die tijd uitgehad en ik kon ook echt alleen internetten als ik een Wi-Fi verbinding had.

Ik baal hier echt verschrikkelijk van. Ik heb gelijk maar in bossprefs/toggles DATA ook maar uitgezet (dit knopje was pas beschikbaar na een update).

Ik denk dat er geen mogelijkheid meer is om het geld terug te krijgen van KPN

wvg 21-04-10 11:10

ik heb het zelfde probleem gehad met een kpn abbo wat ik heb gedaan is bij mobiel datanetwerk de gegevens van fodafone ingesteld om te voorkomen dat dat ik weer een rekening van de kpn krijg en werkt perfect bij apn live.vodafone.com gebruikers naam vodafone ww vodafone mijn Wi-Fi thuis werkt nog steeds


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.