iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi werkt opeens niet meer (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/5430-wifi-werkt-opeens-niet-meer.html)

Wichert 21-01-08 23:49

Wi-Fi werkt opeens niet meer
 
Ik heb iPhone 1.1.2 OTB jailbreakt. Mijn hele iPhone deed het prima totdat hij vanmiddag vast liep en ik mijn iPhone ging rebooten (home button + off button ingedrukt) alles doet het weer prima, behalve dat hij geen conectie kan maken met Wi-Fi hij probeert daarna ook edge maar dat heb ik natuurlijk nog niet. Wie kan mij helpen?! (hoop dat dit niet een repost is)

Nikooos 21-01-08 23:57

even je Wi-Fi laten vergeten? Dus in settings naar Wi-Fi gaan en dan op je draadloze verbinding op dat blauwe pijltje tikken en dan ff tikken op Forget this Network.

Misschien kan dit de oplossing zijn?

Wichert 22-01-08 00:36

Nee werkt ook niet. Vind wel raar. Kans is klein dat het aan het internet/Wi-Fi ligt want op mijn laptop werkt het internet zoals je ziet prima.

raynaud 22-01-08 13:19

6 Bijlage(n)
Ik heb hetzelfde probleem. Snap het ook niet. Het gekke is dat mn phone het Wi-Fi netwerk wel gewoon ziet, maar alles wat het Wi-Fi netwerk kan gebruiken zoals, youtube, safari, installer (gebruik ik eigenlijk niet) werkt niet meer...

ik doe er een paar plaatjes bij om het even iets duidelijker te maken


Hoop dat iemand me goede raad kan geven, alvast dank.

DertKesh 30-01-08 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raynaud (Bericht 45757)
Ik heb hetzelfde probleem. Snap het ook niet. Het gekke is dat mn phone het Wi-Fi netwerk wel gewoon ziet, maar alles wat het Wi-Fi netwerk kan gebruiken zoals, youtube, safari, installer (gebruik ik eigenlijk niet) werkt niet meer...

ik doe er een paar plaatjes bij om het even iets duidelijker te maken


Hoop dat iemand me goede raad kan geven, alvast dank.

je kunt een aantal dingen uitproberen die ik ook heb uitgeprobeerd en misschien helpt dat. Het heeft bij mij niet geholpen maar op andere sites heb ik gelezen dat er dingen zijn die wel geholpen hebben.

- de settings van je netwerk resetten op je iphone daarna destekker van je modem en router eruit trekken. 30 sec. w8en daarna stekkers er weer in en opnieuw proberen met je iPhone

- Static ip invoegen en zo verbinding proberen te maken.

- de beveiliging van je router eraf halen dus geen WEP/WPA gebruiken en vervolgens zo proberen.

- je router resetten en nogmaals proberen


en anders moet je naar 1.1.1 -> 1.1.2 en als je wilt weer naar 1.1.3 en misschien dat Wi-Fi het dan wel doet. (dit heeft een lid hier ook gedaan en had dus weer Wi-Fi)

dylan159 07-02-08 22:28

Bij mij doet Wi-Fi het ook niet meer na installatie 1.1.3 deed het altijd wel.Het ergste is dat ik nu niet weet hoe te downgraden naar 1.1.2.Heb geen verbinding meer!!!! ook geen ssh.Heeft iemand suggesties. Zie wel netwerken, maar krijg geen ip adres (op verschillende netwerken Help

stygeon 13-02-08 10:19

Hier het identieke probleem na een ZiPhone vanaf 1.1.2 BL 4.6.

Voor de info: er zit nog een china3gpp chip in die ik er niet uitgehaald heb, maar dat kan moeilijk de Wi-Fi beïnvloeden, toch?

stygeon 14-02-08 11:03

Update: na een restore werkt alles weer perfect, raar maar waar.

macdriver 14-02-08 11:52

Wi-Fi
 
Hey, bij mij werkt de Wi-Fi ook niet meer. Hij erkent zelfs geen netwerken meer.
Iemand enig idee.
Heb zelfs een restore naar 1.1.1 gedaan en nog erkent hij niets.


Grtz,
macdriver

stygeon 14-02-08 11:54

Gezien je tóch net een restore hebt gedaan: booten, kijken of het nu wel werkt. Anders nog een keer restoren, etc. Het is echt een enorme twilight-zone methode en niet bepaald elegant, maar het doel heiligt soms de middelen.

macdriver 14-02-08 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stygeon (Bericht 64011)
Gezien je tóch net een restore hebt gedaan: booten, kijken of het nu wel werkt. Anders nog een keer restoren, etc. Het is echt een enorme twilight-zone methode en niet bepaald elegant, maar het doel heiligt soms de middelen.


nope, heb restore naar 11.2 ook al gedaan en de iphone weigert om een netwerk te erkennen.
Heb ervoor ook reset van network settings gedaan maar hij vangt niets op.

DertKesh 14-02-08 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macdriver (Bericht 64010)
Hey, bij mij werkt de Wi-Fi ook niet meer. Hij erkent zelfs geen netwerken meer.
Iemand enig idee.
Heb zelfs een restore naar 1.1.1 gedaan en nog erkent hij niets.


Grtz,
macdriver

upgraden naar 1.1.2 & jailbreaken. Daarna zal het wel werken.

macdriver 14-02-08 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 64015)
upgraden naar 1.1.2 & jailbreaken. Daarna zal het wel werken.



Ik kan moeilijk upgraden naar 1.1.2 aangezien ik oktoprep niet kan installeren want ik heb geen internetverbinding.

DertKesh 14-02-08 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macdriver (Bericht 64018)
Ik kan moeilijk upgraden naar 1.1.2 aangezien ik oktoprep niet kan installeren want ik heb geen internetverbinding.

even opnieuw restoren naar 1.1.1 jailbreaken volgens de guides hier op iphoneclub.nl .. dan heb je een werkende en gejailbreakde 1.1.1 .. je installeert oktoprerp vervolgens die upgraden naar 1.1.2

macdriver 14-02-08 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 64021)
even opnieuw restoren naar 1.1.1 jailbreaken volgens de guides hier op iphoneclub.nl .. dan heb je een werkende en gejailbreakde 1.1.1 .. je installeert oktoprerp vervolgens die upgraden naar 1.1.2

Het jailbreaken in 1.1.1 werkt toch alleen maar met jailbreakme.com, maar ik heb geen internetverbinding op de iphone.

DertKesh 14-02-08 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macdriver (Bericht 64025)
Het jailbreaken in 1.1.1 werkt toch alleen maar met jailbreakme.com, maar ik heb geen internetverbinding op de iphone.

ja maar je hebt geen internetverbinding nodig om te downgraden of restoren.

home & aan/uit knop ingedrukt houden. dan staat die in recoverymode. itunes zegt dat je 'm moet herstellen. Dan doe jij shift+herstel en dan 1.1.1 firmware.ipsw selecteren.

2 meldingen, die kan je negeren door op OK te klikken. daarna ibrickr openen en uit recoverymode halen.

de jailbreak methode volgen dan zal je Wi-Fi weer werken nadat je hebt gerestored naar 1.1.1..

maar hierover kun je meer info op het forum vinden. daarna oktoprep installeren en daarna kun je naar 1.1.2 shift+update en daarna jailbreaken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.