iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Kan bij mijn instellingen niet op Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/56797-mijn-instellingen-niet-op-wifi.html)

moimoimoi 31-03-10 04:04

Kan bij mijn instellingen niet op Wi-Fi
 
Heb een 3gs 16 gb en sinds twee dagen kan ik niet meer internetten en als ik naar instellingen gan en vervolgens op Wi-Fi wil klikken om naar verbindingen te zoeken kan dat niet alsof die Wi-Fi opeens uitgeschakeld is wie kan me helpen alvast bedankt

Gekkie 31-03-10 07:49

Ik had dit probleem ook.
Telefoon uitzetten en weer aanzetten was voor mij de oplossing.

biatch 31-03-10 08:44

Of even je router resetten, helpt ook wel eens.

moimoimoi 01-04-10 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gekkie (Bericht 432391)
Ik had dit probleem ook.
Telefoon uitzetten en weer aanzetten was voor mij de oplossing.

Kon je voorheen ook niet bij instellingen op Wi-Fi klikken dan ?

moimoimoi 01-04-10 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biatch (Bericht 432404)
Of even je router resetten, helpt ook wel eens.

Hoe doe je dat ?

paulT 01-04-10 18:16

Router resetten.
Twee mogenlijkheden.
Spanning er af halen, drie minuten wachten en dan weer spanning er op.
Na ongeveer 3 min. Moet hij het weer doen.

Methode 2: er zit aan de achter of onderkant een resetknop, welke je met een dun pennetje een aantal seconden moet indrukken.
Vervolgens dien je daarna de beveiling password ed weer via je computer opnieuw in te stellen.

moimoimoi 01-04-10 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 433036)
Router resetten.
Twee mogenlijkheden.
Spanning er af halen, drie minuten wachten en dan weer spanning er op.
Na ongeveer 3 min. Moet hij het weer doen.

Methode 2: er zit aan de achter of onderkant een resetknop, welke je met een dun pennetje een aantal seconden moet indrukken.
Vervolgens dien je daarna de beveiling password ed weer via je computer opnieuw in te stellen.

Owh nee nee ik begreep het verkeerd want we hebben geen router hier in huis dacht dat je de modem bedoelde beetje dom van me normaal gesproken pak ik de verbinding van de buren ofzo die zullen vast we een router hebben althans dat denk ik

paulT 01-04-10 18:54

Oioioi dan ff naar de buren gaan en zeggen dat ze dat ding moeten resetten.
Of.... De hoofdstoppen er even uithalen zodat het hele blok zonder spanning zit..... Wordt alles gereset.......

evmw 01-04-10 19:18

Als je Wi-Fi settings niet eens aan kan klikken op je iPhone omdat het 'grijs' is, dan ligt het echt niet aan routers e.d. Dit is een probleem met je iPhone, even firmware herstellen en als dat niet helpt direct terug naar de winkel.

moimoimoi 02-04-10 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 433064)
Als je Wi-Fi settings niet eens aan kan klikken op je iPhone omdat het 'grijs' is, dan ligt het echt niet aan routers e.d. Dit is een probleem met je iPhone, even firmware herstellen en als dat niet helpt direct terug naar de winkel.

Ik heb alles gereset alleen dan valt ie uit en vervolgens gaat ie weer aan en moet ik 'm koppelen aan de computer maar omdat ik een jailbrake erop heb blijft ie 'm constant jailbrake en krijg ik een apple logo te zien met een klein balkje eronder en zo blijft het zich de hele tijd herhalen word er helemaal ziek van een telefoon vol hoofpijn gewoon:mad:

evmw 02-04-10 18:38

Gewoon in DFU mode zetten en dan restoren in iTunes. Zie wiki.

moimoimoi 04-04-10 04:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 433391)
Gewoon in DFU mode zetten en dan restoren in iTunes. Zie wiki.

Maar moet ik niet eerst de jailbrake eraf halen zit namelijk een jailbrake op en wat is dat dfu kan er niks erover terugvinden kan je mischien een link plaatsen alvast bedankt:O

evmw 06-04-10 08:26

https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html

Je zal met een 3GS wel naar 3.1.3 moeten, daar is nog geen jailbreak voor. Wellicht dus niet zo handig om te gaan restoren, al is dat wel de enige manier om er echt achter te komen of het software of hardware probleem is wat je nu hebt.

moimoimoi 07-04-10 04:00

maar moet ik nu niet eerst die jailbrake eraf halen voordat ik die dfu uitvoer of wat en wat raad je mij zelf aan aangezien je zegt dat restoreren niet zo handig is

evmw 07-04-10 08:33

Je kan altijd naar DFU, pak anders eerst de wiki er eens bij. Dat restoren niet zo handig is, is omdat zoals gezegd je naar 3.1.3 moet waar nog geen jailbreak voor is. Wil je een jailbreak dan is restoren dus niet handig, want die krijg je (voorlopig) niet terug.

krieltje12 08-04-10 12:29

Ik kan sinds gisteren niet meer op de Wi-Fi thuis. Ik heb de netwerkinstellingen moeten herstellen, omdat ik via t-mobile niet meer kon internetten. Dat kan ik nu wel weer, maar heb thuis zo'n slechte verbinding, dat ik thuis alles via Wi-Fi doe.
Ik kan de router invoeren bij Wi-Fi, maar hij pakt hem na invullen van het wachtwoord niet. Dan laat ik de router zoeken via Wi-Fitrack en krijg ik verbinding. Dat kan ik ook zien. De telefoon staan nog wel gewoon met mac-adres in de router. Maar op het moment dat ik de Wi-Fi uitzet op de foon en het weer aan wil zetten, dan is de verbinding weer weg. En kan ik het weer opnieuw doen.
De instellingen van de router blijven gewoon niet in de foon staan.

Ik wel geen restore doen, omdat ik mijn jb niet kwijt wil, wil op 3.1.2 blijven.

Wie oh wie heeft enig idee om mij te helpen.

Alvast bedankt.

Greetz,
Rilana

master 20-04-10 00:39

grey Wi-Fi @ iPhone 2G / 3G / 3GS mostly hardware problem. very number case 2G grey Wi-Fi i can repaired with sWi-Fi.

Actually grey Wi-Fi @ iPhone (any) could be :
1. Wi-Fi chip problem (mostly)
2. Baseband corrupted (small case)
a. Reflash baseband.
- for 2G : reflash with bootneuter / sgold.Wi-Fi
- 3G / 3GS : reflash with update f/w (baseband) or reflash manually
(take out the chip & reprogramming the NOR flash) - h/w expert only.
b. Broken NOR flash
- replace the NOR flash.
3. Board Problem
- repair the board / could permanently Wi-Fi died (no solution) - h/w expert only.


kan iemand mij vertellen wie of waar ik stap 1 e 2( a of b)
kan laten uitvoeren.
ik denk dat de iphone 3gs die ik wil herstellen een van deze problemen heeft

dank


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.