iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi neemt over van 3G behalve thuisnetwerk! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/57156-wifi-neemt-over-3g-behalve-thuisnetwerk.html)

el_vinio 06-04-10 10:52

Wi-Fi neemt over van 3G behalve thuisnetwerk!
 
Hallo allemaal..

Ik heb nogal een vreemd probleem met mijne i phone + Wi-Fi. Ik hebeen 3G abo bij mijn provider. Nu vroeger als ik thuis kwam nam mijn i phone automatisch dat Wi-Fi netwerk over maar nu blijft deze op mijn 3g netwerk.
Bij mijn vriendin neemt hij wel zonder probleem automatisch het netwerk over.
Als ik bij Wi-Fi ga kijken op mijn i phone staat de naam van mijn thuisnetwerk maartoch in mijn bovenbalkje staat mijn 3g verbinding. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

nvansilfhout 03-06-10 12:45

Ik heb hetzelfde probleem en heb nog geen oplossing kunnen vinden.
Alle connections zijn oké, maar Wi-Fi neemt het niet over van 3G.
(heeft het trouwens wel gedaan)

ton68 09-06-10 10:19

Is hier al een oplossing voor. Ik ondervind hetzelfde. Op de zaak neemt Wi-Fi het automatisch over van 3G maar thuis niet. Wel staat mijn draadloze netwerk aangevinkt als zijnde in werking maar 3G symbool blijft in beeld. Soms vraagt de Iphone zekfs de netwerksleutel opnieuw in de tikken. Gedaan en helpt niet. HEEEl soms zie ik even het waaiertje van Wi-Fi !! Wie o wie kan mij helpen

Ton

iPeppel 14-06-10 22:07

Vrees dat ook ik geen antwoord krijg, maar toch een poging.
Wi-Fi doet het keurig op de laptop maar niet op m'n Iphone. Wi-Fi staat wel aangehinkt maar iPhone blijft op 3G staan. Soms wel het Wi-Fi icoontje bovenin maar merkbaar geen Wi-Fi verbinding gezien de traagheid van de internet verbinding.

Ligt niet aan iPhone want het, tot voor kort onbeveiligde, Wi-Fi van de buren pakte m'n iPhone altijd zonder problemen.

Maar wat moet ik aan m'n Wi-Fi veranderen om te zorgen dat m'n iPhone het wel pakt???

ButcherJF 15-06-10 08:13

Een aantal opties:
  • Doe een harde reset (Wiki)
  • Klik op je netwerk en dan boven in op 'Vergeet dit netwerk'
  • Herstel netwerkinstellingen (Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen)
  • Kijk in de routerinstellingen of er een MAC-adresfilter is ingesteld
  • Reset je router door hem een half minuutje van de stroom te halen

ton68 15-06-10 10:27

Heb alle bovenstaande opties ( dank daarvoor ) geprobeerd maar tot op heden nog geen Wi-Fi op de Iphone. Iemand nog meer suggesties ?
Vreemd is dat hij op de zaak Wi-Fi direct overneemt en thuis niet. Wel staat mijn thuisnetwerk aangevinkt als zijnde verbonden maar 3G blijft in beeld staan......wie o wie .....kenners zat toch op dit forum ?;)

iPeppel 16-06-10 13:39

Tsja, wat ton beschrijft dus exact hetzelfde als bij mij. Mn internetaanbieder schijnt een goede hulpvaardige helpdesk te hebben. Die wil ik zaterdag eens gaan bellen. Misschien dat ik daarna wat meer weet.

ton68 16-06-10 13:58

Ben nu op de zaak en weer direct verbonden met Wi-Fi. Vreemd vreemd vreemd........Heb ook niks veranderd , aangepast thuis dus het probleem kwam "uit het niets " ...hopenlijk verdwijnt het ook via dezelfde weg. Ik hou me aanbevolen voor tips !!:)

iPeppel 28-06-10 15:29

Opgelost bij mij!!! Iemand heeft me op een forum stap voor stap door de instellingen van mn draadloze netwerk geloodst. Toegang op basis van MAC-adres uit laten zetten, toen bleek mn iPhone wel mn Wi-Fi te pakken. Toen MAC (op iPhone Wi-Fi) adres toegevoegd. Daarna weer aangevinkt dat je alleen toegang hebt op basis van mac adres. Nu pakt mn iphone mn Wi-Fi wel.

Nu heb ik prima contact. Heerlijk wat snel!!!

ton68 28-06-10 16:11

Kun je mij dit ook eens uitleggen, bij mij werkt het nog steeds niet. Heel irritant. Graag even de link naar het forum. Wil dit heel graag opgelost hebben .....wil graag de Ipad aanschaffen maar als dit zo blijft weet ik het nog niet. Ik hoor graag

Ton

iPeppel 28-06-10 18:27

Aan dat forum zul je niet alles hebben omdat het specifiek over Solcon ging en iemand die dat ook heeft wist waar wat zat.
Als je Wi-Fi thuis hebt neem ik aan dat je bij je router e.d ook een handleiding hebt, contract, wachtwoorden etc. Die moet je eens opzoeken.

Ik ben naar de site van solcon gegaan er daar ingelogd met m'n wachtwoord. Dan kom ik op een site waar al mn internetinstellingen staan. Onder het kopje firewall staan de zaken die over toegang e.d gaan.
Bij mij is het zo dat je alleeën toegang tot m'n internet hebt als ik het macadres van een telefoon, laptop ed heb toegevoegd. Die optie vervolgens uitgevinkt zodat iedereen toegang heeft. Toen m'n iPhone m'n internet wel pakte wordt duidelijk dat het probleem niet in de iPhone zit maar in de instellingen van m'n internet.
Onder instellingen, algemeen, info het Wi-Finummer van m'n iPhone opgezocht en dat op de site ingevoerd. Toen toegang weer beperkt tot de geaccorderde macadressen (waaronder dus m'n iPhone) en nu werkt het goed.


Probleem zat dus niet in m'n internet aanbieder of m'n iPhone. Enige was dat m'n iPhone niet was toegestaan verbinding te maken. Ik dacht van wel omdat ik ooit mac adres oud had ingevoerd. Waarschijnlijk is dat echter bluetoothnummer geweest ipv Wi-Finummer (Wi-Finummer op iPhone is volgens mij hetzelfde als mac nummer).

ton68 28-06-10 20:10

Aha....het vreemde is dat mij Iphone altijd prima gewerkt heeft thuis en vanuit het niets geen verbinding meer maakt. Geen instellingen gewijzigd oid.

Ik zal eens op zoek gaan

Thx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.