iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen internet verbinding via Airport Extreme (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/57297-geen-internet-verbinding-via-airport-extreme.html)

JanBerens 08-04-10 13:10

Geen internet verbinding via Airport Extreme
 
Hallo,

Ik gebruik een Linksys/Cisco WRVS4400N VPN router. Deze staat direct gekoppeld aan mijn internet modem.
Onlangs heb ik een Airport Extreme aangeschaft als tweede Wi-Fi netwerk.
Nu heb ik een iPhone 3G en iPhone 3GS en ik kan beide toestellen koppelen met het Wi-Fi netwerk van de Airport Extreme. Als ik nu wil internetten kan dit met de 3GS wel en met de 3G niet. Ik krijg de melding op de 3G "Kan pagina niet openen". Ook kan ik met een laptop via de Airport Wi-Fi het internet op. Er is wel een Wi-Fi verbinding tussen de Airport en de 3G en ik kan ook pingen naar de 3G. Ook kan ik met de 3G printen op mijn netwerk printer printen. Dus de 3G maakt wel degelijk onderdeel uit van het netwerk. Ik kan alleen niet met de 3G het internet op. Alle netwerk instellingen van de 3G zijn in middels al diverse malen gereset zoals ook de Airport en de Linksys. Ook heb ik de wireless functie van de Linksys uitgezet, zonder resultaat. Verder zijn de instellingen van de 3G en de 3GS zijn identiek. Als ik nu een Wi-Fi verbinding maak tussen de 3G en de Linksys, werkt alles goed (netwerk en internet). Omdat het signaal van de Linksys zwak is wil ik toch gebruik maken van de Airport.
Enig idee?
Alvast bedankt,
Jan

JanBerens 12-04-10 18:47

Probleem lijkt opgelost. Na de Airport opnieuw via automatische configuratie geconfigureerd te hebben lijkt het te werken. De instellingen zijn gelijk aan de eerdere configuratie. Oorzaak onbekend???
Nu maar hopen dat het zo blijft...

ButcherJF 12-04-10 20:13

Ik heb een dergelijk probleem met een laptop. Die kan wel op het lokale netwerk, maar internetten: ho maar. Alle instellingen staan juist, zowel op de laptop als op de Airport Extreme, MAC-adres is ingevoerd in de AE, er is kortom geen enkele aanwijsbare reden waarom het niet zou werken. En toch....

JanBerens 15-04-10 16:46

Helaas, de pret was van korte duur. Het probleem doet zich opnieuw voor. Ik snap er niets meer van. In de avond kan ik niet via de Airport Wi-Fi internetten en de volgende dag weer wel. Daarna weer niet. Er is geen touw aan vast te knopen.

hvdbosch 13-05-10 14:04

Al een oplossing??
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem.... notebooks geweldige verbinding maar de iphone hééééél af en toe, maar eigenlijk nooit.

Heeft er al iemand een oplossing??

Gr H

ButcherJF 13-05-10 16:28

Voor mijn notebook nog geen oplossing, heb zelfs al een andere router aangeschaft.

Mijn 3GS had ook wat problemen (wel/geen verbinding, trage verbinding en/of traag overschakelen van 3G naar Wi-Fi). Door omstandigheden heb ik hem moeten herstellen naar 3.1.3 en sindsdien loopt het als een tiet. Wellicht voor jou ook een oplossing? Denk wel om het veiligstellen van je belangrijke gegevens.

FrisoP 13-05-10 19:36

Weet niet of het hier mee te maken heeft maar toch. Ik heb ongeveer ditzelfde probleem. De Wi-Fi op mijn telefoon werkt bijna niet meer. Hij vindt soms netwerken en kan daar verbinding mee maken, als ik een pagina wil bezoeken geeft hij aan hem niet te kunnen openen. De afgelopen dagen heb ik me met dit probleem bezig gehouden en ben er achter gekomen dat er maarliest duizenden mensen zijn die ditzelfde probleem hebben en dat niemand maar dan ook niemand een oplossing heeft.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.