iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi connect is zichtbaar maar werkt niet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/58602-wifi-connect-zichtbaar-maar-werkt-niet.html)

_RobD 30-04-10 09:52

Wi-Fi connect is zichtbaar maar werkt niet
 
Hallo,

1e post op dit forum & ik kom meteen af met een vraag :D

Onlangs heb ik mij een Iphone 3GS 16 GB gekocht met factuur in een mobistar shop. Ik had al een abonnement bij Mobistar van my25 en heb mijn simkaartje gewoon overgeplaatst in de Iphone zonder iets bij te kopen voor Iphone zelf qua abonnement (bv, T-mobile en al die sh*).

Nu heb ik het probleem dat gelijk waar ik kom, ik nergens op internet kan
Volgende zaken zijn niet mogelijk

- app store
- safari
- weer
- kaarten
- aandelen
...

Alle zaken ivm internet dus ..

Ik heb al een paar x proberen aanmelden via Wi-Fi en ik krijg dan ook degelijk het icoontje dat ik verbonden ben met volle ontvangst (3 streepjes links bovenaan) maar ik kan nergens verbinden

"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk, U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

Heb me al rot zitten zoeken maar vind niets nuttigs, heb al een paar keer "stel opnieuw in" gedaan, iphone heropgestart maar maakt niks uit. Als ik naar youtube ofzo ga via Wi-Fi krijg ik scherm voor verbinden maar blijft hij gewoon verbinden zonder dat er iets gebeurt =(

En dit heb ik bij alles.

Misschien wat nuttige dingen om te weten:
Instelling -> algemeen -> netwerken::

3 G staat aan
Apn: iphone.mobistar
Gebruikersnaam: /
Wachtwoord: /

Ik zou graag dit probleem opgelost zien te raken maar vind me er geen baan door :(

Alvast bedankt!

Rav3n 30-04-10 10:55

1. Je moet natuurlijk wel thuis draadloos internet hebben om met Wi-Fi te kunnen internetten.
Of je moet ergens zijn waar een open draadloze internetverbinding hebben.
2. Ook moet Wi-Fi in de iphone"aan" staan en natuurlijk met de Mobistar gegevens worden geconfigureerd.
3. Ondersteunt jouw Mobistar-abo 3G?

4. Heb je het specifieke Mobistar hoofdstuk al doorgespit? Zo neen? Doen!

ButcherJF 30-04-10 12:52

Je haalt m.i. zaken door elkaar. Veel van de zaken die je noemt hebben te maken met óf Wi-Fi óf 3G.

Zo hebben het aan staan van 3G, invoer van APN e.d. niks met je Wi-Fi te maken, evenmin als de foutmelding die je krijgt. Mobiele dataservice is een mobiel internet-ding; uit die foutmelding blijkt dat je geen data-abonnement hebt om (bijv.) via 3G te internetten. Het kan ook zijn dat je een te oude simkaart gebruikt waardoor mobiel internet niet mogelijk is.

Voor wat betreft je Wi-Fi zou ik eens kijken naar de instellingen van je router. Heb je de juiste beveiliging geactiveerd (WEP, WPA, WPA2), het juiste wachtwoord ingetypt (hoofdlettergevoelig!) en is er misschien sprake van MACadres-beveiliging? Allemaal zaken die geen internetverbinding via Wi-Fi kunnen opleveren.
Is dit allemaal in orde, herstart dan de router eens door hem een halve minuut van de stroom te halen. Soms verricht dat wonderen.

_RobD 30-04-10 13:12

Bedankt voor de snelle reactie :)

Ehm de instellingen van de router zelf kan het niet zijn want ik heb het op verschillende plaatsen. Ik heb volledige ontvangst op iedere plaats waar draadloos mogelijk is zonder paswoord.

Het probleem is dat er helemaal niets gebeurd als ik safari wil gebruiken of de app store. Hij blijft laden & verbinden maar er gebeurt niets .. :(

vuurvreter 30-04-10 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _RobD (Bericht 444660)
Bedankt voor de snelle reactie :)

Ehm de instellingen van de router zelf kan het niet zijn want ik heb het op verschillende plaatsen. Ik heb volledige ontvangst op iedere plaats waar draadloos mogelijk is zonder paswoord.

Het probleem is dat er helemaal niets gebeurd als ik safari wil gebruiken of de app store. Hij blijft laden & verbinden maar er gebeurt niets .. :(

Heeft het ooit (wel) gewerkt?
Anders ff je telefoon opnieuw starten, dat wil nog wel eens helpen.

_RobD 30-04-10 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 444618)
1. Je moet natuurlijk wel thuis draadloos internet hebben om met Wi-Fi te kunnen internetten.
Of je moet ergens zijn waar een open draadloze internetverbinding hebben.
2. Ook moet Wi-Fi in de iphone"aan" staan en natuurlijk met de Mobistar gegevens worden geconfigureerd.
3. Ondersteunt jouw Mobistar-abo 3G?

4. Heb je het specifieke Mobistar hoofdstuk al doorgespit? Zo neen? Doen!


1. Ik heb heus draadloos :D En zoals ik had gezegd, het is niet enkel thuis dat ik het probleem heb, heb al op verschillende plaatsen geprobeert waar draadloos netwerk aanwezig is.

2. Wi-Fi zet ik natuurlijk aan .. Zover was ik al :D

3. ik vermoed van wel aangezien ik steeds links vanboven 3G zie staan

4. nog niet gedaan, zo meteen eens doen :)

Alvast al bedankt!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 444667)
Heeft het ooit (wel) gewerkt?
Anders ff je telefoon opnieuw starten, dat wil nog wel eens helpen.

btw, nee heeft nog niet gewerkt ;( ben nog nooit op net geweest via iphone :'(
heb al vaker opnieuw opgestart

ucsdcom 30-04-10 15:13

Heb je wel ooit via Itunes je Iphone geactiveerd?

_RobD 30-04-10 15:19

Ik heb men iphone al aangesluite via itunes, voor men muziek erop te zetten..

Moet er iets geactiveerd worden dan? :/ :p

serapim 30-04-10 19:44

reset je netwerkinstellingen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:43.