iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iPhone vindt geen Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/59349-iphone-vindt-geen-wifi.html)

stef23 09-05-10 19:54

iPhone vindt geen Wi-Fi
 
Ik heb een iPhone, die prima werkt. Sinds kort heeft mijn vriendin ook een iPhone, maar deze heeft een mankementje.

Mijn iPhone vindt automatisch 7 á 8 draadloze netwerken in de buurt, waaronder mijn eigen netwerk. De andere iPhone, vind géén netwerken!

Ik heb alles geprobeerd. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand me helpen?

De iPhone die geen Wi-Fi vindt, is een 3G 16GB, firmware 3.1.3.

Graag hoor ik jullie tips!

azimi 12-06-10 22:48

ik heb ook hetzelfde probleem :(

mario004 15-06-10 10:11

hallo,
volgens mij gebeurd dit na een reset ? Als je terug zoekt is dit een bekend probleem heb er zelf ook last van. probeer hem weer opnieuw te resetten. na een paar keer lukt het meestal wel weer. ik wacht zelf op de nieuwe software.

mario.

eentje 15-06-10 10:16

instellingen herstel netwerk instellingen werkt meestal wel

Delphii 09-10-10 11:15

Ik zit met het zelfde probleem, zonder een update ofzo te doen vind hij opeens geen enkel draadloos netwerk meer... Het kan misschien ook zijn dat de Wi-Fi ontvanger niet meer werkt? Ik ga hem misschien binnenbrengen dan, maar dan moet ik eerst de jailbreak enzo er af doen...

Geenstijl 09-10-10 19:01

1.Instellingen
2.Algemeen
3.Stel Opnieuw In
4.Herstel Netwerkinstellingen

En klaar is kees!:)

Delphii 10-10-10 12:09

Heel erg bedankt, het werkt terug :), de eerste keer dat ik instellingen opnieuw instelde werkte het niet, beetje raar, maar ben super blij dat ik terug Wi-Fi heb!

Groeten!

laila1986 10-10-10 16:24

Ik heb hetzelfde probleem, kan geen Wi-Fi krijgen.
als ik youtube start krijg ik fout melding met geen Wi-Fi verbinding.
hoe kan ik het oplossen?
moet ik speciaal aparaat hebben voor Wi-Fi?

jeroen474 25-10-10 10:30

@stef23: Het kan zijn dat je te maken hebt met een defecte Wi-Fi module, als je garantie hebt kun je kijken of je ermee terug naar de winkel kan.

Roxanneke 17-02-12 14:48

iphone kan geen verbinding maken met Wi-Fi
 
Ik heb een iphone 4 en ik kan thuis geen verbinding maken met de D-link van telenet , ergens anders kan ik wel verbinding maken alleen thuis niet . Mijn vriendin heef thuis dezelfde iphone en deze werkt wel kan iemand mij helpen ?

XIII 17-02-12 15:10

Voor de duidelijkheid: de iPhone van je vriendin werkt wel op het Wi-Fi netwerk bij jou thuis?

(en ze woont niet bij jou/jullie in?)

Roxanneke 18-02-12 07:38

De iphone van mijn vriendin werkt wel en ze woont hier ook , volgens apple kan het zijn dat de router niet alle toestellen kan voorzien ? Ik heb een imac , ipad en 2 iphones thuis kan dit ?

ballegooier 18-02-12 08:14

Welke router heb je dan?

Roxanneke 18-02-12 08:48

D link van Telenet , meer weet ik er ook niet van

ballegooier 18-02-12 09:54

Sommige routers kunnen een maximaal aantal 'clients' (apparaten) aan. Mogelijk dat dit bij jouw router het geval is.

Ik denk echter eerder dat er iets misgaat met de DHCP server. Heb je de procedure al gevolg van het Wi-Fi netwerk opnieuw instellen op je iPhone? (ga naar instellingen, Wi-Fi, tik op het blauwe pijltje van jouw Wi-Fi netwerk, tik op 'vergeet netwerk'. Schakel Wi-Fi uit. Ga naar instellingen, algemeen, stel opnieuw in, herstel netwerk instellingen) Zet je iPhone uit en aan (echt uit en aan, dus middels de sliders) Zet je iPhone weer aan, zet Wi-Fi aan en probeer het nog eens.

Lukt het nog niet: post eens wat meer gegevens, verbind je iPhone wel of niet met jouw Wi-Fi netwerk? Welke foutmelding zie je? Welk IP adres heeft je iPhone gekregen? Welke adres staat er bij 'Router'? (hoe kom je daar allemaal achter? Tik op het blauwe pijltje van jouw Wi-Fi netwerk in het menu Wi-Fi in instellingen)

Welke IP adressen zie je op de iPhone van je vriendin?

Roxanneke 18-02-12 22:12

De iPhone vind mijn netwerk maar als ik de toegangscode geef kan hij geen verbinding maken en geeft het ip adres router. , dns subnetmasker nr dan staat er nog een leeg veld met client id ? Ik wordt er moedeloos van , in de Telenet winkel zeiden ze dat het aan mijn modem zou liggen omdat deze mijn Mac adres weigert , maar via de klantendienst kan dat niet omdat volgens hun de modem het wiki signaal niet verstuurt .....

ballegooier 19-02-12 09:08

Je kunt in je modem / router inloggen om te controleren of MAC address filtering aan staat. Maar ik denk het niet. Je vriendin kan immers ook erop, zonder enige aanpassing.

Je DHCP server is de weg kwijt. Reset je modem eens, en heb je nou al de instructies opgevolgd voor het op opnieuw instellen van je Wi-Fi op je iPhone?

juwlez 20-02-12 17:23

heb dit ook gehad, toen maar mn modem gereset en alles werkte weer. Maar moest wel alles her installeren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:31.