iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi bereik na Jailbreak veel minder (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/59644-wifi-bereik-na-jailbreak-veel-minder.html)

ascholte 13-05-10 19:34

Wi-Fi bereik na Jailbreak veel minder
 
Ik heb m'n iphone nu ongeveer 3 maanden en vorige week woensdag de Spirit jailbreak gedaan, werkte top, en gelijk jailbreak erdoor. Paar dagen totaal geen last gehad totdat afgelopen zondag de Wi-Fi in één keer uitviel, en ik die ook niet meer aan de praat kon krijgen.

Blijkt dat ik wel Wi-Fi internet kan hebben als ik binnen 5 meter van de router ben, terwijl ik daarvoor over het hele huis Wi-Fi kan ontvangen.

Iemand enig idee ?

PS heb inmiddels een restore gedaan en de jailbreak is eraf, voor het geval ik naar T-Mobile ga voor onderzoek ;)

FrisoP 13-05-10 19:40

Beste Ascholte,

Ik heb precies ditzelfde probleem. Nadat ik mijn firmware had geupdate is mijn wi-fi niet meer werkend geweest. Af en toe zie ik netwerken en kan mijn telefoon verbinding maken.. echter kan hij geen enkele pagina openen. Ik heb de afgelopen dagen het internet uitgekamd en ben tot de conclusie gekomen dat duizenden iphone gebruikers dit probleem hebben. Er is voor alsnog geen oplossing voor. Een paar dingen die bij jou kunnen helpen zijn:

Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerk instellingen

Je telefoon restoren en downgraden naar een andere firmware.

ascholte 13-05-10 20:18

Beste Friso,

Dank voor je antwoord.

Ik heb vanaf het begin dat ik de iphone heb al firmware 3.1.3 en geen probleem gehad met Wi-Fi.

Netwerkinstellingen herstellen heb ik inderdaad ook al een keer gedaan. Maar hij kan zelfs geen netwerken herkennen, behalve als ik echt dicht in de buurt ben van de router.

FrisoP 13-05-10 20:23

Er zijn echt heel veel mensen die dit probleem melden. Bij sommige werkt Wi-Fi helemaal niet meer, bij sommige af en toe en bij sommige alleen op een korte afstand van router. Heb je al een hard reset geprobeert? Wat stom klinkt maar wel kan helpen in het vinden van het probleem: Leg je Iphone een tijdje in de koelkast ( paar minuten ) probeer dan nog eens verbinding te maken van een grotere afstand.

ascholte 13-05-10 20:25

Harde reste weet ik niet, maar heb in I-tunes op Herstellen gedrukt, is dat hetzelfde ?
En heb inderdaad al het eea gelezen over je iphone in de vriezer leggen enzo.....

Ik zal het proberen :)

FrisoP 13-05-10 20:27

Wel goed opassen. In de vriezer leggen kan zorgen voor vocht onder je scherm etc.
Een hard reset doe je als volgt: Houd je home button en bovenste lock button tegelijk 10 seconden ingedrukt. Je zult zien dat je scherm ineens uitvalt. Start nu je telefoon opnieuw op en kijk of het nu wel werkt :)

ascholte 13-05-10 20:32

Helaas...... doet het nog steeds niet, ik van het weekend wel naar de T-Mobile shop.

Dank voor je hulp !! :)

FrisoP 13-05-10 20:57

Eigenlijk is dat ook gewoon het slimste.. Zou je kunnen vragen of hun meer weten van dit probleem? Ik heb het namelijk ook alleen heb ik geen garantie ofzo (2de hands)

fcruizer 18-05-10 14:19

heb zelfs meer uitval met normaal gsm bereik :confused:

ascholte 18-05-10 14:23

GSM en 3g bereik was gewoon goed inderdaad. Ben zaterdag naar de T-mobile shop geweest en aangezien dat een hotspot is waar gratis Wi-Fi is, kon de iphone geen netwerk herkennen.

Ze hebben dus de iphone voor reperatie ingenomen, zit nu dus ff zonder. Maar heb gelukkig garantie.....zal vast wel goed komen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:06.