iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/62141-geen-mobiel-internet-internet-via-wifi.html)

vuurvreter 21-06-10 22:39

Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi
 
Sinds vanmiddag problemen met mobiel internet.
Zowel op 3G alsmede op 2G geen internet, echter op de Wi-Fi verbinding werkt alles naar behoren!!

Dus aan de instellingen kan het volgens mij niet liggen omdat via de Wi-Fi verbinding alles werkt.
Ik heb al een Netwerk herstel gedaan (meerdere keren) als ook een "Herstel alle instellingen" echter zonder resultaat.

Vanavond IOS4 erop gezet, in de hoop dat het nu beter zou gaan, maar helaas. Heeft iemand nog een idee voor mij?

truckdiver 21-06-10 22:57

is dit hetzelfde probleem als deze forumgebruikers

vuurvreter 21-06-10 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 469585)

Nee dat denk ik niet, want al mijn gegevens werken nog, zij het dan alleen via Wi-Fi, trouwens waar kan ik die data vinden?
Via Instellingen, Netwerk is er alleen een aan/uit knop voor mobiele data.
En als ik mijn mail instellingen bekijk, staan die gewoon goed, dus als je iets nog iets anders weet graag.

truckdiver 21-06-10 23:03

en onder de aan/uit knop kan je nog een keer verder gaan bij mobiel datanetwerk.
Daar staan je instellingen van je provider
http://img337.imageshack.us/img337/921/img0329.png

vuurvreter 21-06-10 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 469613)
en onder de aan/uit knop kan je nog een keer verder gaan bij mobiel datanetwerk.
Daar staan je instellingen van je provider
http://img337.imageshack.us/img337/921/img0329.png

Nee die knop heb ik niet (Mobiele Datanetwerk)? hoe kan dat?

Elwoed 21-06-10 23:25

Ik heb hetzelfde probleem. 3GS IOS 4.0. 3G wil maar niet werken, maar Wi-Fi wel. Ik zit bij T-mobile.

vuurvreter 21-06-10 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elwoed (Bericht 469713)
Ik heb hetzelfde probleem. 3GS IOS 4.0. 3G wil maar niet werken, maar Wi-Fi wel. Ik zit bij T-mobile.

Daar zit ik ook bij :mad:

Martinous 21-06-10 23:36

Hier hetzelfde probleem. Ook na het updaten naar 4.0

Met 3g geen verbinding en ook met gprs niet.
Met Wi-Fi krijg ik wel data binnen.

Ook heb ik mijn instellingen goed staan en ook al netwerk herstel gedaan.

rtdevries 21-06-10 23:41

Ook ik heb hetzelfde probleem,zit bij Hi.

cyber2001 21-06-10 23:46

Check je APN instellingen, die zijn namelijk na de update weg.
Vergeet ook niet dat Apple nu bepaald hoeveel je bandbreedte is en niet meer je provider.

vuurvreter 21-06-10 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 469802)
Check je APN instellingen, die zijn namelijk na de update weg.
Vergeet ook niet dat Apple nu bepaald hoeveel je bandbreedte is en niet meer je provider.

Waar doe ik dat? heb daar nooit iets mee gedaan.
En wat zijn die instellingen van T-Mobile?

cyber2001 21-06-10 23:54

Instellingen-> algemeen->netwerk->mobiel data netwerk.

Instellingen van KPN zijn:
APN: internet
APN fastinternet
geen gebruikersnaam of wachtwoord

Instellingen van Vodafone:
APN: live.vodafone.com
APN: office.vodafone.nl
APN: web.vodafone.nl

gebruikersnaam + ww: vodafone

T-mobile: geen idee nooit gebruikt maar google eens op APN tmobile of hier op het forum kom je ze vast zo terug.

Telfort: zie KPN

Overige ken ik niet

Elwoed 21-06-10 23:55

Dat is juist het probleem wij hebben de mogelijkheid ''mobiel datanetwerk'' niet, dus we kunnen niets instellen.

vuurvreter 21-06-10 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 469825)
Instellingen-> algemeen->netwerk->mobiel data netwerk.

Instellingen van KPN zijn:
APN: internet
APN fastinternet
geen gebruikersnaam of wachtwoord

Instellingen van Vodafone:
APN: live.vodafone.com
APN: office.vodafone.nl
APN: web.vodafone.nl

gebruikersnaam + ww: vodafone

T-mobile: geen idee nooit gebruikt maar google eens op APN tmobile of hier op het forum kom je ze vast zo terug.

Telfort: zie KPN

Overige ken ik niet

Zoals ik al eerder aangaf, ik heb geen knop "Mobiele data netwerk", alleen een knop (aan/uit) Mobiele data, dus hoe nu verder

cyber2001 21-06-10 23:59

dat is idd een goede vraag. Ik denk, maar dat ben ik dus maar he, dat tmobile dit heeft uit laten zetten bij apple. Om er voor te zorgen dat hun netwerk niet overbelast?

vuurvreter 22-06-10 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 469840)
dat is idd een goede vraag. Ik denk, maar dat ben ik dus maar he, dat tmobile dit heeft uit laten zetten bij apple. Om er voor te zorgen dat hun netwerk niet overbelast?

In mijn geval heeft het er nooit ingezeten :eek:

Elwoed 22-06-10 00:05

Bij mij ook nooit.

cyber2001 22-06-10 00:07

owh lekker :S

Merk dat er nog vele fouten zitten in de IOS 4 maar goed...
- Agenda punten die jaarlijks terugkomen (zoals verjaardagen) die hij dubbel pakt maar de dubbele niet weg kunt halen.
- de ipod funktie wel werkt in de auto maar niet meer bedienbaar is, ook herkent ie de playlists niet
- Apple die in deze software update de 3g verbinding uitknijpt tot 1 mbit
- thetering niet meer werkt ook al zijn alle gegevens correct ingevuld.
- hij gooit in de mail app mij steeds terug naar een mail account waar ik niet in wil zitten, ook al zat ik hier niet in

qiwi 22-06-10 00:27

Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik ben op de Wi-Fi naar Unlockit - APN Changer for your iPhone gegaan op mijn iphone. Daar kun je dan een custom APN instellen. Selecteer uit de lijst waar "blank" staat NL - T-Mobile. Je moet dan een certificaat accepteren. Dit werkt bij mij en nu werkt mijn 3G dus ook weer. Verder natuurlijk erg slordig dat het op deze manier opgelost moet worden.

vuurvreter 22-06-10 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door qiwi (Bericht 469913)
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik ben op de Wi-Fi naar Unlockit - APN Changer for your iPhone gegaan op mijn iphone. Daar kun je dan een custom APN instellen. Selecteer uit de lijst waar "blank" staat NL - T-Mobile. Je moet dan een certificaat accepteren. Dit werkt bij mij en nu werkt mijn 3G dus ook weer. Verder natuurlijk erg slordig dat het op deze manier opgelost moet worden.

Ik heb het gedaan, maar helaas het werkt niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.