//

Geen dataverkeer (3G of GPRS), wel wifi, firmware 3.1.3

Geen dataverkeer (3G of GPRS), wel wifi, firmware 3.1.3 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik heb een probleempje met mijn iPhone. Specificaties: iPhone 3GS firmware 3.1.3 met Spirit jailbreak 05.12.01 baseband met ultrasn0w 0.93 unlock nieuwe bootrom provider: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-07-10, 21:11
driesg driesg is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard Geen dataverkeer (3G of GPRS), wel Wi-Fi, firmware 3.1.3

Hey,

Ik heb een probleempje met mijn iPhone.
Specificaties:
iPhone 3GS
firmware 3.1.3 met Spirit jailbreak
05.12.01 baseband met ultrasn0w 0.93 unlock
nieuwe bootrom
provider: BASE (belgië)

Sinds 2 weken kan ik geen mobiel dataverkeer meer ontvangen of versturen, noch via 3G, noch via EDGE/GPRS. Via Wi-Fi gaat internet nog wel. Voordien ging mobiel dataverkeer goed. In een andere smartphone werkt data wel goed, en met een andere simkaart in mijn iPhone is er eveneens geen dataverkeer mogelijk.

Ik ben al in een BASE winkel langsgeweest en die bevestigen dat het probleem bij de iPhone ligt, met mijn abonnement is niks mis en met hun test SIMkaart werkt het ook niet.

Ik heb het forum al afgezocht: Mijn APN instellingen zijn correct (gprs.base.be base/base), en ik heb al netwerkinstellingen hersteld met en zonder herstart. Geen resultaat.
Als ik de firmware (3.1.3) probeer te restoren via deze handleiding: Downgrade firmware 3.1.3 naar 3.1.2 of eerdere versies - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G , krijg ik bij stap 9 in iTunes de melding "deze firmware is niet compatibel met deze iPhone".
Een 'officiële' restore naar iOS 4 wil ik niet, dan speel ik mijn jailbreak en dus belmogelijkheid kwijt (ik heb de nieuwe bootrom).

Wat kan ik nog proberen? Enig idee waarom ik niet kan restoren naar de 3.1.3 firmware?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-10, 22:18
xeon43 xeon43 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard

Ok, ben 'blij' dat ik niet alleen ben. Heb namelijk net hetzelfde probleem als jou.

iPhone 3GS 16GB
firmware 3.1.3 met spirit jailbreak
nieuwe bootrom
provider: Base België

Ben ook bij de Base winkel langs geweest en ook zij vertelde me dat het probleem niet bij hun lag (mijn datapakket was geactiveerd, wat ik in eerste instantie dacht dat het probleem was). Volgens hun ligt het dus aan mijn iPhone. Heb al sbsettings proberen te verwijderen, rebooten, ... maar niks helpt.

Hopelijk kan iemand ons verder helpen!
  #3  
Oud 18-07-10, 11:57
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Probeer eens de netwerk instellingen te herstellen (volgens mij laatste menu optie in algemeen). Dat lijkt mij een meer voor de hand liggende optie dan restoren etc. Ik had hetzelde probleem dat ik geen internet meer had na een wijziging in mijn mobiele internet.

Laatst gewijzigd door soCool; 18-07-10 om 11:59.
  #4  
Oud 19-07-10, 19:38
boezeke boezeke is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: belgië
Berichten: 7
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, ik woon ook in belgië en mijn provider is mobile vikings.
Ik heb ondertussen ook een restore uitgevoerd na de restore zonder mijn backup te installeren werkt het wel maar als ik mijn backup installeer werkt het niet meer.
zeer vreemd eerder nooit problemen gehad.
  #5  
Oud 20-07-10, 12:09
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boezeke Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem, ik woon ook in belgië en mijn provider is mobile vikings.
Ik heb ondertussen ook een restore uitgevoerd na de restore zonder mijn backup te installeren werkt het wel maar als ik mijn backup installeer werkt het niet meer.
zeer vreemd eerder nooit problemen gehad.
Dat is niet vreemd want al je verkeerde netwerkinstellingen worden dan teruggezet. Lees mijn vorige bericht nog een keer.
  #6  
Oud 26-07-10, 17:43
driesg driesg is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Probeer eens de netwerk instellingen te herstellen (volgens mij laatste menu optie in algemeen). Dat lijkt mij een meer voor de hand liggende optie dan restoren etc. Ik had hetzelde probleem dat ik geen internet meer had na een wijziging in mijn mobiele internet.
dat was natuurlijk het eerste wat ik gedaan had, soCool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driesg Bekijk bericht
ik heb al netwerkinstellingen hersteld met en zonder herstart. Geen resultaat.
  #7  
Oud 26-07-10, 17:52
driesg driesg is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

heb ondertussen kunnen restoren, had blijkbaar verkeerde firmware. na restore is het probleem idd opgelost, tot dat ik de app van Facebook op mn iPhone zet... na verwijderen van de app werkt 3G/GPRS opnieuw.
het lijkt mij wel heel erg vreemd dat het hieraan zou liggen, maar mssch kunnen jullie het ook eens proberen, boezeke en xeon43
  #8  
Oud 28-07-10, 08:12
xeon43 xeon43 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard

Heb geprobeerd facebook te verwijderen, maar het probleem was er nog steeds. Ik ga pas restoren als de jailbreak voor ios4 uitkomt ... dus nog even wachten.
  #9  
Oud 28-07-10, 11:55
driesg driesg is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb gerestored met de officiële firmware 3.1.3 en dan opnieuw een JB met Spirit gedaan. 3g en edge waren dan terug in orde. Na terugzetten van m'n backup was het weer gedaan met 3g/edge. Terug opnieuw begonnen met restore van 3.1.3 en spirit jb, en nu één voor één de Apps er terug op gezet, bleek het aan FaceBook te liggen en die er teug af gezwierd. Nu werkt alles goed!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen EDGE/GPRS, wel 3G Mitjell Proximus 4 15-05-11 11:15
iOS4 Geen internet via GPRS - wel via Wi-Fi renedis Wi-Fi 8 03-07-10 23:22
Uitschakelen dataverkeer (geen Wi-Fi) nl2ttl Wi-Fi 7 30-03-09 22:23
Dataverkeer Wi-Fi/gprs Tieme iPhone Apps 2 03-06-08 18:25
[FW 1.14] YouTube via GPRS werkt niet goed, via Wi-Fi wel? MCNO Archief 2 04-03-08 00:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.