iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iOS 4.0/4.01 Blijft Wi-Fi draaien? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/66548-ios-4-0-4-01-blijft-wifi-draaien.html)

belgiumiphone 02-08-10 16:01

iOS 4.0/4.01 Blijft Wi-Fi draaien?
 
Als ik Wi-Fi aanzet en mijn iPhone 4 op iOS 4.0 lock, blijft Wi-Fi dan actief? Verbruikt Wi-Fi dan extra batterij-energie of wordt Wi-Fi in "slaapmodus" gezet terwijl de iphone in lockmodus zit?

Ik wil vermijden dat ik Wi-Fi altijd aan en uit moet zetten, maar als dit teveel batterij vreet, zou ik het toch uitzetten als ik de iphone in lockmodus zet.

En is dit gelijk op de iPhone 4 en op de iphone 3GS?

belgiumiphone 04-08-10 10:10

hallo

kan iemand mij helpen aub?

tCC 05-08-10 09:36

op een iPhone 3GS zou het zo moeten zijn dat Wi-Fi na 15 seconden uitgeschakeld wordt als de iPhone op standby gezet wordt.

het probleem is dat dit vaak niet werkt en de iPhone dan heel snel warm wordt en nog geen nacht met een volle batterij kan doen (het zogenaamde IOS4 batterij probleem).

als Wi-Fi niet automatisch uitgeschakeld wordt in standby, dan ligt dat aan onderstaande zaken:
  • find my iphone is enabled onder je mobileme account
  • push notifications zijn enabled voor een aantal applicaties
  • push email is enabled
  • er "draaien" op de achtergrond applicaties zoals Skype of Ether

ook zit er een bug in IOS4 waardoor bovenstaande settings pas actief worden als je de settings applicatie killed in je "task manager".

als je bv notifications disabled binnen settings, dan op de homebutton drukt (en dus settings in de achtergrond laat "draaien") hij de instellingen dan niet gelijk gebruikt, pas na het killen van settings worden de nieuwe instellingen actief.

heb er een dag aan besteed om nou eens te zien waarom m'n battery zo snel leeg was sinds IOS4 en het zit hem gewoon in de Wi-Fi verbinding die hij open houdt (zoals te zien is op m'n router).

nu heb ik dit alles op 2 locaties getest, zowel thuis, als op m'n werk.

thuis heb ik altijd een belabberd gsm ontvangst en kan me er iets bij voorstellen dat hij de Wi-Fi verbinding open houdt als m'n gsm ontvangst de gehele tijd tussen de -100dB en -108dB is (en ook heel vaak weg valt bij -110dB schijnt).

op m'n werk heb ik super ontvangst en daar merk ik dat Wi-Fi meestal WEL gedeactiveerd wordt in standby.

IOS3 zette Wi-Fi (zoals ik gelezen heb in ieder geval) wel altijd in standby en had je dus geen last van een warme iPhone, of een batterij die snel leeg ging. misschien was het probleem wel dat (met bv een slechte gsm ontvangst) push nogal onbetrouwbaar was en men er daarom voor gekozen heeft in IOS4 om Wi-Fi aan te laten staan als het gsm ontvangst minder dan x dB is.

en het zou me niet verbazen dat de iPhone 4 een zuinigere Wi-Fi chip heeft, dat in combinatie met een grotere batterij = minder snel leeg.

o, en voordat je gaat zoeken, als de iPhone aan de lader hangt is Wi-Fi volgens mij ALTIJD actief

[edit]
en inderdaad, nu in Groningen op m'n werk een ontvangst van rond de -70 dB en Wi-Fi gaat netjes uit na 15 seconden in standby met alle push opties enabled :S

belgiumiphone 09-08-10 15:16

Geldt dit alles ook voor de iPhone 4 (op iOS 4.01)?

Als ik thuis ben laat ik Wi-Fi altijd aan, omdat ik surf via Wi-Fi. Tegelijkertijd gebruik ik ook push e-mail. Dus dan is Wi-Fi de hele tijd actief? Betekent dit bv. dat als ik een video download in MxTube, dat deze download blijft doorgaan tot het eind?

En dus als ik pushmail uitzet, sluit Wi-Fi zich af na 15 sec.? Als Safari op de achtergrond draait, blijft dan Wi-Fi aan?


Verbruikt Wi-Fi op de achtergrond (voor pushmail) veel meer energie dan 3G of Edge op de achtergrond (voor pushmail)?

Dank voor de hulp!

tCC 09-08-10 15:18

kijk eens op je Wi-Fi accesspoint/router zou ik zeggen :)

tCC 15-08-10 12:55

och, maar weer es ff een update op het hele batt verhaal.

als ik 3g, data en bluetooth disabled heb en dus alleen Wi-Fi enabled heb, gaat de battery wel lang mee.

misschien toch te maken met het slechte gsm ontvangst en de 3g/umts/gprs verbinding die de hele tijd staat te klapperen ? aan uit aan uit, etc :)

S¡mon 15-08-10 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 523179)
Geldt dit alles ook voor de iPhone 4 (op iOS 4.01)?

Als ik thuis ben laat ik Wi-Fi altijd aan, omdat ik surf via Wi-Fi. Tegelijkertijd gebruik ik ook push e-mail. Dus dan is Wi-Fi de hele tijd actief? Betekent dit bv. dat als ik een video download in MxTube, dat deze download blijft doorgaan tot het eind?

En dus als ik pushmail uitzet, sluit Wi-Fi zich af na 15 sec.? Als Safari op de achtergrond draait, blijft dan Wi-Fi aan?


Verbruikt Wi-Fi op de achtergrond (voor pushmail) veel meer energie dan 3G of Edge op de achtergrond (voor pushmail)?

Dank voor de hulp!

Safari doet niks als je niet aan het internetten bent hoor. Alleen zodra je een pagina laadt is er een verbinding.

tCC 17-08-10 00:20

gisteravond om 23:30 opgeladen tot 100%, met alleen Wi-Fi aan (nu 23:19 een dag later) nog op 64% :D

oh ja, gewoon gsm staat wel aan natuurlijk, alleen 3g, cellular data (gprs) en bluetooth zijn disabled


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:31.