iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iPhone 4 Wi-Fi probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/66865-iphone-4-wifi-probleem.html)

Grimm 04-08-10 12:20

iPhone 4 Wi-Fi probleem
 
Heb sinds vrijdag de nieuwe iPhone 4 maar heb gemerkt dat hij zeer traagt werkt op mijn Wi-Fi verbinding Mijn 3GS is veel sneller en de laptop als de iPad werken perfect qua snelheid. Als ik bij mijn vriendin op Wi-Fi ga met de i4 gaat dit wel vlotter. Dus ligt het probleem waarschijnlijk bij mijn router? Ik gebruik een Linksys. Heb ook al wat zitten zoeken bij het support forum van apple.

Apple - Support - Discussions - iPhone 4 - painfully slow wi-fi ...

Maar ik ben niet zo bekend met routers en dergelijke, iemand die hier misschien een oplossing voor heeft? Als ik de router reset of de i4, werkt de Wi-Fi wel even goed maar krijg ik al snel terug hetzelfde probleem.

pascalletje 04-08-10 12:26

Misschien is er een nieuwere firmware beschikbaar voor je router? Dit wil nog wel eens helpen.

Grimm 04-08-10 23:05

Is het moeilijk je router te updaten? Iemand hier weet van?

pascalletje 04-08-10 23:10

Wat voor router heb je?

Grimm 05-08-10 04:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 516629)
Wat voor router heb je?

Een Linksys wrt300n.

titanus2 05-08-10 06:30

Ik heb hetzelfde probleem en heb het opgelost door een tijdklok aan de linksys te hangen en hem s nachts automatisch te laten resetten. Is wel een beetje omslagtig maar het werkt wel.
gr marino

pascalletje 05-08-10 11:44

Op onderstaande link zie je dat firmware 2.00.21 de laatst nieuwe is. Je kan in de webinterface van je router zien welke versie er nu op staat, en volgens mij kun je vanuit de webinterface ook updaten.
Als je nog een oudere firmware hebt is het denk ik wel de moeite waard om hem een te updaten.

Link: Linksys by Cisco - WRT300N-ondersteuning

Grimm 05-08-10 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 517166)
Op onderstaande link zie je dat firmware 2.00.21 de laatst nieuwe is. Je kan in de webinterface van je router zien welke versie er nu op staat, en volgens mij kun je vanuit de webinterface ook updaten.
Als je nog een oudere firmware hebt is het denk ik wel de moeite waard om hem een te updaten.

Link: Linksys by Cisco - WRT300N-ondersteuning

Bedankt, ga ik meteen proberen! :)

e_hoogkamer 05-08-10 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grimm (Bericht 517549)
Bedankt, ga ik meteen proberen! :)

En werkt het?
Voor mij geld het probleem ook

Hij werkt zowat niet of helemaal niet op Wi-Fi

Gr. Elroy

e_hoogkamer 06-08-10 10:52

He Grimm,

Je moet even een firmware update uitvoeren.
Dat heb ik ook zojuist gedaan en het doet wonderen. Nu geen problemen meer. Althans tot nu toe ;)

Ik zelf heb namelijk ook de WRT300N

groetjes en succes
E

Grimm 06-08-10 12:03

Gisteren ook de firmware up to date gebracht en heeft idd wel geholpen. Alleen lijkt youtube filmpjes bekijken nog wat traag, of is dit normaal? Na vergelijk met de 3G is youtube iets sneller op i4 maar nog steeds traag in mijn ogen, haperingen en dergelijke. Straks is met de 3GS vergelijken.

e_hoogkamer 06-08-10 12:06

Ik was iets te vroeg met juichen. Nu ik thuis ben viel hij meteen weer uit.
Vanmiddag nog maar ef zitten.

Straks ga ik naar me ouders ef checken of het daar wel werkt.

Hoe me op de hoogte hoe het is bij jou.

Gr

pieterwillems 16-08-10 19:09

ik heb het probleem ook, men edge is veel sneller, heb een rooter van sagem ( scarlet )

het rare is, op het begin ik men iphone 4 had ging het wel heel snel

Tuureluur79 16-08-10 20:18

Heb hier een wpa2 beveiliging (Lynksys WRT320) en voer echt goed mn wachtwoord in en nog is het onmogelijk te verbinden zegt mn iPhone 4...

Instelling in mn router?

Alvast bedankt

Hermadrid 17-08-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuureluur79 (Bericht 533570)
Heb hier een wpa2 beveiliging (Lynksys WRT320) en voer echt goed mn wachtwoord in en nog is het onmogelijk te verbinden zegt mn iPhone 4...

Instelling in mn router?

Alvast bedankt

ja is ook bij mij:mad: weet niet of ik zelfde beveiliging heb als jou heb Wep denk?

Tuureluur79 17-08-10 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid (Bericht 534508)
ja is ook bij mij:mad: weet niet of ik zelfde beveiliging heb als jou heb Wep denk?


Heb het opgelost door in het menu van mn router een vaste toegang te geven aan het MAC adres van mn iPhone.

Snelheid wat Wi-Fi betreft zit ik nu op 12 Mbps down en 1.9 upload.

Nee heb geen WEP maar WPA2

Hermadrid 17-08-10 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuureluur79 (Bericht 535293)
Heb het opgelost door in het menu van mn router een vaste toegang te geven aan het MAC adres van mn iPhone.

Snelheid wat Wi-Fi betreft zit ik nu op 12 Mbps down en 1.9 upload.

Nee heb geen WEP maar WPA2

Hoe kom ik in mijn menu van me router?

ButcherJF 18-08-10 05:47

Gebruiksaanwijzing/internet raadplegen. Google maar eens op naam en type van je router.

dries6951 07-12-11 23:51

Ik had na wat geklungel met mijn NAS, plotseling geen Wi-Fi symboolop mijn iPhone4s en uiteraard ook geen Wi-Fi. iPhone hersteld, netwerk hersteld, alles statisch ingevuld niets hielp. Uiteindelijk zat het in de MAC filtering van mijn router. Het MAC adres van de iPhone stond op de uit te sluiten lijst. Voor een ieder die dit ooit ook meemaakt, kijk ook eens in je router instellingen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.