//

Ondanks WIFI nog steeds dure proximus verbinding ?

Ondanks WIFI nog steeds dure proximus verbinding ? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Was gisterenavond aan het surfen op mijn nieuwe iphone 4 , dit langs mijn wifi verbinding (staat duidelijk aangegeven op scherm met wifi teken) waarbij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-09-10, 00:02
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard Ondanks Wi-Fi nog steeds dure proximus verbinding ?

Was gisterenavond aan het surfen op mijn nieuwe iphone 4 , dit langs mijn Wi-Fi verbinding (staat duidelijk aangegeven op scherm met Wi-Fi teken) waarbij ik na een tijd plots een melding kreeg dat dataverkeer niet meer mogelijk was omdat mijn krediet (Pay&Go) van proximus opgebruikt was.
Ik kon desondanks wel draadloos verder surfen maar bij nazicht van mijn krediet op mijn 3g betaalkaart was er wel een 25€ verdwenen.
Nu vraag ik mij af waarom 3g nog steeds gebruikt wordt als Wi-Fi aanstaat ???
Weet iemand hier iets meer over ?
Kan Wi-Fi het dataverkeer van proximus niet automatisch uitschakelen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-10, 02:47
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
Was gisterenavond aan het surfen op mijn nieuwe iphone 4 , dit langs mijn Wi-Fi verbinding (staat duidelijk aangegeven op scherm met Wi-Fi teken) waarbij ik na een tijd plots een melding kreeg dat dataverkeer niet meer mogelijk was omdat mijn krediet (Pay&Go) van proximus opgebruikt was.
Ik kon desondanks wel draadloos verder surfen maar bij nazicht van mijn krediet op mijn 3g betaalkaart was er wel een 25€ verdwenen.
Nu vraag ik mij af waarom 3g nog steeds gebruikt wordt als Wi-Fi aanstaat ???
Weet iemand hier iets meer over ?
Kan Wi-Fi het dataverkeer van proximus niet automatisch uitschakelen ?

Kan het mss ook niet door een app zijn die verbinding blijft maken en je daardoor toch data verbruikt? Das ook een mogelijkheid natuurlijk.

Maar ik denk je een kaart hebt? Als je dan surft dan ben je bv per keer 50 cent kwijt vanaf je op safari tikt.
Ga je er nadien uit en dan terug naar safari ben je terug 50cent kwijt. Voor die 50 cent kan je wel maar 10min surfen ook.(al kan ik fout zijn zenne in de prijzen enzo).
Alleen raar dat je toch op je Wi-Fi zat en deze dan toch je geld verslind, mss er toch een app de oorzaak is dan?
Het beste is echt als je een iphone hebt een data aboke bijneemt, ik begrijp wel je dit mss niet wil of mss niet echt kan betalen maar ik zou dat toch doen, das echt het veiligste van allemaal maar dat kan ik niet in uw plaats beslissen.
Ik ben dat ook tegen gekomen en sindsdien heb ik dit niet meer voor sinds ik een data abo heb.

Ik hoop er hier nog andere mensen zijn die er zelf al ervaring mee hebben gehad.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 12-09-10 om 03:08.
  #3  
Oud 12-09-10, 07:44
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Heb je push berichten aanstaan? Ik kan me voorstellen dat als er geen Wi-Fi is dat de push berichten via 3G gaan. Hiervoor is een connectie nodig naar Apple en wellicht blijft deze connectie via 3G lopen, ook wanneer er Wi-Fi beschikbaar komt.
Anders ff de data connectie via setting/instellingen uitzetten.
  #4  
Oud 12-09-10, 11:02
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

Sorry, maar wat houden die "push berichten" eigenlijk in ?

Zou er dan geen app bestaan die 3g automatish afsluit bij gebruik van Wi-Fi?
  #5  
Oud 12-09-10, 14:02
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
Sorry, maar wat houden die "push berichten" eigenlijk in ?

Zou er dan geen app bestaan die 3g automatish afsluit bij gebruik van Wi-Fi?
Voorbeeldje, ik heb een voetbalapp; als ik pushberichte aanzet voor die en die match; vanaf er een goal valt ontvang ik een berichtje, das een pushbericht.
Of zoals je emails die je ontvangt.

Ik zou het echt nie wete aan wat het ligt bij u,sorry.
Veiligste is en blijft een aboke pakken, dan zit je tenminste safe.
  #6  
Oud 12-09-10, 14:41
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

Idd, heb maar een abbo besteld bij proximus
  #7  
Oud 12-09-10, 15:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
Was gisterenavond aan het surfen op mijn nieuwe iphone 4 , dit langs mijn Wi-Fi verbinding (staat duidelijk aangegeven op scherm met Wi-Fi teken) waarbij ik na een tijd plots een melding kreeg dat dataverkeer niet meer mogelijk was omdat mijn krediet (Pay&Go) van proximus opgebruikt was.
Ik kon desondanks wel draadloos verder surfen maar bij nazicht van mijn krediet op mijn 3g betaalkaart was er wel een 25€ verdwenen.
Nu vraag ik mij af waarom 3g nog steeds gebruikt wordt als Wi-Fi aanstaat ???
Weet iemand hier iets meer over ?
Kan Wi-Fi het dataverkeer van proximus niet automatisch uitschakelen ?
Waarschijnlijk wordt er toch een data verbinding opgezet en gebruikt, bijv als je iPhone in standby staat: Wi-Fi wordt dan ook uitgeschakeld.
Je kunt dit (toch dataverkeer over het mobiele netwerk) voorkomen door de switch 'mobiele data' op Uit te zetten, in de instellingen-> netwerk.
  #8  
Oud 12-09-10, 16:05
loller loller is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 76
Standaard

Je moet ook dataroaming uitzetten (als je die aanhad).
  #9  
Oud 12-09-10, 17:27
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Waarschijnlijk wordt er toch een data verbinding opgezet en gebruikt, bijv als je iPhone in standby staat: Wi-Fi wordt dan ook uitgeschakeld.
Je kunt dit (toch dataverkeer over het mobiele netwerk) voorkomen door de switch 'mobiele data' op Uit te zetten, in de instellingen-> netwerk.
Ja, dat is zeker een theorie die kan kloppen alleen, wie heeft er nu zin om altijd iedere keer opnieuw dat te gaan aan en uitzetten?
Ik alvast niet hoor, bij mij blijft alles aanstaan en ik merk dat er al heel wat mensen problemen hebben gekent als ze geen data aboke hebben en met een kaart werken enzo....de topicstarter hier is niet de eerste die opeens zn' geld ziet verdwijnen.
Het kan heel goed zijn deze het probleem meteen kan oplossen door wat jij hier hebt gepost maar ik vind zoiets vervelend en dan nog ben je geen 200% zeker .
Een data abo kost nu zoveel geld niet vind ik en dan zit je tenminste safe en je kan je verbruik ook nagaan dan zodat je er niet over gaat.
  #10  
Oud 12-09-10, 17:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
Idd, heb maar een abbo besteld bij proximus
Ik denk wel dat je wel geen kaart meer zal hebben, daarmee bdoel ik dat als je een data abo aanschaft je automatisch een abonnement aanschaft.
Maar ik zeg dit niet om u op kosten te jagen zenne van neemt een data abo, ik ben het zelf ook tegen gekomen m'n geld opeens foetsie was en ik heb zoiets van, waarom die instellingen altijd gaan veranderen, waarom het risico blijve lopen ik op een korte tijd alweer 20 euro of meer zien verdwijnen, dan betaal ik mee plezier 10 euro of meer voor een data abo, het enige waar je dan moet voor oplette is je niet over je limiet zit van bv 200 mb of 500mb of 1-2gb, afhankelijk van wat je genomen hebt natuurlijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
draadloze verbinding / Wi-Fi valt steeds weg iheijnekamp Wi-Fi 34 20-09-13 16:40
3.X Nog steeds niet geupdate -> Wi-Fi werkt niet/nauwlijks fletchify Wi-Fi 3 12-02-10 19:15
Alleen nog via Wi-Fi verbinding Mikeeeay Wi-Fi 7 06-10-08 22:20
nog steeds problemen vincent Archief 0 19-10-07 22:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.