iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Internet uitschakelen op Wi-Fi na (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/72586-internet-uitschakelen-op-wifi-na.html)

litmanen10 21-09-10 19:28

Internet uitschakelen op Wi-Fi na
 
Hallo,

ik heb mijn iPhone 3G jailbreak 3.1.2 aan mijn vriendin gegeven. Nu heb ik al verschillende discussies doorgenomen maar ik kan niet iets vinden wat gelijk is aan mijn situatie.

Mijn vriendin heeft een abonnement zonder internet. Nu heeft ze vandaag haar rekening binnen gekregen. € 70,- aan internetkosten. Naar mijn weten heb ik bij VPN zomaar wat ingevoerd. Daarnaast heb ik 3G uitgeschakeld. Daarnaast krijgt ze een melding wanneer ze op internet gaat zónder Wi-Fi van: 'mobiel dataverkeer niet mogelijk' of iets dergelijks.

Hoe kan het dan komen dat ze toch internetkosten heeft gemaakt. Kan een spelletje verbinding maken met internet terwijl de instellingen zoals ik heb genoemd zijn aangepast?

Ik lees ook dat SBsettings wisselde effecten heeft. En als je GPRS uitzet je ook niet meer kunt bellen? Wat is daar van waar?

Alvast bedankt!

Mwfadebeer 21-09-10 20:13

Wat je dient te doen is via
Instellingen, algemeen, netwerk de dataverbindingen uitzetten. Mobiele data uitzetten en dataroaming uitzetten.
Het zou dan niet meer mogelijk moeten zijn om anders dan via Wi-Fi dataverbinding te hebben.

litmanen10 21-09-10 21:17

ok, en kan ik dat dan testen? Moet er dan een specifieke melding verschijnen op het moment dat internet (per ongeluk) wordt opgestart of een spel welke internetverbinding vereist?

ballegooier 21-09-10 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 566556)
Wat je dient te doen is via
Instellingen, algemeen, netwerk de dataverbindingen uitzetten. Mobiele data uitzetten en dataroaming uitzetten.
Het zou dan niet meer mogelijk moeten zijn om anders dan via Wi-Fi dataverbinding te hebben.

Deze tip werkt alleen vanaf iOS4. Firmware 3.x heeft die switch helaas niet.

@TS
VPN heeft niets te maken met jouw probleem. Als je toestel toch gejailbreakt is kun je het beste data toggle installeren (werkt met SBSettings) of Fake apn - tweaks. Voorzover ik weet zijn de ervaringen wisselend hoe waterdicht deze oplossingen zijn.
Je kunt beter nog met de provider van je vriendin bellen en dataverkeer op afstand uit laten zetten. Dan weet je zeker dat het niet meer mis kan gaan.

litmanen10 21-09-10 21:26

Ok, ik zal het zometeen installeren en kijken wat er gebeurt. Dan laat ik haar morgen ook even bellen met de provider. Las wel in een ander topic dat er providers zijn die zeggen dat dat niet mogelijk is..

litmanen10 21-09-10 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 566613)
Deze tip werkt alleen vanaf iOS4. Firmware 3.x heeft die switch helaas niet.

@TS
VPN heeft niets te maken met jouw probleem. Als je toestel toch gejailbreakt is kun je het beste data toggle installeren (werkt met SBSettings) of Fake apn - tweaks. Voorzover ik weet zijn de ervaringen wisselend hoe waterdicht deze oplossingen zijn.
Je kunt beter nog met de provider van je vriendin bellen en dataverkeer op afstand uit laten zetten. Dan weet je zeker dat het niet meer mis kan gaan.

heet dat data toggle iets van sbsetting toggle?

EDIT: data toggle blijkt al geïnstalleerd te zijn. Ik heb in SBsettings 3g op 'rood' gezet. Is dat voldoende of wat moet ik dan nog meer doen?

pebbls 21-11-10 00:32

Dataroaming moet je ook uitzetten in sbsettings. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.