//

Internet uitschakelen op WIFI na

Internet uitschakelen op WIFI na discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb mijn iPhone 3G jailbreak 3.1.2 aan mijn vriendin gegeven. Nu heb ik al verschillende discussies doorgenomen maar ik kan niet iets vinden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-09-10, 19:28
litmanen10 litmanen10 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 33
Standaard Internet uitschakelen op Wi-Fi na

Hallo,

ik heb mijn iPhone 3G jailbreak 3.1.2 aan mijn vriendin gegeven. Nu heb ik al verschillende discussies doorgenomen maar ik kan niet iets vinden wat gelijk is aan mijn situatie.

Mijn vriendin heeft een abonnement zonder internet. Nu heeft ze vandaag haar rekening binnen gekregen. € 70,- aan internetkosten. Naar mijn weten heb ik bij VPN zomaar wat ingevoerd. Daarnaast heb ik 3G uitgeschakeld. Daarnaast krijgt ze een melding wanneer ze op internet gaat zónder Wi-Fi van: 'mobiel dataverkeer niet mogelijk' of iets dergelijks.

Hoe kan het dan komen dat ze toch internetkosten heeft gemaakt. Kan een spelletje verbinding maken met internet terwijl de instellingen zoals ik heb genoemd zijn aangepast?

Ik lees ook dat SBsettings wisselde effecten heeft. En als je GPRS uitzet je ook niet meer kunt bellen? Wat is daar van waar?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door litmanen10; 21-09-10 om 21:16.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-10, 20:13
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Wat je dient te doen is via
Instellingen, algemeen, netwerk de dataverbindingen uitzetten. Mobiele data uitzetten en dataroaming uitzetten.
Het zou dan niet meer mogelijk moeten zijn om anders dan via Wi-Fi dataverbinding te hebben.
  #3  
Oud 21-09-10, 21:17
litmanen10 litmanen10 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 33
Standaard

ok, en kan ik dat dan testen? Moet er dan een specifieke melding verschijnen op het moment dat internet (per ongeluk) wordt opgestart of een spel welke internetverbinding vereist?
  #4  
Oud 21-09-10, 21:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
Wat je dient te doen is via
Instellingen, algemeen, netwerk de dataverbindingen uitzetten. Mobiele data uitzetten en dataroaming uitzetten.
Het zou dan niet meer mogelijk moeten zijn om anders dan via Wi-Fi dataverbinding te hebben.
Deze tip werkt alleen vanaf iOS4. Firmware 3.x heeft die switch helaas niet.

@TS
VPN heeft niets te maken met jouw probleem. Als je toestel toch gejailbreakt is kun je het beste data toggle installeren (werkt met SBSettings) of Fake apn - tweaks. Voorzover ik weet zijn de ervaringen wisselend hoe waterdicht deze oplossingen zijn.
Je kunt beter nog met de provider van je vriendin bellen en dataverkeer op afstand uit laten zetten. Dan weet je zeker dat het niet meer mis kan gaan.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 21-09-10 om 21:24.
  #5  
Oud 21-09-10, 21:26
litmanen10 litmanen10 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 33
Standaard

Ok, ik zal het zometeen installeren en kijken wat er gebeurt. Dan laat ik haar morgen ook even bellen met de provider. Las wel in een ander topic dat er providers zijn die zeggen dat dat niet mogelijk is..
  #6  
Oud 21-09-10, 21:47
litmanen10 litmanen10 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Deze tip werkt alleen vanaf iOS4. Firmware 3.x heeft die switch helaas niet.

@TS
VPN heeft niets te maken met jouw probleem. Als je toestel toch gejailbreakt is kun je het beste data toggle installeren (werkt met SBSettings) of Fake apn - tweaks. Voorzover ik weet zijn de ervaringen wisselend hoe waterdicht deze oplossingen zijn.
Je kunt beter nog met de provider van je vriendin bellen en dataverkeer op afstand uit laten zetten. Dan weet je zeker dat het niet meer mis kan gaan.
heet dat data toggle iets van sbsetting toggle?

EDIT: data toggle blijkt al geïnstalleerd te zijn. Ik heb in SBsettings 3g op 'rood' gezet. Is dat voldoende of wat moet ik dan nog meer doen?

Laatst gewijzigd door litmanen10; 21-09-10 om 21:52.
  #7  
Oud 21-11-10, 00:32
pebbls pebbls is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 12
Standaard

Dataroaming moet je ook uitzetten in sbsettings.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet uitschakelen iRolf iPhone algemeen 3 05-07-10 22:20
Uitschakelen Internet MacApp iPhone algemeen 52 17-05-10 14:41
Internet uitschakelen op Iphone 2g aliteker Archief 4 14-02-09 14:21
Uitschakelen Internet via telefonie? warchucky Orange 9 25-09-08 22:05
Internet via Sim uitschakelen wbs Odido (T-Mobile) 5 25-08-08 22:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.