iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Sinds iPhone 4 geen Wi-Fi thuis (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/74688-sinds-iphone-4-geen-wifi-thuis.html)

Dejive 11-10-10 14:42

Sinds iPhone 4 geen Wi-Fi thuis
 
Heb een probleempje met mijn Wi-Fi thuis en vraag me nu af waar het aan ligt.
Voordat ik de iPhone 4 had had ik een iPhone 3G en kon altijd zonder problemen op het Wi-Fi netwerk komen en mijn vriendin ook met haar 3G.
Maar sinds ik de iPhone 4 heb heb ik er problemen mee.
Hij ziet mijn netwerk wel, ik voer de code in en krijg dan netjes een vinkje en zie bovenin mijn scherm wel dat ik op het Wi-Fi netwerk zit.
Wil ik echter echt internetten of een app gebruiken die via internet gaat doet hij niks, hij laad niet door in safari.

Mijn vriendin lukt het nog steeds wel met haar iPhone 3G.
Mijn pa heeft mijn oude iPhone 3G en komt er ook zonder problemen op en alles werkt perfect.
Mijn neef was hier laatst en heeft ook een iPhone 4, en die heeft dus hetzelfde probleem als ik.
Dus het lijkt erop alsof het aan de iPhone 4 ofzo ligt? Meer mensen hier last van? Vrij irritant eigenlijk.

P.S. kom bij mijn schoonouders wel weer op het Wi-Fi netwerk en daar werkt alles perfect.???

Shadow 11-10-10 15:12

Misschien moet je op je Wi-Fi de instelling voor MAC-filtering eens bekijken en als deze geactiveerd is, je iPhone Mac-address bijvoegen. Zou zo moeten opgelost raken.

Dejive 11-10-10 18:10

Nee is niet geactiveerd! Mijn neef met een desire kan er ook op nl

pinokkia 11-10-10 19:06

Wat merk router heb je? Het schijnt dat bepaalde merken niet samen gaan.

Dejive 11-10-10 19:58

Ja sorry, een WGR614v6 van Netgear

Iphone3Gs 12-10-10 12:28

Dit probleem heb ik ook met mijn 3Gs gehad een paar enkele keren bij me ouders thuis, ik kon het oplossen om in de router te komen en de iphone toevoegen als extra computer die mag verbinden met de Wi-Fi net, en de iphone te resetten.
mijn ouders hebben de expiria box van KPN, ook een tijdje gehad als me ouders belde of werden gebeld dat er geen internet was, achteraf lag dit ook aan de iphone, nu heb ik geen last hier meer van.

Dejive 12-10-10 12:49

Bedoel jij daarmee die MAC filtering iphone3Gs?? En het daarbij toevoegen, want ik heb die MAC filtering nu niet aan staan.

Dejive 14-10-10 19:16

Helaas tot op heden nog niks..iemand anders nog ideeen?

Hammertime 14-10-10 19:50

ik heb deze problemen ook gehad. bij mij was het zo dat de DHCP functie van de router er mee opgehouden was... Na een reset van de router (stroom onderbreking) werkte het weer even... heb uit eindelijk een nieuwe gekocht om dit probleem te verhelpen ;)

Dejive 15-10-10 14:18

Ja, denk ook maar dat ik een nieuwe router ga kopen..heb ook het idee dat hij heel even het doet, dan pakt hij dus een pagina in safari.. wil ik daarna nog iets doen dan hangt hij weer..zal inderdaad wel met de router EN iphone 4 te maken hebben, want het blijft raar dat een iPhone 3G en HTC het wel gewoon doet en de mijne niet..maar goed, waarheid zal wel ergens in het midden liggen..ff kijken voor een nieuwe router.

KvdS 15-10-10 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dejive (Bericht 585761)
Ja, denk ook maar dat ik een nieuwe router ga kopen..heb ook het idee dat hij heel even het doet, dan pakt hij dus een pagina in safari.. wil ik daarna nog iets doen dan hangt hij weer..zal inderdaad wel met de router EN iphone 4 te maken hebben, want het blijft raar dat een iPhone 3G en HTC het wel gewoon doet en de mijne niet..maar goed, waarheid zal wel ergens in het midden liggen..ff kijken voor een nieuwe router.


De hardware werkt goed, daar je bij je schoonouders er wel op kan.
Dus het ligt thuis aan de router of aan de instellingen in de iPhone.
Probeer eerst een reset op je iPhone.
Daarna alle beveiligingen van de router afhalen, kijk dan of je er op kan met je iPhone4.
Lukt dat, dan ga je er weer beveiligingen opzetten.
Dan zie je waar de schoen wringt.
O ja heb je de code van je beveiliging ook al eens opnieuw in de iPhone gezet?
Een type fout is zo gemaakt.



Succes.

Dejive 17-10-10 10:31

@KvdS
Ja, hardware is zeker goed op de iPhone, hij kan gewoon niet overweg met mijn router denk ik.
Instellingen op mijn iPhone zijn hetzelfde als die van anderen die hier wel met een 3G erop kunnen..
Of in een volgende update moet het opgelost zijn denk ik, of ik moet op zoek naar een andere router.

typefout is het niet, hij zegt nl. wel dat het goed is en ik zie ook een vinkje staan dat het goed is (heb het inderdaad ook al meerdere keren opnieuw gedaan), maar echt internetten via Wi-Fi lukt dan niet..dus hij keurt hem wel goed (vinkje) maar pagina's laden in safari of appstore laden etc lukt dan niet.

Bedankt voor het meedenken in elk geval.

KvdS 17-10-10 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dejive (Bericht 586839)
typefout is het niet, hij zegt nl. wel dat het goed is en ik zie ook een vinkje staan dat het goed is (heb het inderdaad ook al meerdere keren opnieuw gedaan), maar echt internetten via Wi-Fi lukt dan niet..dus hij keurt hem wel goed (vinkje) maar pagina's laden in safari of appstore laden etc lukt dan niet.


Ik had laatst met de iMac ook zo'n probleem.
Alle toestellen hebben verbinding behalve de iMac.
Ik had steeds met DHCP gewerkt, maar in een keer kreeg ik geen goed IP-adres meer. Hierop heb ik de iMac op een vast IP-adres gezet en daarna werkte alles weer als vroeger.
Als je de iPhone nu eens op een vast adres zet, misschien helpt dat.

succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:15.