iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   ipad en Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/75980-ipad-wifi.html)

wilfrida 23-10-10 22:12

ipad en Wi-Fi
 
Ik heb zowel een iphone als een ipad.
Thuis een Wi-Finetwerk.
De ipone geeft ruim voldoende verbinding aan.
De ipad altijd maar een streepje en soms niet eens.
Dit geeft dus internet problemen.
Begrijpt iemand wat dit is en wat je eraan kan doen?
met dank,

haroldv 24-10-10 09:32

Nieuwe software versies zouden beter zijn, welke versie heb jij?

wilfrida 24-10-10 10:49

Wi-Fi
 
De nieuwste volgens itunes
Dank je
Wilfried

WAZIG 25-10-10 23:46

Wat gebeurt er als je naar je netwerk instellingen gaat en je 'lease vernieuwen' kiest. Ik moet dat regelmatig doen omdat ik totaal geen verbinding heb met mijn netwerk. Na vernieuwen heb ik wel weer contact.

thachosen 26-10-10 07:57

Ik heb sinds gister een ipad en ik moet telkens ook mijn wachtwoord invoeren.
Er zit versie 3.2.2 op. Ligt het aan de firmware of zal ik terug gaan naar de winkel?

Jo... 26-10-10 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thachosen (Bericht 591389)
Ik heb sinds gister een ipad en ik moet telkens ook mijn wachtwoord invoeren.
Er zit versie 3.2.2 op. Ligt het aan de firmware of zal ik terug gaan naar de winkel?

Logisch toch dat je je wachtwoord moet ingeven? Je draadloos netwerk is wellicht beveiligd...

dcl! 26-10-10 22:44

Niet logisch dat het iedere keer opnieuw moet. Dat zou toch eenmalig moeten zijn lijkt me.

Geno 27-10-10 00:01

Opnieuw herstellen via iTunes kan mogelijke problemen met Wi-Fi oplossen

Rickyyy 31-10-10 20:45

Ik denk dat mijn vraag hier goed past.

Ik heb sinds vanmorgen een IPad. Ben erg blij met deze gezien ik ook zeer te spreken ben over m`n IPhone.
Nu krijg ik alleen geen verbinding met m`n Wi-Fi. Wat ik allemaal gedaan heb:
- Wi-Fi netwerk geprobeerd aan te melden. Na het invullen van het wachtwoord krijg ik: Misluke verbinding met ...
- Wi-Fi verbinding op IPhone verbroken om te testen of deze het wel doet. Na het zoeken en invullen van het wachtwoord doet deze het wel.
- IPad in itunes hersteld door de software te downloaden en opnieuw te installeren.

Helaas heeft dit dus allemaal niet geholpen. Ook heb ik gezocht op het internet, maar heeft voor mij (nog) geen resultaat opgeleverd.

Wie heeft er tips of nog beter kan mij helpen?

ButcherJF 01-11-10 07:22

Probeer eerst een harde reset. Helpt dat niet, doe dan Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

Ook kan het zo zijn dat op je router een MACadresfilter is ingesteld. Daarvoor moet je in de instellingen van je router zijn. Staat dit aan, voeg dan het MACadres van je iPad toe.

Mocht het dan nog niet lukken, een (harde) reset van de router wil ook wel eens helpen. Haal een minuutje de stroom van je router en kij of dat wellicht helpt.

Rickyyy 01-11-10 07:50

Bedankt voor je reactie.

Ben direct aan de slag gegaan met al jou hulpmiddelen, helaas werkt het nog steeds niet...

ajongebreur 07-12-10 09:30

Na alle problemen met Wi-Fi heb ik gisteren een nieuwe router gehaald. Ik moest iedere keer als de iPad even niet was gebruikt het Wi-Fi knopje op de ipad even op grijs zetten en dan weer aan. Ik heb nu een airport extreme van Apple en ik heb nog nooit zo,n snelle en goede verbinding gehad. Blij blij.

HereIsTom 07-12-10 13:52

Een goede router is vaak de oplossing van het Wi-Fi probleem, ik heb een 300N router hier staan met 2 antennes en altijd en overal een perfecte verbinding tot wel 100 meter.
Meestal zijn de oudere of door de provider meegeleverde routers niet van beste kwaliteit, een nieuwe router kan dan wonderen doen.

ajongebreur 07-12-10 15:20

@HereIsTom: door alle verhalen over de slechte Wi-Fi van iPad, dacht ik eerder aan de iPad dan aan de router. Misschien moeten we allemaal daar eerst naar kijken. Meegeleverde routers zijn inderdaad niet zo goed. Maar ik had alleen een modern van ziggo en de router zelf gekocht.

HereIsTom 07-12-10 18:23

Ik weet niet waar die verhalen vandaan komen, met mijn iPad maak ik overal makkelijk verbinding met Wi-Fi, alleen waar nog een oude/slechte router stond ging het niet goed, dus aan de iPad ligt het niet!

ajongebreur 11-12-10 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom (Bericht 611856)
Ik weet niet waar die verhalen vandaan komen, met mijn iPad maak ik overal makkelijk verbinding met Wi-Fi, alleen waar nog een oude/slechte router stond ging het niet goed, dus aan de iPad ligt het niet!

Ik bedoel verhalen op het internetten, niet jouw opmerking.

martinusjacobus 09-01-11 15:44

slechte Wi-Fi verb. na laatste update
 
Sinds ik mijn ipad heb (gekocht in september, versie 3.2.1.) altijd heel tevreden geweest. Na update 4.2.1. enkele weken geleden is de ellende begonnen.
Eerst had ik altijd en overal thuis continu verbinding.Nu na update is de ipad na enkele seconden signaal kwijt en als ik dataverkeer nodig heb lukt het vaak niet om automatisch verbinding te maken.Ik moet dan in instellingen weer op eigen netwerk drukken en even wachten.Je ziet dan ook dat verbinding wegvalt, hij gaat zoeken, contact maakt en dat na enkele seconden signaal weer wegvalt.Hierdoor wordt het gebruik en werken met de ipad 1 grote frustratie.Zou teruggaan naar versie 3.2.1. een oplossing zijn?Weet alleen niet hoe dit moet.Ik begrijp in DFU mode zetten en dan oudere versie terugplaatsen?
Wie o wie heeft er tips?

sjaggie 09-01-11 21:48

Wi-Fi probleem
 
Hallo, probleem met Wi-Fi is meestal op te lossen met herstellen van netwerkinstellingen. Instellingen>algemeen>helemaal onderaan, stel opnieuw in> herstel netwerk instellingen....:)

martinusjacobus 16-01-11 11:56

Bedankt, probleem heb ik per ongeluk al opgelost.Ik heb vluchtmodus ingeschakeld en toen weer uitgeschakeld nadat iPad op Wi-Fi verbinding bleef.In de hele week is de verbinding niet meer verbroken.Ik ben een gelukkig man.
Overigens zag ik deze oplossing ook ergens op YouTube staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:52.