//

Kan geen email versturen via wifi in buitenland

Kan geen email versturen via wifi in buitenland discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan geen email versturen in het buitenland. Ben op dit moment in Amerika en ontvang wel al mijn mail maar zodra ik wil versturen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-10, 14:53
arcovandermeij arcovandermeij is offline
• iOS 7.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 44
Stuur een bericht via MSN naar arcovandermeij
Standaard Kan geen email versturen via Wi-Fi in buitenland

Ik kan geen email versturen in het buitenland. Ben op dit moment in Amerika en ontvang wel al mijn mail maar zodra ik wil versturen gaat alles naar uitgaande post en blijft daar hangen.
Ik werk hier uitsluitend op onbeveiligde Wi-Fi verbindingen waar dit land mee vol zit. Moet ik soms iets aan de instellingen wijzigen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is puur lastig om niets te kunnen versturen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-10, 14:58
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Welke provider heb je in nl, en welke uitgaande server heb je ingesteld.

De meeste providers staan niet toe dat je gebruik maak van hun verzend server als je niet via hun netwerk verbonden bent.
  #3  
Oud 25-10-10, 15:16
arcovandermeij arcovandermeij is offline
• iOS 7.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 44
Stuur een bericht via MSN naar arcovandermeij
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Welke provider heb je in nl, en welke uitgaande server heb je ingesteld.

De meeste providers staan niet toe dat je gebruik maak van hun verzend server als je niet via hun netwerk verbonden bent.
Ik heb in Nederland planet als provider. Uitaande server is mail.planet.nl en serverpoort 25. Top dat je zo snel reageert
  #4  
Oud 25-10-10, 15:37
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Even rond gezocht, Planet staat het niet toe dat hun smtp server gebruik als je niet via hun verbonden ben.
Sommige providers staan het wel toe als je je eerst authenticeerd, maar dit is bij Planet niet het geval.

Weet hier zo geen oplossing voor
  #5  
Oud 25-10-10, 16:08
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

De oplossing die ik gebruik is de smtp-server van google. Als je een gmail-account hebt kun je in de iphone bij je mail-account de smtp-server van google aanzetten, en de smtp-server van planet uitzetten. De mail wordt dan verstuurd, is afkomstig van het planet-adres. De ontvanger ziet gewoon van 'xxx@planet.nl'.

Dit werkt ook bij yahoo en hotmail. Misschien ook wel met mobile me, maar dat heb ik niet.

EDIT: je moet op je iphone dus ook een gmail-account instellen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
email versturen via 3G lukt, maar via Wi-Fi niet dkawa Wi-Fi 27 15-10-14 02:41
Kan geen mail versturen na omschakeling EDGE naar Wi-Fi powerjos Wi-Fi 0 05-02-11 11:55
Kan gene email versturen vanuit buitenland arcovandermeij iPhone algemeen 0 24-10-10 00:53
email versturen via Wi-Fi lukt niet naar .mac trainman.eu Wi-Fi 0 05-10-09 22:31
Wi-Fi kan geen verbinding maken in 't buitenland Londonforever Wi-Fi 10 13-07-09 20:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.