//

wifi chip 3g laten vervangen.

wifi chip 3g laten vervangen. discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Dacht ik mijn meisje blij te maken met mijn iphone 3g. (ik heb zelf inmiddels een 4) begeeft de wifi het van mijn oude toestel. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-10, 17:37
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard Wi-Fi chip 3g laten vervangen.

Dacht ik mijn meisje blij te maken met mijn iphone 3g.
(ik heb zelf inmiddels een 4) begeeft de Wi-Fi het van mijn oude toestel.
Weet bijna zeker dat het geen software probleem is aangezien hij het ondanks restores, herstellen netwerkinstellingen en zelfs een paar minuten in de vriezer niet meer deed.
Ineens deed hij het na de vakantie weer even om er nu weer mee te stoppen.

(Wi-Fi heeft het een hele dag zonder problemen gedaan om daarna ineens weer weg te vallen en niet terug te keren)

Heb nog wel kunnen jailbreaken en een Wi-Fifofum geinstalleerd dus kan redelijk goed testen.

Kan een los contactje zijn oid maar wil toch eens gaan kijken of ik niet de hele Wi-Fi chip kan laten vervangen.
Telefoon is iets meer als een jaar oud en vind het zonde om hem echt kapot te verklaren aangezien hij het verder nog prima doet.

Dus kortom mijn vraag:

Heeft iemand ervaring met het laten vervangen of desnoods zelf vervangen van de Wi-Fi chip van de iphone 3g.
Ik heb wel via google gezocht en er zijn zat bedrijfjes die reparaties aanbieden. Heb er alleen nog geen kunnen vinden die ook de Wi-Fi chip vervangt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-10, 17:50
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Wanneer Wi-Fi niet werkt, is dan de optie grayed out in het menu? Of is er gewoon geen ontvangst?
  #3  
Oud 25-10-10, 18:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek Bekijk bericht
Ik heb wel via google gezocht en er zijn zat bedrijfjes die reparaties aanbieden. Heb er alleen nog geen kunnen vinden die ook de Wi-Fi chip vervangt.
Dat klopt als een bus, want er is geen aparte Wi-Fi chip in de 3G. Alle radiofuncties zitten in een enkele smd chip op het Logic Board.

Dus, goegel naar een bedrijf dat het Logic Board van die 3G kan vervangen en het probleem is opgelost.
  #4  
Oud 25-10-10, 22:12
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Wi-Fi is niet greyed out. Hij lijkt te werken alleen vind ie niets. Zal een kijken naar een nieuw logic board thx timo voor de tip.
  #5  
Oud 25-10-10, 22:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wi-Fi en Bluetooth werken beiden in de 2.4 Ghz ISM band. Wi-Fi in DSSS (Direct Sequence Spread Spectrum) en BT in FHSS (Frequency Hopping Spread Spectrum).

Dus, Wi-Fi en BT gebruiken dezelfde radio. Probeer eens of BT werkt. Als BT werkt en Wi-Fi niet ligt het niet aan de radiochip.
  #6  
Oud 25-10-10, 23:39
passievrucht's schermafbeelding
passievrucht passievrucht is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 65
Standaard

mocht je het toch deskundig willen vervangen of een onderdeel
bestellen kijk even op
www.appledoc.nl
  #7  
Oud 26-10-10, 09:28
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek Bekijk bericht
Wi-Fi is niet greyed out. Hij lijkt te werken alleen vind ie niets. Zal een kijken naar een nieuw logic board thx timo voor de tip.
Er is een hele kleine kans dat de antenne los zit. Je kunt daar eerst naar kijken. Dat kost geen geld, alleen (veel) moeite. Zie hier hoe je het logic board kunt demonteren.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 26-10-10 om 10:33.
  #8  
Oud 26-10-10, 10:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Er is een hele kleine kans dat de antenne los zit. Je kunt daar eerst naar kijken. Dat kost geen geld, alleen moeite.
Wil je de TS dan even uitleggen waar die zgn. "Wi-Fi antenne" zit en hoe hij daar moet naar kijken
  #9  
Oud 26-10-10, 15:07
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Ik ga inderdaad even testen of bluetooth nog wel werkt. Heb zelf geen headset dus moet even wachten tot ik iemand met een bluetooth device tref.
Kreeg van een van bedrijfjes ook te horen dat de antenne kapot kan zijn maar dat dan de gps ook niet meer moet werken.

Dacht zeker te weten dat het een hardware probleem is maar begin nu weer te twijfelen.
Het rare is dat de telefoon het een tijd niet gedaan heeft en toen ineenkeer wel om er vervolgens weer mee te stoppen.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!
  #10  
Oud 26-10-10, 15:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@Loekieloek

Laat je niet gek maken door wat men hier zo allemaal roept om de aandacht te krijgen.

In de 3G(S) zit één enkele combi-antenne voor GSM/GPRS (900, 950, 1800, 1900 Mhz), GPS (1650 Mhz), Bluetooth en Wi-Fi (2400 Mhz) en UMTS/HSPDA (2100 Mhz).

Als die antenne "los zit", wat zo goed als onmogelijk is, werkt er helemaal niets meer: geen GSM, GPRS, BT, GPS, 3G en dus ook geen Wi-Fi.
  #11  
Oud 26-10-10, 15:49
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Dit is wat ik van het iphone service center kreeg:
"
We kunnen wel de Wi-Fi antenne voor u vervangen. Dit is overigens dezelfde antenne als de gps antenne. Werkt uw gps nog wel?
Als u Wi-Fichip defect is, kunnen we u niet helpen. We repareren geen moederborden.
"
Dit is dus onzin aangezien bellen ed nog wel gewoon werkt kan nooit de antenne kapot of los zijn.
  #12  
Oud 26-10-10, 16:13
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

GPS heeft niets te maken met telefoneren, het is positiebepaling.
Krijg je nog wel een gps fix in bv Google maps (kaarten)? Het blauwe puntje is er wel?

P.S. We zijn hier om elkaar te helpen! Niet om iemand gek te maken of om aandacht te vragen.

En volgens mij zitten er toch echt meerdere antennes in een iPhone 3G. Ik kom tot die conclusie wanneer ik kijk naar de teardown op ifixit.com.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 26-10-10 om 16:26.
  #13  
Oud 26-10-10, 17:05
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

I know, globale positie bepaling
Volgens mij werkt die nog wel, zal het vanavond eens met tomtom testen.
Die kan ik wel offline gebruiken.
Krijg in maps wel een blauw puntje alleen zonder data (beetje zonde om 3g aan te zetten daarvoor aangezien mijn vriendin geen bundel heeft) zie je niet waar op de kaart.

Ga ook nog even checken of bluetooth nog werkt.
Zou het raar vinden als alles werkt behalve Wi-Fi, dan is er nog een kans dat er ergens in de software wat fout zit.

Maar dan kan ik niet verklaren waarom het de ene keer wel werk en de andere keer niet.
Restores en resetten van instellingen had geen effect.

Op vakantie heeft de telefoon een goede stuiter gemaakt, vandaar dat ik op het idee van een los contactje kom. Met meerdere antennes was dat mogelijk met een gecombineerde inderdaad niet.
Als er geen losse Wi-Fi ontvanger inzit moet een defect ook merkbaar zijn in andere verbindingen.
  #14  
Oud 26-10-10, 17:14
henkjobse henkjobse is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 74
Standaard

Je hebt ook apps om je gps te testen. Weet zo even niet de naam, maar heb er zelf ook eentje geinstalleerd. Zo kun je zonder 3g toch de gps testen!
__________________
iPad Wi-Fi 16 Gb, 4.3.3, JB
iPhone 4 16 Gb, 4.3.2, JB
  #15  
Oud 27-10-10, 11:06
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Gps werkt wel gister getest met maps en 3g verbinding. De antenne kan het dus niet zijn. Moet bluetooth nog even testen, aanzetten van bt werkt wel en zie het icoontje naast de batterij.

Update: En nu doet ie het weer. Snap er niets van en vraag me af voor hoelang. Als de hardware kapot was zou ie het niet zomaar weer gaan doen.. Los contactje kan dus ook niet. Dan moeten het de kabouters zijn!

Laatst gewijzigd door King1987; 27-10-10 om 20:25. Reden: samengevoegd
  #16  
Oud 29-10-10, 10:12
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Nou hij doet het nog steeds prima, blijkbaar is de hardware niet kapot.
Had tomtom (niet geheel legaal) erop gezet later bedacht ik me dat toen de problemen begonnen. Tomtom crashte ook bij het opstarten.
Toen ik die eraf haalde deed Wi-Fi het ineenkeer weer.
Raar probleem, ik mag iig even niet met mijn tengels aan de telefoon komen zolang ie het doet.
  #17  
Oud 29-10-10, 10:46
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

hij doet het weer dat is het belangrijkste meteen weer een reden/straf waarom/omdat je illegaal verkregen software niet moet instaleren
  #18  
Oud 02-11-10, 11:47
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

En Wi-Fi is er weer mee gestopt. Heeft het een week gedaan en sinds gister niet meer. Gps werkt wel dus ik ben een beetje optieloos.
  #19  
Oud 28-04-12, 15:10
Kosters Kosters is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Zwolle
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
@Loekieloek

Laat je niet gek maken door wat men hier zo allemaal roept om de aandacht te krijgen.

In de 3G(S) zit één enkele combi-antenne voor GSM/GPRS (900, 950, 1800, 1900 Mhz), GPS (1650 Mhz), Bluetooth en Wi-Fi (2400 Mhz) en UMTS/HSPDA (2100 Mhz).

Als die antenne "los zit", wat zo goed als onmogelijk is, werkt er helemaal niets meer: geen GSM, GPRS, BT, GPS, 3G en dus ook geen Wi-Fi.
Ik heb ook last van dit probleem, alles werkt wel, behalve de Wi-Fi.
Volgens jou kan het dan geen hardware probleem zijn, heb je nog een andere suggestie om iets te checken?
Ik zit momenteel op een gejailbreakte versie 4.1 met de ipad baseband.

Alvast bedankt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek Bekijk bericht
En Wi-Fi is er weer mee gestopt. Heeft het een week gedaan en sinds gister niet meer. Gps werkt wel dus ik ben een beetje optieloos.
Heb je dit probleem nog steeds of is dit inmiddels opgelost?
Anders zou ik graag willen weten hoe je dit gedaan hebt.

Alvast bedankt.
  #20  
Oud 28-04-12, 22:10
Loekieloek Loekieloek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Hoi nee nooit kunnen oplossen. Tel is doorgegaan als ipod naar mijn neefje en mijn vriendin heeft een nieuwe iphone 4 gekocht. Alleen een hardware reparatie had het kunnen fIxen denkik maar dat vond ik het niet waard. Succes ermee!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone Wi-Fi antenne / chip vervangen? Schijn Wi-Fi 5 20-02-11 21:05
Advies backcover / achterkant laten vervangen? ballegooier iPhone algemeen 4 28-07-10 15:31
Batterij laten vervangen? Melle123 iPhone algemeen 4 18-02-10 12:01
vervangen Audio Chip Niequi iPhone algemeen 10 14-10-09 16:55
Geen Wi-Fi ... chip kapot? Mlavooy Wi-Fi 4 18-09-09 08:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.